• Finesse

Vilken bakåtvänd bilbarnstol till Saab 9-5?

Robert Bell på säkerhetsbutiken rekommenderar Maxi-Cosi Mobi till en Saab 9-5.. han skrev ett mail till mig där det stod att den var som gjord för den bilen.. sitter som gjuten..

Vi har en Britax Hi-way eftersom då visste jag inte om det om Mobin.. men hi-way sitter oxå riktigt bra i en 9-5:a  

Ebba 071228, bebis bf 110216
  • Finesse
    Blomsteröga skrev 2010-12-28 20:27:29 följande:
    Jag läste på en annan sida att den inte passade så bra på skålade säten, vilket våran bil har, men den kanske passar Saab:s skålade säten. Måste kolla upp det där. Tycker att det verkar vara en bra stol.
    Jag har själv inte testat den.. å ja.. saab 9-5:orna har väldigt skålade säten.. men Robert Bell KAN väldigt mkt om bilbarnstolar så jag litar nog på honom.. MEN jag skulle nog testa den på affären före jag skulle köpa den..
  • Finesse
    epione skrev 2011-01-05 12:36:03 följande:
    Någon som provat både Maxi-Cosi Mobi och Britax Hi-Way? Någon som passar bättre och ger mer benplats åt både passagerare och barn?
    Hur har det fungerat för er som haft barnstolen i mitten bak?
    Som jag skrev tidigare i tråden rekommenderar Robert Bell på Säkerhetsbutiken Maxi-Cosi Mobi i just en saab 9-5:a.. han säger att den sitter som gjutet.. sen hur den egentligen är vet jag inte då vi har en Britax Hi-way.

Vi har stolen bakom passagerarsätet och visst jag kan sitta fram men inte bra.. sitter hellre bak då. Dottern är 3 år och är 97 cm och väger 16 kg å har riktigt bra benutrymme. Hi-way kan jag med säkerhet säga ger bra benutrymme, med tanke på att man kan lixom hänga stolen på kanten.

Men vi har testat ha den i mitten och då fick hon inte alls lika bra benutrymme.. dels för att framsätet tar i stolen då å isf kan inte föraren sitta bra.. om hon ska rymmas ordentligt med benen.

Nu ska vi försöka hitta en stol som dottern kan ha å sitta länge bakåtvänd och på sidan så får vi se om vi rymmer hi-way brevid för bebisen behöver ju inte lika mkt benutrymme som en 3-4 åring. 
Svar på tråden Vilken bakåtvänd bilbarnstol till Saab 9-5?