• KlasKristian

    Avstå julmust i år!

    Det lackar som bekant mot jul och som vanligt dyker den eviga frågan upp: vad ska man egentligen dricka till julbordet?

    Det är så att ungarna tycker väldigt mycket om julmust. Det jobbiga med det är att det vid ett par tidigare tillfällen hänt att de fått i sig så mycket av den varan att det nästan känts som om de blivit påverkade - "höga" om ni så vill - av sockret i läsken. De blir speedade, burdusa och allmänt störiga och man känner knappt igen dem.

    Det här gör att både jag och min fru är oroliga och starkt överväger att avstå julmust i år för att slippa bli traumatiserade av ungarnas oberäknelighet. Nu vädjar jag till er andra att göra detsamma. Det må låta fånigt, men faktum är att ett enda glas julmust kan medföra små tillfälliga personlighetsförändringar och det är inte okej.

    Tillsammans är vi starka! Våga vägra julmust!


    Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • Svar på tråden Avstå julmust i år!
  • JAG är BÄST

    Vi ska vägra musten här hemma, Här kommer det att severas vatten 6 vin till maten. Känns bäst så.

  • hervor

    Skippa socker helt!

    Det skulle faktiskt vara bra större delen av året...

    Tänk också på att av för mycket julmat, kan man bli magsjuk. Inte så kul för Liam eller Tindra att se hur mamma och pappa spyr eller får springa på toaletten. Det kan ge dem traumatiska minnen för resten av livet.

    Varför inte fira en jul som ALLA kan njuta av? Ingen alkohol, inge godis, ingen skinka då det är synd om grisen.

    2 medelstora potatisar åt var och en samt lite Janssons frestelse och en juklapp var... Det räcker väl?

    Och skippa Kalle Anka! Tänk på strålningen från TV:n!!!

  • PiceaX

    Vad hjälper det dina barn om vi skippar julmusten? Varför skall alla anta din utmaning, även de som inte har problem??? KAN man inte klara sig utan julmust, då är det dags att göra något åt det och kanske avstå året om från julmust, påskmust, kalasmust och allt vad det heter. Men vi kan, och då behöver vi inte!

  • KlasKristian
    PiceaX skrev 2010-12-23 01:42:37 följande:
    Vad hjälper det dina barn om vi skippar julmusten? Varför skall alla anta din utmaning, även de som inte har problem??? KAN man inte klara sig utan julmust, då är det dags att göra något åt det och kanske avstå året om från julmust, påskmust, kalasmust och allt vad det heter. Men vi kan, och då behöver vi inte!
    Ja, vill du resonera så egoistiskt så är inte det mitt problem dessvärre. Julmustberoendet visar upp en av sina många mörka sidor. Tragiskt. Gråter
    Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • Sylten

    Jag tror att det är i skummet giftet sitter.. Kanske om man häller upp skiten riktigt sakta så blir det bättre?

  • Serla
    hervor skrev 2010-12-22 10:34:25 följande:
    2 medelstora potatisar åt var och en samt lite Janssons frestelse och en juklapp var... Det räcker väl?

    Och skippa Kalle Anka! Tänk på strålningen från TV:n!!!
    Fast det är ju synd om ansjovisen i frestelsen, så jag rekommenderar fiskfri Jansson istället. Tänk också på att man kan bi tjock av grädden.
    Kanske bäst att skippa Jansson helt...

    Såg ett "julmustbarn" igår kväll, blev fyllecell för det barnet inatt...stackars föräldrarna...
Svar på tråden Avstå julmust i år!