Inlägg från: Mysanochmimer |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Tygblöjor
  • Mysanochmimer
    Oj vad det blåser skrev 2011-01-05 14:57:06 följande:
    Ska få hem en och prova snart. Så jag kommer väl med betyg senare!
    Ska hämta ut mina från tradera på posten imorgon så ska snart betygsätta
    Barbabok skrev 2011-01-03 22:08:31 följande:
    Jag tycker de är väldigt lika de Kinablöjorna som säljs på e-bay för några tior styck. Jag har såna och de duger väl, men ett inlägg räcker absolut inte, kör dubbla plus 3-lagers frotte. Knapparna är sådär, många har gått sönder.
    Dumförklarar mig själv: 3-lagersfrotte?? Räcker det inte med själva blöjan + inlägget alltså? måste man köpa till nått mer?
  • Mysanochmimer

Kanonbeskrivning i den där bloggen!

Nu håller vi på med första testet här.
    Tog en IKEA-lapp och inlägg (vill inte testa bara inlägg eftersom trollet är en storkissare) och det första jag tänkte på var att det blev ganska tjockt, tror mycket kläder blir för smått :-/
    Sen kändes blöjan nästan lite liten, fast det kanske är inbillning...

• Mysanochmimer

Dåså, första dagen med tygisar avklarad och är faktiskt nöjd

Första blöjan la jag som sagt även en IKEA-lapp i men tyckte det kändes så tjockt och otympligt så skippade det sen.
    Blöja nr 2 körde jag bara inlägget och ovan som man är så han det bli blött igenom, men men, man lär sig
    En bajsblöja har vi haft och gick väldigt lätt att spola rent.
    Nu har han dagens sista tygblöja på sig (var juh bara 5 i det paketet jag köpt) men kommer köpa fler och köpa extra inlägg!

• Mysanochmimer
    Oj vad det blåser skrev 2011-01-08 13:20:11 följande:
    Ja det kan dem, men det är smidigare att ha dem i fickan. Fickan gör ju att de håller sig på plats bättre. Beror ju såklart på hur stort barn man har. Ju mer barnet rör på sig desto bättre att ha det i fickan. Men det är väl bara att du provar så märker du vad som funkar bäst. Beror säkert på vad du har för typ av blöja och vilken form ditt barn har.

Det enda som är lite tokigt med bambuinlägg och ännu värre med hampa är att de blir lite stela när de blir våta och är kanske inte så jätte sköna mot huden. Du får tvätta dem några gånger och känna själv, alla inlägg är ju olika. Syftar på att materialet på blöjans ficka kanske är skönast mot barnets hud.
    Ja, kom på det där med blött och mot huden igår när jag låg och funderade i sängen
    Men som sagt, ska testa mig fram.

Sitter mest nu och svär över att jag inte tog tag i och började med det här på en gång, som jag hade funderingar på...
  • Mysanochmimer
    Oj vad det blåser skrev 2011-01-08 14:13:25 följande:
    Bättre sent än aldrig. Vi hade köpt tyigsar redan innan sonen kom men det tog ändå tid att testa oss fram till det vi var nöjda med. Dessutom är det ju lite roligt att prova olika blöjor och metoder. Längatr nästan tills jag får pyssla lite mer med det där igen när bebis kommer till våren.
    Haha ja man får se det så
    Att det tog tid för mig att testa var nog för att eftersom man inte läste på tillräckligt så trodde jag det var mer jobb än det är, så positivt överraskad är jag
  • Mysanochmimer
    Barbabok skrev 2011-01-08 14:43:49 följande:
    Jag har en sån tvättkorg (med X ställning) från IKEA som är helt öppen, luktar minst då tycker vi. Förut hade vi en låda med lock och då höll man på att svimma när den öppnades.
    Köpte en sån billig tvättkorg åt mamma (för 35 kr) som tydligen inte dög.
    Tänkte testa om det funkar för oss
  • Mysanochmimer
    Oj vad det blåser skrev 2011-01-14 22:03:25 följande:
    Har fått hem poop blöjan nu och den är faktiskt över förväntan. Känns som riktig bra kvalitet och den håller då som en nattblöja med ett extra inlägg. Inlägget som följer med funkar nog den första tiden med liten bebis, men sen blir det nog lite för lite och man får lägga i ett extra
    Bra att veta

Hur var dom i storlek annars?

Dom jag har köpt nu, från tradera, babyland och papoose, känns små,fastän dom är på största.
    Eller ja, han kan bli bredare men inte jättemycket
Svar på tråden Tygblöjor