Inlägg från: Nimbus |Visa alla inlägg
  • Nimbus

Storlek på kläder

När vi hämtade vår son i Taiwan var han 3,2 år. Vi hade hört från många att vi skulle satsa på storlek 104. De kläderna kan han fortfarande inte ha, han är nu 3,9 år. Vi hade köpt en del kläder i storlek 98 också och de var också för stora. Vi fick hjälp av släkt och vänner att akutköpa kalsonger och byxor i storlek 92 vilket var perfekta.
    Vi hade köpt skor i storlek 25 och de var för stora. Så jag fick köpa ett par i storlek 23 som passade hela sommaren. Nu har han 24-25 på vinterkängorna.

Köp inte för stora kläder med andra ord! Alla sa att det är bättre med för stort, men det är inte kul när man inte har något som passar och alla byxor ramlar av.

Med andra ord:
    När vi kom hem med sonen var han 92 cm lång (3,2 år) och hade storlek 92, storlek 98 fungerade men var stort.
    Nu är han 95,5 (3,9 år) och har alltså storlek 98, men 104 är för stora fortfarande.

• Nimbus

En av de första tre-ordsatserna min son sa var "Jag tappar byxen!" Högt och tydligt inne i den folkfulla affären så att det blev en del småfnitter, en dam kom fram och sa "Det problemet hade jag också alltid som liten." .  
  • Nimbus

Va härligt att få köpa kläder till sina barn!
    Men kom ihåg att köpa några kläder i mindre storlek också, som sagt, vår son drunknar fortfarande i 104:orna. Jag tror att han kan ha de kläderna till nästa höst. 
    Han såg ganska stor och rejäl ut på bilderna vi fick innan resan, men sen visade det sig att han var mindre än de flesta jämngamla svenska barn

Svar på tråden Storlek på kläder