• Aviana

Hur många paket ersättning i veckan?

Det börjar kännas lite som att jag övergöder min lille prins, för ersättningen går ju åt fortare än blöjorna här hemma..
    Köpte ett paket i torsdags, ett nytt i söndags kväll och jag tror att det får bli ett nytt paket imorgon kväll.
    Han är två månader och enligt doseringen på paketet så ska de äta mellan 140-200ml/mål, med Babysemp Lemolac. "Portionerna" varierar dock under dagen, oftast äter han ca 135ml åt gången, men det har han gjort hela tiden, någon gång måste han ju vilja ha mer.

Vad ger ni era små som är i ungefär samma ålder (2 månader)? Och hur länge räcker ett paket?

BF 2010-11-11 men prinsen kom 10-10-07 avi.blogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-14 23:52
    Just det.. när jag var på återbesök på neo så räknade hon ut att han skulle ha ca 65ml/måltid. Ger jag honom den mängden så kommer han skratta mig rakt i ansiktet. Hur får de fram den mängden, när det står det dubbla på paketet? Hur räknar tillverkarna då?
  • Svar på tråden Hur många paket ersättning i veckan?
  • Aviana

Ja jag tyckte också det var konstigt. Det är ju helt andra rekommendationer på paketet. Elias äter mellan 100-135ml/gång, nån enstaka gång mer ibland mindre. Han är kanske en storätare helt enkelt :)

• Aviana

Men då är väl hans 100-135ml/gång rätt "normalt" då. Han kanske försöker äta ikapp sig då han kom 5 veckor för tidigt..

• Aviana

Egentligen är det dumt att läsa annat än hur mycket vatten och hur mycket pulver man ska ha, man blir ju helt knäpp när man hakar upp sig på siffror. Man ska lyssna på bebisen, punkt slut liksom :o

• Aviana

Saken är den att min lille plutt äter även om han är mätt, vilket slutar med mängder av spyor :s Oftast äter han 135ml/mål men det är ju betydligt fler gånger per dygn än vad som står på paketet :s

• Aviana

Hah, skönt att det är fler med kräkbebisar. Här är det konstant, kvittar när han har ätit. Det blev dock litelite bättre när vi bytte ersättning, men jag tror det är nåt annat som spökar :s igår kom det med sådan fart över hela soffan och ner på golvet :s

Svar på tråden Hur många paket ersättning i veckan?