• Onkel Anneli

Fortsättning följer

*Här är det mjölkfritt i 1 v som gäller för att utesluta att mjölkproteinen ger Dahlia gaser i magen.

Vi har det ganska kämpigt med ont i magen, kräk occh enormt närhets behov, vill amma 1 gång i timmen i 30 min gången..

Usch jag tycker det e skit jobbigt..

• Onkel Anneli

Okej nu har det gått 1 vecka utan mjök och det har inte varit någon förändring på Dahlia, jag kör på tills de mjölkfria produkterna äör slut här hemma sen gör jag en provokation opch se om hon blir sämre.

Däremot har intensiv amningen gett resultat och jag har änsålänge mer mjölk :)

JAg har napp till Dahlia och hon har den väldigt mycket för hon yhar ett enormt sugbehov spå det är den eller jag och nuförtiden så rekommenderar ju tillochmed bvc napp i början för att minska risken för psd.

Jag har kommit på att hon somnar ofta rätt bra i bilbarnstolen så där får hon sova- annars går det inte lägga ifrån sig henne.

Tiden går så fort tycker jag.

Hur är det med era bebisar som är i ca 6 veckors ålder- får ni svarsleende och ljud? mycket ögonkontakt?

• Onkel Anneli

Dahlia är 6½ vecka och har lett ett pargånger- men det följs alltid av kräk :( så det känns inte som det är ett äkta leende även om heöa ansiktet e involverat.

Hon tittar mig i ögonen men ingen lång ögopnkontakt och inte speciellt ofta så nu oroar jag mig för det istället haha,

Hopn har jätte ont i mage och nu kör vi igång med semper magdroppar igen och minifom och maghmassage- tyckte hon blev lite bättre av det.

Tror det i grunden handlar om hennes grepp vid ammning
  • Onkel Anneli

O jag får dricka och äta mjökprodukter igen! GOTT!!

• Onkel Anneli

Jadu betania igår fick jag massa ögonkontakt och en hel del ljud med haha, vet inte varför jag e så nojig denna gången!

Nu är Dop bokat till den 26 Mars, inbjudningskorten är beställda- känns gott.

Ska ni döpa?

enda anledningen till varför Dahlia döps är att vi har en dopklänning som går i släkten och är sydd av min farmors bröllopsklänning.

På GAbriels dop hade vi en sjuhelvetes fest efteråt men denna gången blir det bara familjen i församlingshemmet och det är så skööönt- orkar inte med en stor bjudning just nu :)

• Onkel Anneli
    brommamaria skrev 2011-02-02 09:56:34 följande:
    Jag har en knöl kvar efter bröstinflammationen som gör ont på slutet vid amningen, vet inte heller vad det beror på. Vet bara att om den inte blir mindre snart så ska jag boka ny tid på Amningsmottagningen.
    Aj det låter inte alls roligt du! hoppas det blir bra
  • Onkel Anneli

Och sist men inte minst så har jag fått mens igen! Helammar och får den 6 veckor efter förlossning, tack för den televerket.

Tänkte oxå försöka ha lite vuxentid med min sambo när mensen är slut, är liiiiite nervös för det. Sist hade de sytt lite konstigt så jag hade jätte ont 6 månader efter förlossning varje gång vi hade sex men sen släppte det- tydligen rätt vanligt och åtgärdas med en lätt operation om det förtfarande gör ont efter 6 månader...

Hur ser ni på sex nu efter? Är ni sugna alls? Nervösa? eller har ni redan gjort slag i saken?

• Onkel Anneli

Jag är ganska säker men jag väntar en månad så får vi se :) Avslaget har försvunnit sen 2 veckor tillbaka och detta va färskt blod- men som sagt, vi får la se

• Onkel Anneli
    Mysmamma70 skrev 2011-02-04 14:00:09 följande:
    Samma här Mensen kom igår och Cornelia är sex veckor!

Vi har haft sex i några veckor, men skyddat oss med kondom eftersom mitt avslag inte varit över än. Jag fick inga bristningar och hade bara två krystvärkar så jag kände mig ganska oförstörd i underlivet denna gång.
    ojojoj ingen vila där inte :) haha
  • Onkel Anneli
    Mysmamma70 skrev 2011-02-04 15:04:30 följande:
    Hehe, nä - vi är ju fortfarande nykära
    hur länge har ni varit ihop då? vi är inne på 12:e året
Svar på tråden Fortsättning följer