• Beatan

"Sommarbarn " ??

Tyvärr har jag inget svar på Din fråga men jag har en fråga till Dig (Hoppas det är ok):

Min dotter är beviljad kontaktfamilj och har haft en sådan i nästan ett år. Sedan två månader står vi utan kontaktfamilj pga att de flyttat och därmed sagt upp sitt uppdrag. Finns det någon tidsgräns för hur länge min dotter max ska behöva vänta på en ny  familj? Jag vet att det är ont om familjer o vi har en kväll var fjortonde dag (i genomsnitt) + var tredje lördag. Vardagskvällarna är min arbetstid så jag sitter lite "i klistret"

Tacksam om Du, ts eller någon annan kan svara.

• Beatan

Tack för Ditt svar!

Vi har avlastning för att jag ska orka med situationen då jag varannan vecka har tre barn. Det finns två halvsyskon till flickan som bor växelvis hos sin pappa och mig. Då jag är inflyttad på orten sedan några år har jag inte det sociala kontaktnät som många annars kanske har och så har jag möten på jobbet ungefär var fjortonde dag som tyvärr ligger kvällstid.

Kul att höra att det finns folk som vill hjälpa barn och unga som inte kan bo hemma!!! Jag har själv under några år bott i först på utredningshem och sedan i familjehem. Jag beundrar de som jobbar med det ska Du veta!!! Det är tufft att ta hand om sårade själar... oavsett varför och hur barnen kommer till Er så är det ju så det ser ut för dem.

Lycka till i Ert fortsatta beundransvärda jobb!!!!
    Beatan

Svar på tråden "Sommarbarn " ??