• skogstjejen19

Storlek på kläder

Såg att det fanns en annan tråd och hoppar på samma sak.

Vi har ju fått besked om att två tjejer väntar på oss, dem kommer hinna bli kring 3,5 år innan vi hinner få dem.
    Barnen kommer från Lesotho (Sydafrika) och bor nu på ett förberedelse hem, vi har inte fått längd på dem, men man undrar ju vilken storlek på kläder man bör köpa, vill ju shoppa på mellandags rean, vad tror/tycker ni att man bör köpa för storlek??

Tack på förhand

God Jul på er

• Svar på tråden Storlek på kläder
  • skogstjejen19

Nu har vi fått längd och vikt på dom.
    den 25é november var dom 90 cm långa och vägde 13 kg.
    så jag kanske måste köpa på oss lite mindre kläder också.

• Hej och Hopp

Ja, då är de inte mycket större än min dotter (hon närmar sig 90 och väger nog lite mindre)
    Det som passar bäst på henne är dubbelstorlek 86/92 eller 92 då men hon har fortfarande 86 också på vissa plagg.
    Större än 98 lär de ju inte kunna ha om måtten stämmer även om det är ett tag tills ni får hämta dem.

• skogstjejen19

Svårt med storlekar, speciellt då jag har drömt att vi åkte till våra småtjejer och på vägen hem lyckades dom blir tonåringar
    Hmm ska jag köpa små barnkläder eller tonårskläder .... haha nee det borde ju funka med små barnkläderFlört

Jag måste nog ut och shoppa kläder i 92 - 98 har ju som minst handlat 104 tidigare.

Men vad ska man gissa på i skor???
    det står ju tyvärr inte i rapporten.

• Thi 08

Min tjej är nästan exakt lika stor, 90 cm och 12 kilo ungefär. Hon har 23, 24 i skor beroende lite på märke. Fastän barnen är samma längd så kan stl variera i skor. Använder nästan genomgående 92 i kläder.

• Hej och Hopp

Min dotter har också storlek 23-24 men det tror jag inte att det går att gissa sig till - det är nog bäst att handla i landet.
    Ha det så kul med shoppandet!

• Sally

Hej!  De kommer förmodligen ta igen en del vikt (och även längd) i början, så köp inte alldeles för mycket i storlek 90!  Just i den ålder, tycker man att nya byxor blir för korta efter några vecka!  Jag skulle tro du kan skippa 92 och köra direkt med 98 - då kan man torktumla allt utan att oroa sig.  Helst med muddar (som någon tipsade tidigare) och justerbar midjan på byxorna/jeans.  Klänningar kan jag ingenting om  - jag har 2 killar

Skor är nog bäst att köpa på plats, men jag skulle tro typ 24. 

• Ethi
    Sally skrev 2011-01-28 08:56:20 följande:
    då kan man torktumla allt utan att oroa sig 
    Hahaha, det mottot kör vi med här hemma också
  • Sally
    Ethi skrev 2011-01-28 21:12:09 följande:
    Hahaha, det mottot kör vi med här hemma också
       Det är lite Darwin här hemma vad gäller kläder - bara de starkaste överlever....
  • skogstjejen19

Idag blev det lite shopping, älskar våran lilla outlet nere i byn,
    mjuka jeans i storlek 92,  39 kr st
    Toksnygga tygskor 39kr st  köpte storlek 25.
    och en varsin stickad kofta 29 kr st.

• Kusin Knase
    lesoth skrev 2011-01-28 22:44:09 följande:
    Idag blev det lite shopping, älskar våran lilla outlet nere i byn,
    mjuka jeans i storlek 92,  39 kr st
    Toksnygga tygskor 39kr st  köpte storlek 25.
    och en varsin stickad kofta 29 kr st.
    Vad roligt! Vilka fynd! Kul med outlet, man blir ju nyfiken på var den ligger ...

Vet ni än när ni får åka?
    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • skogstjejen19
    Kusin Knase skrev 2011-01-28 23:01:48 följande:
    Vad roligt! Vilka fynd! Kul med outlet, man blir ju nyfiken på var den ligger ...

Vet ni än när ni får åka?
    Den ligger i Hedesunda 3,5 mil utanför Gävle,

Vi vet ej när vi får åka men nu när läkarrapporterna kommit kan vi börja rulla bollen här hemma, så det kanske går fortare till resan.
    Vi räknar med att ha åkt i maj som senast. Det kommer blir en underbar sommar detta år.
Svar på tråden Storlek på kläder