Det måste ha skett ett mirakel!
I Juli 2009 slutade jag med p-piller och hoppet var ju att bli gravida så fort som möjligt, men vi hade ändå inställningen att "de kommer när det kommer".. Efter ett par månader och inget plus så började vi fundera och jag var med en vännina till MVC då hon skulle dit och ha ett hälsosamtal! (Här finns bara en barnmorska och hon känner alla privat också) Så jag berättade lite hur det var och hon skickade genast en remiss till Kvinnokliniken i Falun, detta var i Mars 2010..
Det tog till i Augusti innan vi fick kallelse till KK och vi skulle dit 3 sept.. Dom tog då blodprov och gjorde VUL på mig, plus att vi fick prata med en kurator som var super trevlig och hjälpsam..
Fick en ny tid en månad senare för att komma in och diskutera provsvaren, innan dess fick sambon lov att lämna spermaprov också!
Var dit den 2 ocktober och fick bekräftat att sambon hade ett MYCKET lågt antal spermier och att våran chans att bli gravida på egen hand var minimala om inte ens omöjliga.. Så våran läkare tyckte att vi skulle bli remisserade till IVF i Falun, men hon ville först ha ett nytt sperma prov från sambon så vi var in och lämnade ett nytt sånt i början på November...
Hörde ingenting från Falun på flera veckor, men för snart tre veckor så fick vi papper från Falun att vi har blivit godkända för IVF men att hon skulle skicka hem en kallelse för att ta blodprov och grejer så vi inte hade nå infektioner eller virus innan vi påbörjade ivf..
6 dagar efter att dessa papper kom, så började jag få ont i magen och det kändes precis som mensvärk, så jag gick in på älskade FL och läste mig till att detta brukar va symptom på graviditet, men eftersom jag testat negativt så många gånger förut(trots symptom) så trodde jag självklart att detta molande i magen var något annat..
Sen kom julafton och BIM och ingen mens dök upp, så juldagen gjorde jag ett gravtest direkt på morgonen, vilket visade positivt! Jag blev helt chockad, sambon med.. Vi såg på varann, slängde oss i armarna på varann och tårarna bara rann... Svävade på moln ett par timmar innan jag gjorde ett till test, (testoholic) vilket också visade positivt.. Väntade till på kvällen och gjorde ytterligare ett till - positivt..
Igår var vi till Borlänge och där passade jag på att köpa ett CB digital med veckoindikator, testade direkt jag kom hem och det visade Gravid v.3+ så jag tror att det börjar smälta in nu...
Att jag faktiskt är GRAVID! Mot alla odds..
Hoppas på att graviditeten håller i sig och att bebisen i magen är frisk!
Var jag vill komma med den här tråden vet jag inte egentligen, jag tror det är för att jag hade helt gett upp hoppet om att bli gravid... och helt plötsligt hände det, utan IVF.. Vi klarade det! På egen hand!