Inlägg från: thecarseatlady |Visa alla inlägg
  • thecarseatlady

HJÄLP! Hur montera Acta Graco CosmicComfort S?

Jag hoppas du tänker om TS. En 3-åring sitter inte säkert framåtvänd, oavsett om han sitter i en cosmic eller i en bältesstol. Många bilstolar är godkända för att användas åt båda hållen helt enkelt för att de säljer bra då, föräldrar vill gärna spara pengar och köpa "2 in 1". Att säkerheten för barnet kompromissas är det oftast ingen som berättar... Lade ut denna länk på Facebook nyss och lägger in den även åt dig. www.nyhetskanalen.se/1.1960020/2010/12/27/allt_storre_risk_att_barn_dor_i_trafiken Hoppas du har tid att se den, för den var väldigt bra.

Vår 4-åring skulle inte ha kunnat sitta bakåtvänd längre om vi bara hade en cosmic (har en i källaren som inte används). Han är ungefär lika tung som din kille och 107-108cm lång. Han sitter nu bakåtvänd i en Britax Two-way och en Britax Multi-tech och kommer att kunna göra det länge ännu. Böjda ben är inget hinder alls, jag får också "vika ihop" sonen lite för att få in honom i Multi-techen... Flört Barn sitter ju ihopknölade med böjda ben hela tiden när de leker, utan att klaga. Glad 

Så här satt min son i somras när han var 3,5 och han har aldrig klagat i den stolen. Både Multi-tech och Two-way är godkända för framåtvänt åkande, men jag skulle aldrig använda dem så, bara bakåtvända tills de är urväxta på längden eller vikten.

Hoppas ni står ut med bakåtvänt åkande ett tag till!

Svar på tråden HJÄLP! Hur montera Acta Graco CosmicComfort S?