Fortsättning följer
Ja, eftersom man bär barnet tätt intill sig så frestar det inte alls på rygg och axlar som en sele.
Jag bar Charlie i sjalen tills han vägde sex-sju kilo, sen började det bli tungt.
Ja, eftersom man bär barnet tätt intill sig så frestar det inte alls på rygg och axlar som en sele.
Jag bar Charlie i sjalen tills han vägde sex-sju kilo, sen började det bli tungt.
Joss - hur gammal är din dotter? Kan inte din man trösta henne på natten?
Vår son som är tretton mån har börjat sova bättre istället, nu har han sovit fem nätter i sin egen säng och det var ett halvår sen han sov så bra
Vi var beredda på att bli fyra i vår säng också, visserligen 180, men ändå... Så vi skaffade en 90-säng till så vi har nu en "trippelsäng". Cornelia sover i egen säng bredvid min så jag kryper över till henne när jag ammar på natten och sen tillbaka till min man och sover, funkar helt suveränt
Grattis Ellasario!!!
Joss - förstår ditt problem med sömntutan, min exman var likadan, enklare att stiga upp själv då tyvärr. Hoppas hon snart sover bättre igen!
Caroline - stort grattis!
De allra flesta nyfödda är vakna mest på natten, det brukar rätta till sig efter tre-fyra veckor så håll ut
Grattis missAmanda
Vi har Cornelia i en vanlig säng intill vår, så vi har en "trippelsäng". När hon vaknar på natten kryper jag över till henne och ammar och när hon gnyr efter närhet kan jag ligga kvar i min säng och ändå smeka hennes kind eller hålla handen.
Det funkar toppen för oss!
Grattis Miian - vackert namn precis som vår lilla
Joss - så skönt att du fått hjälp och att du vet att det går över och kämpar på! Kram
Fidi - det är olika när de blir stabila i nacken, större bebisar blir det ofta tidigare
Miian - Cornelia har haft napp från fjärde dagen (då jag var säker på att hon ammade ordentligt) och det funkar jättebra
Två och ett halvt år
Ja, och den största sexdödaren är ju trötthet. Jag får ändå sova hyfsat
Men efter första barnet, då jag blev sydd, dröjde det länge innan jag ens vågade tänka på sex. Var så rädd att det skulle göra ont.
Ammar du Fidi? Isåfall är det ovanligt att mensen kommer tillbaka så länge man ammar dygnet runt, fast jag och Anneli har ju fått den tillbaka ändå.
Annars brukar den komma efter ett par månader, men det är väldigt individuellt.
Känn ingen brådska med att ha sex och använd glidmedel när det är dags