• Lindis1974

Hur många dagar efter nidblödning testade du positivt?

Irmeline skrev 2010-12-13 12:10:12 följande:
    Jag undrar hur länge det måste gå mellan att ägget inplanteras och hCG-nivåerna blir tillräckligt höga för att mätas.
    Är säkert olika men vore kul att få lite statistik på det.

Själv är jag nämligen på BIM+5 och fick en pytteliten blödning på BIM. Hoppas naturligtvis att det tog 2v (som jag hört att det kan ta) för ägget att implanteras och att jag ska plussa snart :)
    Inte så jättehoppfull, men blev ändå nyfiken på det här med nidblödningar och plus.

Hur många dagar efter nidis plussade du?
    Hur riklig var din nidblödning och hur länge varade den?
    En nidblödning uppstår ju ca en 3-8 dagar efter ägglossning. Vet du när du hade ägglossning? Vissa tester kan ju visa 4 dagar innan beräknad mens. Så det är ju ca 10 dagar efter ÄL.

Jag har aldrig hört att det kan ta upp till två veckor  men du kan ju ha haft senare ägglossning än du trodde?

• Lindis1974
    Elwi87 skrev 2010-12-22 14:23:59 följande:
    jag testade + 4 dagar innan nid blödningen.. var då till gyn för att se hur långt gången jag var.. han såg ingen graviditet utan trodde nid blödningen var ett missfall.. men nejdå... 3 dagar senare såg dom ett litet liv... höghormonare =D
    Innan nidblödning? Det är ju omöjligt då man inte börjat producerat HCG ännu. det var förmodligen en vanlig blödning du fick sedan, det är ju rätt vanligt:)
Svar på tråden Hur många dagar efter nidblödning testade du positivt?