Inlägg från: Fru O Mamma Kokkonen |Visa alla inlägg
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Philippa skrev 2011-01-14 11:32:08 följande:
    WOW!! Man kan tro att det är en helt annan person... jättefin!

Hur länge sedan är det du opades och hur mycket har du gått ned?
    Tack Snäll du är.. jag har gått ner cirka 85 kilo Ett tag 90, men tyckte jag var lite för smal då kanske.. Jag gjorde operationen läääängesen känns det som 24/9 -05..
  • Fru O Mamma Kokkonen

På min tid när jag gjorde operationen, snart sex år sedan, tänkte jag aldrig på att jag kunde dö.. Knepigt.. alltså jag har aldrig hört någon dö.. Är det isf av narkosen dom har dött!? Om man inte tål att vara sövd länge!?

Hur som så tror jag att det inte är någon fara.. jag tkr att jag har valt livet när jag valde denna sista utväg, att göra en gbp-operation :)

• Fru O Mamma Kokkonen

Jag tkr jag har varit duktig, min kropp har definitvt inte gjort allt jobb, annars skulle jag inte stått här på vågen. Det var JAG och inte min kropp som la om livet/matvanorna. Att äta regelbundet, hälsosamt och inte nattäta, nattätandet är ju väääldigt farligt. Det var ju JAG som bestämde mig för att börja motionera/simma och inte min kropp. Allt jag har gjort har JAG gjort med huvudet och inte med hjälp av kroppen! :O)

Så JAG har i alla fall varit duktig!!

• Fru O Mamma Kokkonen

1638: Jag har gått upp några kilo, som dietisten rådde mig till.. men det är inte för jag äter mer utan för jag inte rör mig, hur går man upp annars? :O) Jag tar absolut inte illa vid mig av vad du skriver. Jag tkr du har lika stor rätt att tycka si och så som jag. Jag dumpar ju ALDRIG :O/ Har aldrig dumpat.. Men min kompis kan inte äta något, har jättestora komplikationer. Hon bloggar öppet om det också om någon är intresserad, men jag vill inte att det disskuteras om henne här i tråden.

Jag kan dricka vin, äta godis, hamburgare, chips.. allt, dumpar ALDRIG!!! Det ska man nog vara tacksam för, för jag är nöjd med 2 dl ostbågar på en fredag eller lördag. Eller 4-10 godisbitar och lite bubbelvatten. Jag är inte rädd för att äta fett, men socker.

Jag gick ner till 58 kilo och det var jag INTE nöjd med... alla ben syntes, men det var att jag slarvade med maten då mitt 7 års långa förhållande tog slut, åt 2-3 ggr/veckan.. så göra man inte ;O) Men, well, så träffade jag min sambo och gick upp SAKTA till 65 kilo.. och mådde toppen, SMAL var/är jag ju ff, men inte så revben, ryggrad, höftben o.s.v. syntes. Vid mötet med dietist rådde hon mig gå upp några kilo inför graviditet, då hon av sin erfarenhet sa att många går ner i vikt o har svårt att äta och vi som gbp (kan) äter små portioner och ofta iaf... Förstår ni hur jag/hon menar? :O) Så idag väger jag.. 70, tkr det är alldeles för mkt, så jag vill ner på 65, sen göra mina plastikoperationer på all hud. Men dietisten sa att jag låg på bra bmi och hade jag haft si och så i vikt och bmi (85 kg) så hade det varit bra, för då hade jag blivit av med 80% övervikten iaf.. så visst har kroppen gjort sitt också men det mesta är ju jag.. :O)

Sen trodde jag inte man kunde gå upp mer än vad man vägt innan man gjorde sin operation, tills en väninna sa det.. hon vägde nu mer än innan. Men då är det JAG man pratar om, man har inte ändrat vanor. Hon drack 2 liter coca-cola om dagen istället för vatten, bakelser på dagarna, chips på kvällarna, det håller ju såklart inte..

Jag tkr får man en sådan operation, ny chans till livet så måste man ta den.. Inte för den bara är dyr, det är ju en stor risk man tar. Och det finns andra som vill göra den operationen.. m.m.

Blev lite långt.. sorry.. och egentligen kanske i fel tråd utan borde ligga i systertråden...

Svar på tråden Före- och efterbilder för GBP-opererade