• Onkel Anneli

Fortsättning följer

urk hoppas det blir bra jossan!

Jag ammar från ett bröst och pumpar på det andra. Försökte amma min son men han fattade aldrig galoppen så denna gången lät jag Dahlia suga satan på brösten för det skulle funka! det slutade med tjocka sårskorpor på båda brösten men det ena va riktigt illa, började amma på den igen förtidigt så nu har jag sår igen..

Ska låta det läka ordentligt sen ska jag börja igen. Hopas det går bra, det "onda" bröstet producerar inte mycket mjölk heller men det kommer väl igång igen sen

• Onkel Anneli

Jag önskar att någon sa sanningen om amning till mig. Jag trodde i min egna lilla värld när jag fick ettan att det bara va och slänbga fram patten o sen gick resten av sig själv... njet, så e det ju inte riktigt...

Men gud på måndag har jag min första dag själv med barnen och jag är helt ärligt livrädd, hur ska jag fixa med att lämna killen på dagis och amma den lilla och samtidigt få alla påklädda och matade i tid?

Min kille är så trotsig!! 2½ år och villl inget jag vill han ska göra, allt blir en fight* suck*

• Onkel Anneli

äh då slänger jag oxå in en bild :))

på väg hem från BB i kläderna som hennes pappa åkte hem i från BB 1981 och Gabriel oxå 2008 :)
  • Onkel Anneli

JossBergendahl: 28/12, vecka 37+4, son 3185g 49cm
    Betania: 21/12, vecka 36+6, dotter 2965 g 48 cm
    Fidi:  18/12 Vecka 41+1  dotter 3500gr 50 cm
    Onkel Anneli 18/12 vecka 39+1 dotter Dahlia 3842 50cm
    Tola: 25/12, BF-1, dotter Ellie 3865 gr 49 cm
    Cissi7006: 20/12, vecka 39+1, dotter Cornelia 3885 g 51 cm
    Bonniebee: 28/12 Vecka 40+4, dotter Saga, 2720 g 49 cm lång :D
    Gyöngyöm81: 31/12, v40+6, dotter Camilla 3360g och 50cm =) 
    lillamy0: 25/12, v38+3, son Dante 3245g och 50cm

Så skrev in Dahlias namn :)

Men jösses Bonniebee vilken liten rackare haha! Men så söt va hon minsann!

Ja vi har alla fått fina bebisar. Men jösses va trött jag är idag- måste köpa semper magdroppar till tjejen för gud va luft hon har i magen, men hon kämpar på bra ändå

• Onkel Anneli

Jag blev helt salig både vid denna och förra förlossningen och har knytit an till barnet redan i magen, men min man har svårare att knyta an till Dahlia det märker jag men det är ju bara att ta det lungt och låta det komma :)

Jag hade babyblues i flera dager efter jag kommit hem ifrån förlossningen. Tyckte allt va hooplöst och kände mig nästan sjuk. Men nu börjar jag få energi igen- va lite rädd att jag skulle få en förlossningsdepp, men Dahlia har varit ljusglimten i tillvaron, snällare bebis får man leta efter ( peppar peppar)

• Onkel Anneli

jag är ute bland folk men betydligt mindra än vanligt, jag mår dåligtv av att sitta isolerad hemma..

gud jag lipar som en gris här haha mest för jag inte orkar med 2½ trots... stackars kille : ( men man har inte all energi i världen alltså..

Dahlia är en riktig kelgris, vill vara hos mig heeeeela tiden, tur man har en bärsele så man har händerna fria ibland :))

• Onkel Anneli

Dahlia är oxå mer vaken o börjar ge ifrån sig söta små ljud som inte är mat, böja sova så gulligt

• Onkel Anneli

Dahlia sover hos mig oxå.. ganska jobbigt eftersom honn vill ha hudkontakt så man får ligga still hela natten och jag vaknar av minsta lilla grej hon gör- inte för hon stör men ja, mamma koll liksom :)

Så även om man sover så sover man dååååligt. Hon kan när hon somnat riktigt riktigt djupt ligga mellan oss i ett egenkomponerat litet nest men det är kanske var tredje natt man lyckas pricka in det haha och då funkar det ju bara till nästa amning

• Onkel Anneli
    tjötas skrev 2011-01-18 14:58:13 följande:
    Grattis till nya bebisar! Och två Dextrar i tråden, nu kommer jag bli förvirrad .

Har ni det bra allihop? Idag blir Eloise 4 veckor och jag tycker att vi landat rätt bra i tvåbarns-livet så här långt. Orken och tålamodet räcker inte alltid till så himla bra men det blir bättre och bättre... Just nu är mitt största irritationsmoment det här mittemellan-vädret som vi har: slaskigt, isigt och eländigt. Nästintill omöjligt att promenera och varje gång man ska ut ska en miljon kläder på. Det är härligt med vinter och snö men slask och isgator är jag inte så förtjust i!

Idag har vi iaf kunnat ta oss ut en sväng och har varit hos gammelfarmor och visat upp lillan och fikat på åtta sorters kakor . Nu leker storan och pappan på hennes rum medan lillan knorrar i sin babysitter. Min man jobbar kväll två kvällar i veckan så då är han hemma 1-2 dagar på dagen varje vecka vilket är jättemysigt nu när jag är mammaledig! Blir mycket familjetid och han kan underhålla storan när jag måste amma lillan osv.

Nu kallar lillbossen på mig, dags för mat igen...
    Här är det ungeäfr likadant :)

Har börjat med minifom till Dahlia så nu ahr hon det och sempers magdroppar hoppas hon blir bättre- stackarn har så ont i sin lilla mage.. men på nätterna har jagh tyvärr inte så bra tålamod och kan bli fly tosig på allt gnäll :(( usch man skäms över sig själv ibland alltså.

2½ åringen får min frustration över Dahlia och Dahlia får ta frustration över Gabriels trots. urk

Idag ska vi till BVC och sedan en kompis- gott och komma hemifrån!
  • Onkel Anneli

Grattis till alla nya bebisar!

Svar på tråden Fortsättning följer