• PetraD

Före- och efterbilder för GBP-opererade

Mach skrev 2011-01-10 14:36:20 följande:
    Första bilden är tagen 28 aug 2010. 117kg tung. Andra bilden är tagen 24/12-2010. 86kg. 30kg ner sedan den 29/8 då jag började med flyt. Op-datum 14/9. 

vilket toppenresultat!!
    grattis
  • PetraD
    J L86 skrev 2011-01-11 15:12:57 följande:

Jag innan op sommar 2010. Maxvikt 130kg

Jag som opad i 2månader 25kg lättare.

vad fin du är & vilken skillnad på så kort tid.
    du ser ut som en annan människa..
  • PetraD
    1638 skrev 2011-02-19 15:15:22 följande:
    Menar inte att kritisera den egna känslan hurruvida man käner sig duktig eller inte
    Men vänd på det då!
    Hade ni kunnat frossa sött o fett nu? NEJ det hadekroppen satt stopp för, hur mycket ni än hade försökt, eller hur?
    Hade ni kunnat förhindra viktras med viljekraft? NEJ, kroppen jobbar på
    Sen är det naturligtvis så att om man väl bestämt sig o fått en gbp så har man kämpat sig dit. Både inombords o mot diverse instanser...
    Men själva vikminksningen är det inte viljan som styrt... eller
    Sen får man känna sig duktig men JAG som person gillar inte att få en kommentar om att jag är duktig.
    Lika lite som färgen på mina ögon o skostorleken kan jag påverka detta...
    jag kan frossa sött och fett, inte som innan. men jag kan (tyvärr) äta mer än jag borde, så måste själv sätta gränsen för min kropp gör det inte...
    jag har nog på sätt och vis kunnat hindra viktras. har legat stilla i vikt från slutet av augusti förra året och tills nu för ca ett par veckor sedan. har inte gjort det av egen vilja, men hade kanske kunnat påverka det och äter man mer än man ska (eller fel) så är det klart att man kan förhindra viktras
  • PetraD
    Sannalouise87 skrev 2011-02-19 15:48:03 följande:
    En släkting till mig gjorde en GBP för 10 år sen...idag är hon tjockare än vad hon var innan hon blev opererad. Tror du att det är hennes kropp som gjort att det blivit så? Nej, det är endast hon själv, som trotsat allt och bara tryckt in i huvudet. Lika mycket som hon har kunnat påverka sin vikt uppåt, kan man påverka sin vikt neråt. Alltså är det inte kroppen som gör allt jobb, utan det är jag som person som fortfarande får kämpa för att göra mina val så att jag inte går upp i vikt. Jag får kanske fortfarande kämpa för att stå emot sötsuget, stå emot en extra macka mm. För hur som helst så kan man (uppenbart) töja ut sin magsäck igen och bli fetare än vad man var innan en operation!

Med andra ord håller jag inte med ditt resonemang!
    bra skrivet
Svar på tråden Före- och efterbilder för GBP-opererade