• Silverkatten06

Har dina barn hjälm i pulkabacken?

Är lite nyfiken på hur vanligt det är med hjälm i pulkabackarna nuförtiden? Utveckla gärna ditt svar i tråden...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har dina barn hjälm i pulkabacken?
  • alvide

Ja, i de större backarna pga andra. Är orolig för att min barn ska bli påkörda av någon annan som kommer i väldans fart från toppen. Helst skulle jag vilja utrusta min små barn med hockeyutrustning. Har sett hur större barn har kört på mindre barn i backen. Aj, aj säger jag bara.

• Linastrumpan

Alltid. På dagis får barnen inte åka pulka för de har för branta backar o för många träd men de får åka stjärtlapp om de har hjälm, annars inte. Hemma har barnen alltid hjälm när de åker i backar.

Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • Majsan70

I skolan är det hjälm tvång, men hemma behöver hon inte ha hjälm o det behövde inte heller mina andra barn när de var små.  Klart att hade de åkt i störtloppsbackar så hade vi säkert diskuterat det.

• Northman

alltid på förskolan, skolan och hemma.

• Tant Green

Ja, nu när hon är lite större och åker i större backar har hon alltid det. När hon var mindre och bara åkte i små sluttningar hade hon det inte. Enda olyckan då var när hon körde in i en taggbuske (och fortfarande har ett ärr under ögat), men det hade ju inte hjälpt med hjälm då.

• cicci85

Ja, alltid när vi åker i ordentliga backar där det åker andra barn. Åker vi i lilla backen på baksidan av huset behöver de inte ha hjälm, det går sakta och det finns inga att krocka med.

• pettsons

japp alla fyra har hjälm, de två äldsta åker skidor nerför och de två minsta pulka, hos oss är regeln lätt ingen hjälm= ingen åkning

• Lussekatten87

Ja alltid eftersom förskolan kräver det om de ska ut i pulkabacken,vilket jag tycker är bra!

• pigglet

Röstade "alltid", men kom på att det inte riktigt stämmer. Men i de större backarna har de hjälm. Barnen är 3-8 år.

• Maria222

Annat: en av de värsta sakerna min son är att åka pulka i backen.  Däremot gillar han när man drar honom efter sig, men då behöver han inte ha hjälm ;)

pojke 0706 och pojke 1008.
  • lövet2

Aldrig. Vi har inte sådana backar, utan de åker i små backar, mjuk snö, inget att krocka med och inga andra barn.

• Sense of happiness

Bara i de större backarna.

♥ Isabelle ♥ Linnea ♥ Jonathan ♥ Nathaniel ♥ Vincent ♥
  • Tinnys

Alltid. Är rädd om mina barn. Har sett många otäcka olyckor där barn utan hjälp skadat sig. Ibland pga att de blev påkörda men oftast kör de in i något eller köromkull och landar på något.

• mapo51

Vi har numera alltid eftersom de har det på förskolan och det är lättare att säga att han alltid ska ha hjälp när han åker pulka/snowracer.

Svar på tråden Har dina barn hjälm i pulkabacken?