• Nattastrand

Några mer hemmaföräldrar i Hässelby Villastad?

Hej!
    Har en underbar dotter som snart är fem månader.
    Jag är hemma med henne och karln i huset jobbar.
    Skulle vara roligt att få träffa andra föräldrar här i närheten med  barn i samma ålder.
    Blir lite ensamt och känner ingen här ute, och min lilla flicka skulle tycka det vore jätteskoj med någon i hennes ålder och inte bara mamma.Glad

Så finns ni här ute?
    Tveka inte att skriva!
    Kramis

• Svar på tråden Några mer hemmaföräldrar i Hässelby Villastad?
  • sosso98

Hej hej har en son på 5 mån och det finns fler av oss här i Hässelby :)

• Nattastrand

Hej! Vad roligt, vad heter din son?
    Första barnet?
    Vad gör du på dagarna nu när du är mammaledig?

• sosso98

Min son heter Leo :) vi brukar gå ut och gå , fika m,m nu har ju öppnaförskolan stängt och öppnar i januari där brukar vi också va :) vad gör ni på dagarna? Vad heter din dotter ?

• Nattastrand

Vad fint namnGlad
    Jag ringde idag till öppna förskolan som ligger i riddrsvik, dom öppnar 10 januari. Tror jag dom sa.
    Händer vell inte så himla mycket i dagsläget, leker med saga, vi går promenader m.m.
    Jag kommer från Åkersberga från början och där borta är mina vänner.
    Så lite långt att åka dit över dagen bara.
    Letar därför efter andra filurer här i närheten:)
    Roligt att det finns några här med.
    Var i hässelby villastad bor du?
    Jag bor precis vid åkermyntans centrum

• sosso98

Jag bor inte i villastad jag bor i hässelbygård :) men det är väldigt nära i alla fall:) hur gammal är du ? Vi är fler mammor här

• sosso98

Jag fyller 23 i januari :) det funkar jätte bra faktiskt vi har ju fått in rutiner när han ska sova så det är underbart:) han sover hela nätterna, maten funkar också otroligt bra. Hur funkar det själv ?

• Nattastrand

Jämngamla :) Å det låter super att det går bra.
    Det går bara fint, Hon somnar runt åtta, vaknar vid fyra ungefär och vill ha mat, somnar om.
    Vaknar för dagen runt sju-åtta.
    Äter bra, ett riktigt litet matvrak:)
    Hon har börjat äta potatis och det verkar hon gilla. Hon älskar majskrokar.
    Hade tänkt börja med morötter den här vecka.
    Gillar Leo potatis?
    Glad och pigg, pratar mycket.
    Tränar varje dag, och lägger henne på mage.
    Men inget krypande ännu.
    Har en katt som heter Musse också.
    Han har börjat vänja sig med henne nu.
    Har ni djur?

• sosso98

Ja Leo gillar potatis :) sen har vi testat spagetti och köttfärssås och det gillade han:) Leo äter också gröt frukost och kväll innan han ska sova:) jag funderar på och testa natt Välling snart när han blir 6 mån. Leo älskar mat hihi. Du får jätte gärna följa med och fika med dig och en annan som också har barn i 5 mån hade vart kul. Ju fler desto bättre

• sosso98

Vi ska dra och fika i Vällingby idag om du vill följa med :) runt 15,00

• Myann

Hej!
    Hittade den här tråden nu, är nyinflyttad i Hässelby och träffar gärna andra mammor och barn! Går gärna och fikar eller på annan aktivitet! Har en son på 9 mån som heter Nils. Vi bor i Hässelby gård i ett av alla radhus :)
    Hälsningar Ann

• sosso98

Hejsan ann jag bor också i hässelby jag har en son på snart 7 mån. Vi är några mammor som umgås på dagarna tar en fika och promenerar.

• HannaMedina

Hejsan! Hanna heter jag och är 24 år, vilken bra tråd :) Jag är helt nyinflyttad i Hässelby och bor vid Åkermyntan, har en liten son som heter Leo som är tre mån och en dotter som är 3 år, skulle vara jätte kul att komma i kontakt med andra mammalediga eftersom jag inte hunnit lära känna någon häromkring typ.

Svar på tråden Några mer hemmaföräldrar i Hässelby Villastad?