Anonym (Sanna) skrev 2011-06-19 02:12:50 följande:
Ursch måste skriva av mig ännu en gång..
Min mamma kom ut från sin LVM i december om ja inte minns fel, minnet e inte som det en ggn varit.
Och hon flyttade till gbg, till sin man som satt i fängelse/behandlingshem och sen slutade det med att han misshandlade min mamma så illa så hon bröt alla revben, ena benet och ena armen.. :( Hon låg på sjukhus/behandlingshem några veckor och vi fick inte tag i henne. Nu e hon hemma i sthlm, hos sin mans mamma, han sitter i fängelset. Några av mina syskon träffade henne på morsdag, jag fick inte veta nåt.
Och då sitter hon och säger att hon drack så fort hon kom ut från LVM och att hon aldrig kommer sluta dricka och att hon tar misshandeln som en anledning till o dricka. Hon är mycket medveten om allt men väljer ändå den där skiten.
Hon kommer inte lämna sin man heller..
Jag blir så jävla arg ! Jag har fått gått igenom helvete rent ut sagt pga henne. Jag har räddat hennes liv, mått så dåligt, tagit hand om henne, oroat mig och var bara barnet då! Det här är så hon tackar mig??
Hon har vart nära döden 2 ggner nu och hon fortsätter be om att dö verkar det som.
Det är så jävla sorgligt och veta att jag har accepterat att hon kommer dö inom en snar framtid. Så har jag känt sen jag var 14 år gammal. Det här är inte rättvist. Jag har bara lust och klappa till henne på käften och be henne vakna upp. Hon fick ett till barnbarn för en vecka sen så nu har hon 3 underbara barnbarn men inte fan bryr hon sig! Jag vill inte ge upp min mamma men snart är det dags att bara vänta tills man får besöka henne på kyrkogården. Känns så äckligt och känna så men på ett sätt skulle de va skönt för då slipper man oroa sig för att nåt ska hända henne. Känns som att mitt hjärta går sönder när jag tänker på henne. saknar henne så mycket men jag vet att jag aldrig kommer få tillbaka min riktiga mamma, den där människan som finns nu är inte min mamma, inte samma varma person som höll om mig när jag var ledsen..
usch jag känner med dig och igen mig i mycket du skriver.
dock så har min mamma ingen man som är missbrukare eller så. men jag känner igen mig i allt det där med att bara sitta och vänta på att man när som helst ska få hälsa på på kyrkogården och det känns så hemskt men som du säger så slipper man oroa sig då för då har det redan hänt o man får lugn o ro usch hemska tanke.
även det med att hon har världens finsast barnbarn o ändå skiter i det.
just nu så är minmamma iaf inne på behandling så vi får ju se vad som händer men all tillit o tilltrop har ju försvunnit så jag vet inte vad jag ska tro längre hoppas ju så klart men vi får se. nu har hon separerat så det kan ju vra båda bra eller förödande vi får helt enkelt se, tiden får utvisa.
jag lider med er alla o känner med er.
mend et är skönt att ha ngn stanns där man kan skriva och så har man andra som förstår en, för folk som inte varit där kan inte förstår.