epione skrev 2011-01-05 12:36:03 följande:
Någon som provat både Maxi-Cosi Mobi och Britax Hi-Way? Någon som passar bättre och ger mer benplats åt både passagerare och barn?
Hur har det fungerat för er som haft barnstolen i mitten bak?
Som jag skrev tidigare i tråden rekommenderar Robert Bell på Säkerhetsbutiken Maxi-Cosi Mobi i just en saab 9-5:a.. han säger att den sitter som gjutet.. sen hur den egentligen är vet jag inte då vi har en Britax Hi-way.
Vi har stolen bakom passagerarsätet och visst jag kan sitta fram men inte bra.. sitter hellre bak då. Dottern är 3 år och är 97 cm och väger 16 kg å har riktigt bra benutrymme. Hi-way kan jag med säkerhet säga ger bra benutrymme, med tanke på att man kan lixom hänga stolen på kanten.
Men vi har testat ha den i mitten och då fick hon inte alls lika bra benutrymme.. dels för att framsätet tar i stolen då å isf kan inte föraren sitta bra.. om hon ska rymmas ordentligt med benen.
Nu ska vi försöka hitta en stol som dottern kan ha å sitta länge bakåtvänd och på sidan så får vi se om vi rymmer hi-way brevid för bebisen behöver ju inte lika mkt benutrymme som en 3-4 åring.