• tinis77

    7-sitsig bil, vilken??

    Vi ska byta bil, men har ingen aning om vad vi ska börja leta efter. Den ska vara 7sitsig, inte för dyr att åka i och det ska få plats 4 bakåtvända bilbarnstolar. Vi ska kolla efter begagnad bil, max 35 000 kr.
    Tips och förslag??!


    *Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • Svar på tråden 7-sitsig bil, vilken??
  • Serla
    tinis77 skrev 2010-12-14 13:20:11 följande:
    Vi ska byta bil, men har ingen aning om vad vi ska börja leta efter. Den ska vara 7sitsig, inte för dyr att åka i och det ska få plats 4 bakåtvända bilbarnstolar. Vi ska kolla efter begagnad bil, max 35 000 kr.
    Tips och förslag??!
    Kolla på SUVar, dock vet jag inte hur långt det räcker med 35 000:-, (de vi tittade på igår kostade närmare
    400.000:- ny, men det finns ju billigare märken och äldre modeller också. Beror ju på hur gammal bil ni kan tänka er att köpa!
  • alvide

    Om ni ska ha en 7-sitsig bil för under 35 000 kr får ni nog leta på blocket efter en bil som inte fungerar och meka lite.Flört

  • tinis77

    Vi ska köpa en begagnad, har kollat på blocket och hittat fullt fungerande bilar för runt 30 000, men vet inte vilken modell vi ska ha.


    *Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • alvide
    tinis77 skrev 2010-12-14 15:03:43 följande:
    Vi ska köpa en begagnad, har kollat på blocket och hittat fullt fungerande bilar för runt 30 000, men vet inte vilken modell vi ska ha.
    Vilka är det ni väljer mellan då?
  • inkka

    Vi har en Captiva (en suv). Om man ska få in 4 bakvända stolar behöver man dock ta bort airbagen i framsätet. Framvända stolar går jättebra i sätena längst bak.

    Priset är dock en bra bit högre än ert. (vi köpte vår för 150 000 för ett år sen)

  • Hoppetossan 79

    35000 för en sjusittsig bil då får ni inte mycket bil... Hade tänkt tipsa om Kia carnival men tror ni måste upp i i alla fall 70.000 gör att få något som är ok.

    Tyvärr tror jag risken är stor att ni får ett ras oavsett vad säljaren säger för 35000!

    Dessutom vill ni att den ska vara billig att köra. En sjusittsig bil ( i alla fall de som är värda namnet 7-sittsig) är tunga bilar! Tunga bilar drar mycket. Och ju äldre de är desto mer drar de ofta! En nyare diesel tex drar mindre och behöver inte kosta jättemycket i skatt! Men för 35 så får ni leta efter långmilare från 90 talet. Akta er för amerikanare i så fall för de är dessutom ofta DYRA att reparera! Reparera lär ni få göra...

  • alvide
    Hoppetossan 79 skrev 2010-12-14 16:15:04 följande:
    35000 för en sjusittsig bil då får ni inte mycket bil... Hade tänkt tipsa om Kia carnival men tror ni måste upp i i alla fall 70.000 gör att få något som är ok.

    Tyvärr tror jag risken är stor att ni får ett ras oavsett vad säljaren säger för 35000!

    Dessutom vill ni att den ska vara billig att köra. En sjusittsig bil ( i alla fall de som är värda namnet 7-sittsig) är tunga bilar! Tunga bilar drar mycket. Och ju äldre de är desto mer drar de ofta! En nyare diesel tex drar mindre och behöver inte kosta jättemycket i skatt! Men för 35 så får ni leta efter långmilare från 90 talet. Akta er för amerikanare i så fall för de är dessutom ofta DYRA att reparera! Reparera lär ni få göra...
    Håller helt med!
    Man kan ju alltid drömma om att få en helt fungerande bil som är 7-sitsig under 35 000 kr.
    Svår ekvation!
  • Miss Lau

    Jag tror inte heller att ni hittar en hel och fungerande 7-sitsig bil för 35.000 kr. Tyvärr.

    Men för att hjälpa er lite tror jag inte det är någon idé alls för er att kika på mindre 7-sitsiga för de får ni aldrig in fyra bakåtvända stolar i. Ni måste nog kika på de större modellerna helt enkelt. Börja titta på Blocket och läs på om olika modeller och dess för- och nackdelar. Sen kan ni ut och titta hos någon handlare.

  • Hoppetossan 79

    Våran carnival får man nog in 4 bakåtvända stolar i men den kostade betydligt mer och drar 1,2. Sen är det ju inte något stort lastutrymme i den då man har sju stolar i...

  • tinis77

    Hm.. Får kika lite och se vad vi hittar.. Att den går billigt är väl eg inte så jättevitigt, och om det är några småfel så fixar vi det själva. Är det någon modell man ska undvika?


    *Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • Norr

    Vet inte vad som är bäst men chrystler voyager bör du hålla dig långt borta ifrån. Känner en som haft en sådan bil och den kostade dem en mindre förmögenhet i verkstadskostnader.

    Toyota brukar ju ha bra omdömmen vet inte hur det är med previan men den kanske är värd att titta på. Toyotas största bekymmer är väl rost så om man kan hitta någon rostfri kanske?! Kan inte så mycket om bilar och mina fördommar säger mig att det finns bättre forum än familjeliv att leta info om bilar på =)

  • alvide
    Mamma till Rasmus skrev 2010-12-16 13:35:35 följande:
    Vw touran diesel
    Frågan om det finns nån under 35 000 kr? Såg att det fanns en för 55 000 kr som bara hade gått 47 000 milFörvånad
  • JosefineK

    Vi har en Ford Galaxy, har alltid funkat skitbra fòr oss. Vi till och med bilat 7 personer utan problem, alla satt bekvàmt! Enda nackdelen var kanske att man fick ha med sig vàldigt lite bagage/person.

Svar på tråden 7-sitsig bil, vilken??