• Miiina84

Någon som träffat klara/aurora barnmorskor för förlossningsrädsla?

Gick på Aurora mottagningen på KS i Solna och tyckte barnmorskan jag träffade  var helt underbar. Vi skrev en förlossningsplan och den respekterades verkligen vid förlossningen. Hade också turen att min Aurora barnmorska jobbade just den dagen och förlöste mig =)

• Miiina84

jessamy: Det var min första gravidtet och jag var jätte orolig inför att man inte skulle bli respekterad av barnmorskorna på förslossningen. Jag har jättesvårt för att bli undersökt och att folk ska ta i mig och dessutom var jag rädd för smärtan. Jag ska även gå på Aurora mottagningen vid den här förlossningen. Jag bad min BM skicka en remiss redan vid första mötet på MVC.

• Miiina84

jessamy: Min sambo följde med på alla träffar, förutom ett fåtal då han var tvungen att jobba. Min Aurora barnmorska tyckte det var jättebra att han följde med så han också förstod var det handlade om och var mina rädslor var. Det underlättade för honom vid förlossningen också. Dessutom fick han förstå vilken viktig roll han har under förlossningen.

• Miiina84

jessmy: Sorry att jag har dröjt med ett svar till dig. Jag har haft lite fullt upp här hemma. Jag gick säkert på 10 samtal på Aurora mott. Det var en gång varannan vecka som jag träffade barnmorskan där. Jag tycker det var jättebra att du stod på dig om att få komma tillbaka tidigare istället eftersom det kändes bäst och tryggast för dig.
    Det är viktigt att Aurora barnmorskan verkligen skriver i din förlossningsplan att du blev dåligt bemött vid din förlossning. Tycker du att första samtalet var bra?

Svar på tråden Någon som träffat klara/aurora barnmorskor för förlossningsrädsla?