Inlägg från: kamomillmilla |Visa alla inlägg
  • kamomillmilla

    Angående hermods.

    Ska ha min muntliga examination kommande vecka, första gången (och efter detta även sista..) jag har något med hermods att göra.

    Eftersom man tydligen inte får använda sig att stödpapper av någon slag, hur kan de ens förvänta sig att man ska veta något utöver det man svarat på i dessa uppdrag man lämnat in? Det finns ju saker utöver uppdragen man ska veta som står angiven i studieguiden. Men det är ju verkligen en miljard punkter de förväntar sig att man ska ha fått kunskap om och som ska sitta i bakhuvudet.

    Hur svårt är det egentligen med dessa muntliga examinationer? Det finns ju ingen chans överhuvudtaget att jag kommer kunna precis allt som står med i studieguiderna och uppdragen.

    Någon?

  • Svar på tråden Angående hermods.
  • kamomillmilla

    Jaså? Enligt läraren så ska jag också kunna allt som står med i studieguiderna, vilket är en hel del efter varje uppdrag. Hoppas verkligen det blir likadant för mig som det var för dig.

    Tack!

  • kamomillmilla

    Det gäller Historia A först, som jag ska ha nu ikväll. Sen har jag religion A senare under kommande vecka.

  • kamomillmilla

    Hade A. Cucarano i muntliga ikväll, hans kollega dock som rättade mina uppdrag men han var fullbokad. Önskar jag hade haft han i examinationen för religion också, otroligt lugn och lätt att prata med trots att jag var nervös som bara den då jag inte visste vad som förväntades av mig. ^^

  • kamomillmilla
    enny signatur skrev 2010-12-20 04:34:41 följande:
    Det har varit väldigt olika för mig, helt beroende på lärare. Jag hade en som förväntade sig att man skulle kunna allt från boken, det var inte en chans. Andra som tagit nationella provet (gamla, då i matematiken) och andra som bara diskuterat uppdragen. Att diskutera uppdragen har varit det som varit mest givande tycker jag. Jag har inte haft uppfattningen att uppdragen är tillför att ta bort betyget utan för att ge en bredare bild.
    Ja jag har märkt att det verkar vara olika från olika lärare, men blir lite fundersam hur sammarbetet fungerar eftersom på infoträffen så sa studievägledarna att man pratar om de uppdrag man gjort för att kunna styrka att det är du som har skrivit alla och därmed bevisa att det är din kunskap.

    Historia examinationen jag hade igår var det ju bara 3-4 frågor taget ur mina uppdrag för att visa att det är jag som har gjort allt. Lätt och smidigt gjort.

    Nu på religionen ska jag verka kunna det som står i studieguiderna vilket mer eller mindre utgör hela boken. Sjukaste med dessa muntliga är att man får inte ha något stödpapper av något slag, de förväntar sig inte ens så mycket på universitetet min mor pluggar på..
Svar på tråden Angående hermods.