• hnnie

Familjerätt?

Barnets pappa och jag separerade då våran son var 2 månader. Nu är han 8 månader och har bott hos mig sen vi separerade. Han han börjat träffa sin pappa lite mer nu senaste månaderna och nu sen ca 1.5 månad tillbaka sover han hos pappan sin 1 dag i veckan.

Nu i Januari ska jag börja studera och pappan ska ta ut föräldraledighet mån, tis och ons.
    Han vill att sonen ska vara där från måndag morgon till onsdagkväll. Sen 1 dag varje helg.
    Jag säger att han är för liten för att vara ifrån sin mamma så många dagar, och att eftersom vi är bor så nära kan han sova hos mig dom flesta nätterna. Det vägrar han. Han säger att sen när han börjar dagis (1 och ½ år) så vill han ha varannan vecka boende. Jag förklarar än en gång att han är för liten.

Nu har han bokat rådgivning hos familjerätten och är helt säker på att dom kommer prata mig tillrätta om att sonen ska bo mer hos pappan nu "när han bott så länge hos mamman".

Jag har sagt till pappan att han får komma hit och träffa han hur mycket han vill men det vill han inte alls. Han kommer på fredageftermiddagarna och hämtar han, lämnar han på lördagkväll, och sedan dröjer det en vecka innan han träffar han och samma visa då. Jag tycker att han ska vara här oftare på veckorna och träffa sonen.

Hur har ni gjort med vårdnaden ni som separerat då dom varit små?

• Svar på tråden Familjerätt?
  • hnnie

Men nån måste varit på familjerätten och kunna berätta vad dom säger om delat boende där?

Svar på tråden Familjerätt?