Första barnet prematur barn, hur blev det med dom andra?!
tjej från landet skrev 2010-12-27 10:13:45 följande:
min pojk kom i v 34+1 och det började med värkar och ingen annan förklaring till varför han kom då.. är gravid med andra nu v36+6 idag och hoppas jag kommer över års skiftet. Hållt mig mycket "stilla" och försökt o ej stressa upp mig, gick mycket förra gången då jag hade hund och hade det stressigt på jobbet, vet inte om det hade nåt med saken o göra men jag har känt samandragnigar o förvärkar har kommit i samband med promenader, pulkadragning så det har jag undvikit i största mån jag kunnat bara för o inte riskera nåt i onödan. sen har jag i och för sig varit mer aktiv denna gången eftersom jag har en 2,5 åring som ska aktiveras, bäras etc och ett hus o ta hand om som man inte hade första gången.. men hade sonen varit min andra graviditet så hade jag nog kunnat förutspå att han skulle komma tidigare, för känslan, läget, trycket mot svanskotan, urinblåsan som jag kände tidigt förra gången har jag inte ens kommit i närheten av än så vem vet kanske till och med går över tiden denna gång..