Inlägg från: jaghopparhögt |Visa alla inlägg
  • jaghopparhögt

Intressant tråd.
    Även jag växte upp med missbrukande föräldrar. Egentligen var det mest min mamma som missbrukade droger medan min pappas största problem (även om han tog mycket droger) var att han var yrkeskriminell. Min uppväxt var väldigt rörig och jag bytte nog bostad minst 10 gånger per år. Ibland bodde jag med mina båda föräldrar, ibland bara med mamma och en del tid i olika fosterhem. Min mamma dog sedan ganska tidigt och då fortsatte det med att pendla mellan pappa och hans nya kvinnor och olika fosterhem och senare flera olika ungdomshem när min egen kriminalitet började. Den startade väldigt tidigt. Brytpunkten var efter ett fängelsestraff precis efter gymnasiet, då förändrades jag mycket och drog mig undan från mitt tidigare umgänge. Idag fungerar väl det mesta rätt okej, i alla fall rent praktiskt. Jag har jobb, hem och sambo och har inte haft någon kontakt med myndigheter på många år. Men jag märker ju själv att jag är väldigt annorlunda pga min uppväxt, jag har väldigt svårt att identifiera mig med vanliga människor i min ålder och leva livet som det är tänkt. Ibland tror jag att jag har ärvt mycket från min pappa.
    Jag har sex syskon totalt som jag idag inte har någon kontakt med alls. Alla är väl mer eller mindre skadade förutom min yngsta syster som växte upp helt annorlunda än oss andra och har aldrig någonsin haft någon kontakt med oss.

Svar på tråden Stödtråd: Vuxna barn till missbrukare