• Endast jag

Köpa ny bilstol till 1½åring, förslag?

Har tänkt köpa ny bilstol till dottern som är 1½år men det är såå svårt och vet att dom passar olika bra i olika bilar (har en ford mondeo) men någon som har nåt förslag? Vill gärna ha en som hon kan sitta i så länge som möjligt och finns det stolar som passar och man får ha i mitten bak i bilen eller hur funkar det?
    Vilken stol har era barn runt 1½år?

• Svar på tråden Köpa ny bilstol till 1½åring, förslag?
  • Endast jag
    cicci85 skrev 2010-12-30 09:18:50 följande:
    Vilken stol har du nu då och varför vill du byta ut den?

Sist jag skulle köpa stol valde jag mellan multi-tech, Hi-way och Mobi. Det blev en Multi-tech eftersom sonen satt bäst i den. Han är 2,5 år nu.

Britax Hiway är smal och brukar passa bra i mitten.

Britax twoway är den rymligaste stolen som funkar längst tid. Men jag skulle inte köpa den till en 1-åring. Men om barnet växer ur tex hiway eller mobi så skulle jag köpa Twoway för att barnet ska kunna åka bakåtvänt längre tid.
    Nu åker hon i en Brio zento som iofs funkar jättebra men tänkte att sonen skulle få ta över den. För det känns som den stolen kan bli trång när hon kommer upp i ålder. Svårt att veta men känner att det är lika bra att köpa en rymlig stol.
  • Endast jag

Ska kolla på stolarna ni föreslagit, sen är det väl bara att åka till en affär och prova.

• Endast jag
    cicci85 skrev 2010-12-30 12:55:35 följande:
    Zenton är ju en av de stolarna med kortast rygg men annars är den väl ganska rymlig? Vill du vara helt säker på att stolen passar till minst 5-6 år skulle jag säga twoway. Vill du att barnet ska åka så bekvämt som möjligt just nu skulle jag välja en annan och köpa TW senare o det behövs...
    Det visste jag inte, att den har kort rygg. ja alltså hon har ju inga problem att få plats i den nu.  tack för tipsen!
Svar på tråden Köpa ny bilstol till 1½åring, förslag?