Tycker ni att vi skall skaffa fler barn?
Kul med skruttiga föräldrar liksom!

Min sambo är 25 och hans mamma är 68 och pappa 76. De va alltså 43 och 51 när han föddes. Och han tycker det är jätte jobbigt. Hans pappa kunde lika gärna ha varit hans morfar/farfar. Hans pappa har åkt in och ut från sjukhuset pga hjärtat. Sambon var då 19-20 år, precis kommit in i vuxenvärlden och vet inte ens om sin egen pappa kommer att klara sig. Nu mår hans pappa bra, men andra åldersrelaterade sjukdommar börjar komma.
Det som är tuffast för honom nu är att hans mamma inte kommer att leva länge till. Hon åker in och ut från sjukhuset hela tiden. Hon vägrar att lyssna på vårdpersonalen på sjukhuset, så han är den som får vara förälder.
Man ska inte som 25-åring behöva begrava någon av sina föräldrar som har avlidit pga ålderdom eller sjukdom som kommer pga ålder.
Så mitt svar blir nej. Eftersom jag vet hur dåligt min sambo mår över detta. Han prata förut ofta om att han ville ha föräldrar som var jämngamla med mina och att få ha växt upp med far- och morföräldrar.
Han ser min farmor som sin egna farmor också, och då är min farmor lika gammal som hans mamma.