Någon som träffat klara/aurora barnmorskor för förlossningsrädsla?
Någon som träffat klara/aurora barnmorskor för förlossningsrädsla? Hur var det? Hjälpte det? Tog ni med eran sambo?
Någon som träffat klara/aurora barnmorskor för förlossningsrädsla? Hur var det? Hjälpte det? Tog ni med eran sambo?
Jag vill absolut inte ha snitt =) Så inte därför jag träffar dom. Men fick så fruktansvärt dåligt bemötande under förlsosningen förra gången och dom lyssnade inte på mig i över huvud taget när jag bad om saker. De tog beslut över huvudet på mig (ex klädde av mig och satte mig i tomt badkar och slog på kranen och gick) fast jag grät och sa NEJ jag vill inte bada, låt mig vara.
Blev förlossningen bättre? Lyssnade dom mera på dig?
Jag ska på mitt första samtal på måndag. Fick även träffa en psykolog efter förlossningen med dottern.
Någon mera
Någon mera?
Hej.
Tack för ditt svar. Har redan varit där och fick en ny tid efter nyår. Massa helgdagar nu.
Kändes jättebra att träffa henne och få bekräftat att jag inte "känner" fel. Får höra hela tiden att du hade en jättebra förlossning. Ja visst. det gick snabbt, jag sprack ingenting, dottern mådde super. Men det var bemötande som var det jobbiga.
Vi pratade mest om det som hade varit idag och nästa gång ska vi prata om vad som kan väntas ifnör en kommande förlossning.
Skönta tt höra att din förlossning blev bättre. Känns positivare nu!! Tack!
Det ska jag göra. Men vet inte vad jag vill fråga. För allt medicinskt har jag koll på, de tekniska, allt sånt som hände. Och det som inte var bra var ju bemötande, vad dom sa, hur dom uttryckte sig. Känns bra att jag hade någmorlunda koll på tiden så att min historia faktiskt stämde överens med det som hade hänt. diffade på 10 minuter annars hade jag koll på klockslagen.
Vi pratade om att förra förlossningen gick snabbt och att jag skulle åka in när jag kände för det annars fanns det risk för hemfödsel och stannade jag hemma för länge för att jag drar mig för att åka in skulle jag inte tveka att ringa ambulans.
Miiina84: Vad skönt att det gick bra. Får man fråga varför du gick hos henne?
Hur många gånger fick du gå? Jag har varit en gång och har nästa tid den 19 januari. Hon ville eg ge mig nästa tid i februari men då sa jag nej eftersom BF är 4 mars.
Jag vill träffa dom bara för att jag blev så dåligt bemött och att dom itne respekterade mig i över hvuudtaget under förlosningen.
Miiina84: Jag tyckte att hon var jättebra. Vi pratade och hon förstod precis hur jag menade. Jag sa det att det hade varit lättare om jag haft en medicinskt komplicerad förlossning för då kan man förstå orsaker och varför men nu kan man inte det.
Däremot så var ju min medicinska förlossning superbra. Gick snabbt och enkelt.
Jag hoppas att allting bara går bra men ser fram emot att träffa henne igen. Jag gillar att veta medicinska saker och nu har hon berättat mera för mig! =)