• nasj

Vad tror ni,är det ett gammalt missfall som ligger kvar?

Hade ett missfall för ca 6 veckor sedan,jag hade 3 dagar före missfallet 1 dag före beräknad mens haft svagt positivt på 5 tester.Kände inga graviditetstecken alls. Under missfallet hade jag sjukt ont i magen blödde jättemkt med klumpar.Ca 2 1/2 vecka efter missfallet tog jag 2 gravtester från RFSU båda visade negativt,jag tog dem dock inte på morgonen utan på kvällen.

Jag skulle haft mens nu den 14 dec men eftersom jag hade missfall visste jag att den kan bli sen.Iförgår fick blev jag dock jätteöm i brösten,det kom vit mjölk ur dem,inget jag haft innan,mitt humör var helt upponer och jag har gråtit konstant,utan anledning i två dagar,tog ett gravtest från apoteket igår och det visade 2 starka streck,vilket jag tyckte var skitskumt så jag åkte in till akuten.På deras test visade jag bara svagt positivt.VUL visade ingenting,ingen efterbörd,ingen ny graviditet,men en förstorad slemhinna nått hon sa att man kan ha i en mkt tidig graviditet innan nått syns.För att vara helt säkra tog de blodprov vilket visade mkt svagt HCG värde,hon sa att troligtvis är det från mitt gamla missfall,men de ska ta ett nytt test om ett par dagar för att vara säkra.
    Dock tycker jag det är konstigt att jag kunde visa negativt på de tester jag tog mellan och nu visa positivt,nån som vart med om liknande?

• Svar på tråden Vad tror ni,är det ett gammalt missfall som ligger kvar?
  • emma777

Det var en jättesvår fråga, vilket ju märks på att ingen vågat sig på att svara. Hur gick det? Var det en ny graviditet? Lycka till isåfall , och i annat fall också naturligtvis! 

• Maya82

Det sägs ju att det är vädigt lätt att bli gravid efter missfall, så det kanske rentav tagit sig direkt efter. Jag hade själv missfall för ca  6 veckor sen. Blödde 3 veckor i sträck och när det avtog fick jag nya symtom men dom försvann redan efter några dagar.

Eftersom jag tidigare haft ett utomkveds så lämnar jag nu blodprover varje vecka för att se att hcg,n går ner. Ska dit imorgon igen. Det kan ju vara så att man haft ÄL direkt efter och att det tagit sig igen.

Vi får hoppas att det är så för din del! :)

Lycka till!

• Fraajdaa
    Här ska ni få höra en riktigt intressant historia:

Jag har vart med om det.. fast mitt är lite äldre än 3 veckor.
    Mitt foster dog i v 9 när jag var i v 11 och hade återbesök då jag blött lite hit och dit och var nervös för missfall. men kroppen tog inet tag i det. jag gjorde en behandling för missfall hemma och det tog inte.

Efter 2 v var jag på återbesök igen och då satt fostret kvar så jag fick göra om behandlingen hemma. inte jätte roligt då min sambo var bortrest. Men det fick bara bli så jag gjorde den direkt. Men det kom ut ganska snabbt och man såg att det var en moderkaka och själva fostret.

Efter ytterligare 2 v så var jag på återbesök och det fanns fortfarande lite kvar men det sa läkarn att min kropp skulle ta hand om själv.
    Så jag blödde lite hit och dit ett par veckor.. efter 2,5 månad efter själva missfallet så slutade det blöda och det var bara att invänta mensen.

Men så kände jag ändå för att ta ett grav test och det gjorde jag för 2 veckor sen , keep in mind att missfallet hade skett i tidiga maj månad.
    Testet visade svagt svagt postitivt och jag ringde en gynmottagning och de sa att det är för länge sen för missfallet ska på verka så det är nog en ny graviditet. Men det var ingen ide att få förhoppningar kände jag. Men fick en tid 1 v senare hos en ny läkare då min läkare var på semester.

Där visade testet negativt och då så kände han att det inte var någon ide att göra ett ultaljud.
    OK! Jag är med på noterna och nu är det bara att invänta mensen och börja med baby making igen då.

Sen i måndags var jag på jobbet, hade jobbat knappt en halvtimme innan jag kände en "bubbla" komma i trosorna. Oh jävlar nu kom mensen tänkte jag.

Jag hade en kund samtidigt så jag försökte verkligen skynda mig men kände att det kom en bubbla till. Snabbt som fan fick jag springa till toaletten men det var försent. Jag hade blött igenom både trosor och mina arbetsbyxor. Hade blod över hela benen rumpan och händer . när jag fick satt mig på toan exploderade det vatten liknanade blod. och sen rann det blod oavbrutet . jag blir helt hysterisk och ringer min sambo.
    Springer snabbt efter min påse med saker sätter in en tampong när det lugnat sig ( efter ca 25 min) och en binda i mina leggings. sambon hämtade mig då jag inte klarade av att köra bilen själv. Kramperna börjar komma och jag kunde inte räta kroppen.

Vi chansade och åkte till samma läkare jag var hos. dom hade fullbokat men efter att jag berättat vad som hänt så tog dom in mig. Han frågade om ett nytt urinprov och ett blodprov. Tampongen gjorde så ont så det var bara att ta ut den. Då började det blöda helt hysteriskt igen. efter 15 min på toa gick jag ut.

Testet visade nu positivt och läkarn visste varken in eller ut. Så vi gjorde ett ultraljud men det gjorde så ont och jag blödde ner halva stolen så vi fick avbryta. Han kunde inte se något då det var så mycket blod i magen.
    Han sa att vi mäter hcg och se om det är en ny eller gammal grav.

Men om du börjar blöda så här igen måste du söka akut. PÅ kvällen hade jag lite ´feber och var trött och illamående men blödde ingenting.
    På morgonen hade jag 36,3 i temp och mådde bra. Skulle in till stan men hade sån knasig mage och fick springa på toa hela morgonen så jag avvaktade lite.
    Men när magen lugnat sig så duschade jag och klädde på mig och skulle precis börja sminka mig då jag kände en bubbla igen i trosorna.

Lyckligtvis var jag redan i badrummet så jag satte mig på toan och började tok blöda på nytt.
    Jag ringde sjukvårdsupplysningen och de sa att åka in akut. Min sambo kom inte ifrån jobbet så jag ringde min bror som kom och hämta mig.
    Vid detta läge hade febern skjutit i höjden och jag kallsvettades och skakade i kroppen. När jag kom in så såp sköterskan att jag inte mådde bra och skulle göra ett urinprov men kunde bara inte kissa.

Kom in till läkarn ganska fort. tror inte jag väntade mer än en timme då jag suttit på toa och försökt kissa i 20 min.

Vi gör ett ultaljud då jag inte blödde så mycket längre. Väntade nämligen hemma tills det hade lugnat sig. Hon sa att det är kvar rester från det gamla missfallet och blev förvånad när jag sa att det var 3 månader sen.

Dom satte dropp och sa att jag måste göra en skrapning. så dom la in mig på sjukhuset och 5 timmar senare fick jag komma in. Jag var tvungen att fasta innan operationen så att jag inte skulle kväva mig själv med spyor.

Det gick allt som det skulle men hade väldigt ont efteråt vilket dom tyckte var kontigt. men jag var tuvungen att stanna över natten.

På morgonen fick min sambo hämta mig och jag hade vanligt mens verk. Sov mestadels av dagen. igår eftermiddag så ringde läkarn som opererat mig och sa att resterna var såå gamla och satt så hårt och dumt till i kroppen att hon inte kunde svära på att de fick ut allt. Men hon tog så mycket hon vågade.

Jag måste komma in på nytt besök om 2 veckor men måste in igen om jag börjar blöda som jag gjort.
    Dom som opererade var oxå helt ställda när jag sa att det var ett soppas gammalt missfall som bara inte ville ge med sig!

Hoppas nu att allt är ute då vi vill att detta ska vara över.

Är det någon mer som har vart med om detta???
Svar på tråden Vad tror ni,är det ett gammalt missfall som ligger kvar?