miljarden skrev 2010-12-28 20:20:58 följande:
Vår son som nu är två månader äter lemolac. Vi fick också höra att nan skulle vara bättre men för vår kille funkade det inte alls! Han blev förstoppad och fick stora besvär av det. Då fick vi rådet att testa lemolac och sedan dess har han varit en annan kille, och även om han fortfarande kräks en hel del så är han glad och nöjd och växer (snart uppe på fyra kilo..!) och utvecklas som han ska.
Han äter ganska ofta, 120 ml var tredje timme ungefär men han växer ju som han ska så varför inte.
Vi blandar inget utan åker till en billig stormarknad och köper upp oss så spar vi in lite iallafall. Vår tanke är att vi ska testa att blanda i och så småningom gå över till vanlig babysemp från och med när han är tre månader och testa om vi kan sluta med minifomen då också, Det är dyrt men får helt enkelt vara värt det (blundar och betalar) eftersom det funkar så bra nu.
Var det Nan H.A som han fick? För den vanliga blir Miranda också förstoppad av.
Våran tjejja är två månader och en halv månad och äter också oftast 120ml men på natten äter hon 150ml så det går åt mycket ersättning. Plus att vi ger droppar och har även minfom också men det har vi slutat ge när det funkar bra med lemolac. Förutom att hon är hungrig oftare. Jag tror att hon tröttnar på att äta mitt i för att det är lite svårare att äta det mer skummiga mjölken.
Frågan är bara hur länge man ska ge special ersättning och när man kan sluta med det. Det är jätteskönt att det funkar med tjejjans mage men samtidigt undrar jag hur länge man ska hålla på. Om en och en halv månad hade vi tänkt att eventuellt börja med smakisar och då hoppas jag att hon ska kunna äta vanlig ersättning först.