• Mysmamma70

Fortsättning följer

Ja, eftersom man bär barnet tätt intill sig så frestar det inte alls på rygg och axlar som en sele.

Jag bar Charlie i sjalen tills han vägde sex-sju kilo, sen började det bli tungt.

• Mysmamma70

Joss - hur gammal är din dotter? Kan inte din man trösta henne på natten?

Vår son som är tretton mån har börjat sova bättre istället, nu har han sovit fem nätter i sin egen säng och det var ett halvår sen han sov så bra

• Mysmamma70

Vi var beredda på att bli fyra i vår säng också, visserligen 180, men ändå... Så vi skaffade en 90-säng till så vi har nu en "trippelsäng". Cornelia sover i egen säng bredvid min så jag kryper över till henne när jag ammar på natten och sen tillbaka till min man och sover, funkar helt suveränt

• Mysmamma70

Grattis Ellasario!!!

Joss - förstår ditt problem med sömntutan, min exman var likadan, enklare att stiga upp själv då tyvärr. Hoppas hon snart sover bättre igen!

• Mysmamma70

Caroline - stort grattis!

De allra flesta nyfödda är vakna mest på natten, det brukar rätta till sig efter tre-fyra veckor så håll ut

• Mysmamma70

Vi har Cornelia i en vanlig säng intill vår, så vi har en "trippelsäng". När hon vaknar på natten kryper jag över till henne och ammar och när hon gnyr efter närhet kan jag ligga kvar i min säng och ändå smeka hennes kind eller hålla handen.

Det funkar toppen för oss!

• Mysmamma70
    LisaDaniel skrev 2011-01-18 10:05:05 följande:
    Den 11/1 fick jag äntligen bli mamma till min lilla Dexter <3
    Grattis, så fin han är!!!
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -101220 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Grattis Miian - vackert namn precis som vår lilla

• Mysmamma70

Joss - så skönt att du fått hjälp och att du vet att det går över och kämpar på! Kram

• Mysmamma70

Fidi - det är olika när de blir stabila i nacken, större bebisar blir det ofta tidigare

• Mysmamma70

Miian - Cornelia har haft napp från fjärde dagen (då jag var säker på att hon ammade ordentligt) och det funkar jättebra

• Mysmamma70
    Onkel Anneli skrev 2011-02-03 14:05:11 följande:
    Och sist men inte minst så har jag fått mens igen! Helammar och får den 6 veckor efter förlossning, tack för den televerket.

Tänkte oxå försöka ha lite vuxentid med min sambo när mensen är slut, är liiiiite nervös för det. Sist hade de sytt lite konstigt så jag hade jätte ont 6 månader efter förlossning varje gång vi hade sex men sen släppte det- tydligen rätt vanligt och åtgärdas med en lätt operation om det förtfarande gör ont efter 6 månader...

Hur ser ni på sex nu efter? Är ni sugna alls? Nervösa? eller har ni redan gjort slag i saken?
    Samma här Mensen kom igår och Cornelia är sex veckor!

Vi har haft sex i några veckor, men skyddat oss med kondom eftersom mitt avslag inte varit över än. Jag fick inga bristningar och hade bara två krystvärkar så jag kände mig ganska oförstörd i underlivet denna gång.
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    Onkel Anneli skrev 2011-02-04 14:58:38 följande:
    ojojoj ingen vila där inte :) haha
    Hehe, nä - vi är ju fortfarande nykära
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Ja, och den största sexdödaren är ju trötthet. Jag får ändå sova hyfsat

Men efter första barnet, då jag blev sydd, dröjde det länge innan jag ens vågade tänka på sex. Var så rädd att det skulle göra ont.

• Mysmamma70

Ammar du Fidi? Isåfall är det ovanligt att mensen kommer tillbaka så länge man ammar dygnet runt, fast jag och Anneli har ju fått den tillbaka ändå.

Annars brukar den komma efter ett par månader, men det är väldigt individuellt.

Känn ingen brådska med att ha sex och använd glidmedel när det är dags

Svar på tråden Fortsättning följer