Dimpen skrev 2011-01-01 13:15:09 följande:
Den 28 december väckte min flickvän mig med en sådan där teststicka som visade en svag svag linje vilket indikerar att det är graviditet på gång. Vi gick till Apoteket och köpte riktiga, digitala doningar och testade igen. Samma resultat: Vi väntar barn som beräknas pluppa ut i september 2011. Overkligt, spännande och väldigt roligt : )
Det är vårt första barn och både jag och min flickvän är 28 år gamla. Vi bor i Göteborg.
Några andra som hoppas bli pappor i kring september 2011?
Grattis Dimpen och alla andra. Vi fick också beskedet att bullen var i ugnen kring nyår. Känns spännande att bli farsa för första gången ... någonsin :D. BM gissade att det skulle bli 11/9. Fast vad är oddsen att det blir den dagen liksom. Vi bor också i götet och vi är 27 resp. 29 år.
kula skrev 2011-03-30 00:37:54 följande:
Hallå
jag ska bli pappa i slutet av augusti, och det känns väldigt bra
Bor vid Liseberg
Någon som har hittat någon rolig pappapryl eller köpt något roligt än?
Har faktiskt köpt en barnsäng dock tyckte min fru det var lite tidigt men men.
Gjorde första ul i måndags 18+2 riktigt fräckt, vi funderar på att göra ett 3d ultraljud vid vecka 24-25
man känner sig lite mer delaktig när man sett krabaten dock vägrade hon berätta könet för oss på östra.
Härligt att ha Liseberg som lekplats för krabaten :D
Vi har inte kommit igång med handlandet än riktigt. lite kläder och sånt.
Sen har vi också köpte en bärsjal. Jag känner att det skulle kännas najs att gå runt med en sådan.
Jag skulle också vilja höra vad ni andra köper för roliga saker. Hur går det med barnvanarna? Införskaffade än?
3D låter coolt men jag har hört att det inte är speciellt hälsosamt. Hur går era tankar?