• Idaar

åhhh, så rädd för igångsättning...

Min igångsättning gick jätte bra. Har bara positivt att säga, både om barnmorskorna och om själva igångsättningen. Kl.9 tog dom hål på hinnorna och innan dess hade jag inga värkar och Adrian kom ut 11.25. Det enda var att dagen innan fick jag också pinvärkar i 12h men det var en väldigt dålig Bms fel men hon fick en utskällning av överläkaren på natten när jag låg och krampa. Annars bara positivt. Önskar dig all lycka!!

• Idaar

Oceanney: det var så att på måndagen )Adrian är född på tisdagen) då gav dom mig gelé som skulle få mig att öppna mig, 1 h senare kallar jag på bm för att jag har ont och då hade jag fått pinvärkar vilket jag inte visste/förstod då. Hon gav mig panodil och sa att jag skulle sova.. Hur ska jag kunna sova när jag har 30sek mellan värkarna? Hon trodde inprincip inte på mig. Pinvärkarna fortsatte och 6h senare lägger bm in ny gelé. Då blir pinvärkarna värre och mycket mer intensiva. Jag öppnar mig ingenting. Jag hade även havandeskapsförgiftning. Tillsist kl 12 på natten kallar min sambo på henne och då ligger jag och krampar. (kommer inte ihåg mer härifrån) men överläkaren kom och fråga vafan bm håller på med? Egentligen skulle jag inte fått gelé nr2 eftersom ingenting hände och jag mådde så dåligt av pinvärkarna. Doktorn sa att jag borde varit nere på förlossningen för flera flera timmar sen och få dropp för att stanna av alla fejk-värkar. Detta var väldigt jobbigt för mig men eftersom förlossningen med vanlig igångsättning gick så himla bra så är det inget som gör mig rädd för att skaffa ett barn till. :)

Svar på tråden åhhh, så rädd för igångsättning...