• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

MiAmore - Naaw... Söt du är! Jo, då det gick förhoppningsvis okej iaf. Går inte att säga ännu. Läkaren lovade inte något, men han hoppas att det ska bli lite bättre iaf. Har så sjukt jä-la ont nu bara...
    Jag har en iPhone 4 men FL-appen är kass ibland. Den har fått mycket kritik. Hoppas dom bättrar på den snart!!

• BabyW

Åh GRATTIS, vännen!!!!! :D Så skönt att det äntligen blev ett plus för dig! Jättestora lyckönskningar och bamsekramar från mig och maken!!

• BabyW

Hej alla underbara tjejer!
    GRATTIS nya plussare!! Vad roligt att det äntligen börjat trilla in fler plus i tråden. HÖG TID!!
    Själv mår jag mest karate just nu... Har VÄLDIGT ont i mitt knä ännu och det är fortfarande supersvullet (tänk dubbla storleken) och jag kan inte gå på det. Längtar efter en (hel) god natts sömn!!
    Situationen med min dotter är just nu näst intill outhärdlig och i hennes ögon ska jag helst dö... Hon har inte varit här alls på över en månad och ringer jag eller åker till hennes pappa så svarar hon bara precis på tilltal. Superjobbigt om jag ska vara ärlig... :'(
    Roligt att några undrat var man varit. Det värmer i hjärtat!! Tack söta ni!!!! Har tyvärr inte haft något kul att tillföra till tråden på ett tag, och vi har dessutom varit borta en hel del sedan påskhelgen. Skönt att få annat att tänka på ett litet tag!
    Vi har fått redan på att det inte blir något RMC förrän nån gång i augusti, för IVF-kliniken har semesterstängt i juli och vi hinner nog inte köra igång ett fullt försök innan dess. Så just nu är jag väldigt nervös och grymt rädd för hur det ska gå. OM det ska gå. Det är en sån stor process och vi har så få försök på oss... Usch, jag vågar inte ens tänka på det!
    Så det är så det ligger till här just nu... Men ni ska veta att jag kollar tråden i mobilen var dag och har läst VARENDA inlägg efter hand. Har allt koll på er!
    Stora kramar

• BabyW

Lovika83 - Svullnaden borde ha gått ner enligt läkaren nu, men det har den inte. Han vet inte om operationen lyckats och om det kommer bli helt bra heller. Att jag har inskränkt rörlighet är inte det värsta, utan jag vill iaf bara få slippa smärtan!! Har fått diklofenac men jag är inte så glad för att gå på tabletter bara... Högläge funkar okej och lindar jag det känns det också lite bättre. Men då har jag inga kläder som kan gömma en inlindad handboll...
    Tack för omtanken! Kram

• BabyW

Hej alla goa tjejer!

Underbart att läsa om alla nya plus. Ett stort GRATTIS!!!!!!  Hjärta

Känns även jättegulligt att läsa att ni märker att jag varit borta. Det har sina förklaringar...

Det har varit två MYCKET turbulenta veckor här hemma och jag har varit så nedstämd att jag bara tittat in här lite då och då och läst ikapp, men inte haft ork att skriva något själv...  Skäms  Knät är opererat sedan två veckor och jag har fortfarande väldigt ont men har iaf kunnat börja med lite längre promenader. Får iofs betala dyrt senare på em/kvällen när jag har ännu ondare, men det blir säkert bättre efter hand. Ska förhoppningsvis få börja med sjukgymnastik också inom en månad när jag varit på efterkontroll hos min ortoped. Så det känns lite positivt iaf!  Glad
    Allt med min dotter har dessvärre eskalerat till en nu nästan outhärdlig nivå och detta har lett till att vi många sömnlösa nätter och floder av tårar. Mikn dotter har inte varit hos oss på snart sju veckor och det känns rentav för jävligt... Just nu orkar jag knappt ens vara social mot maken och sonen stundtals...  Gråter

Jag och maken har diskuterat och funderat och vänt och vridit på allt som händer och vi kan ändå inte få fram varken upp eller ner eller fram eller bak. Vi har just nu täta besök med BUP och det hjälper mycket. Min dotter har egna samtal med en psykolog och vi föräldrar har med en egen kurator. Min son har precis också fått komma till en egen kurator. Så på sikt kommer väl situationen bli mer hanterbar och det ska väl ljusna nån gång.

Jag har blivit mer och mer nervös/rädd för allt med IVF-karusellen, som enligt planerna ska starta nu i augusti. Man har ju så få försök på sig och jag bör ju vara mer tillfreds med mig själv och vara mer lugn och harmonisk för att vi ens ska ha en chans att lyckas. Det är jag definitivt inte nu. Tyvärr...  Rynkar på näsan

Med anledning av allt som händer här hemma och hur vi mår just nu har vi tyvärr fått ta det tunga beslutet att lägga ner bebisverkstaden. Gråter Gråter Gråter  Det är nig det jobbigaste beslut jag tvingats fatta på väldigt länge. Men vi är väldigt överens att det är det bästa för oss!

Jag har kollat med RMC och SKULLE vi ändra oss om nåt år så får vi komma dit och få hjälp fram tills den dagen jag fyller 40. Sen får man inte göra IVF. Så vi har lite över 3 år på oss OM vi nu känner att allt lagt sig.
    Just nu känns det bara som att det inte kommer bli bättre på många, många år...  Skäms

Jag kommer titta in här lite titt som tätt och se hur det går för er alla, men jag kanske inte skriver vå mycket eftersom jag ändå inte har något kul att tillägga...

Ett jättestort lycka till, till er alla som väntar på era efterlängtade plus!! Håller tummarna blåa för er!!!  {#emotions_dlg.flower}

Tar bort mig från listan också.

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

Babydreamer- ÄL 25 april/ BIM 12 maj (6 försöket, inga barn)
    Tiina84  -  ÄL 1 maj / BIM 18-21 maj (9:e försöket, inga barn)
    AnniM84  - ÄL 4 Maj / BIM ca 18 maj ( 2 försöket, inga barn)
    SoMa72

-  ÄL 9 maj/ BIM 23 maj (10:e försöket, inga barn)
    ACJL  -  ÄL 10 maj / BIM 24 maj (försökt sen nov -10)
    Swn  -  ÄL ?maj / BIM ? maj (13:e försöket, 2:a barnet)
    Lyckliglängtan  -  ÄL ? maj / BIM ? (12:e försöket)
    AgnesGN  -  ÄL ? / BIM ? (försökt sen dec -10, inga barn)
    DazHamster  -  ÄL 18-19 maj / BIM 4-5 juni (16:e försöket)
    Babydreamer - ÄL 29 maj? BIM 13 juni (7:e försöket, inga barn)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (?)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  -  plus på BIM ?
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på BIM ?
    T inne  -  plus på BIM -4
    Dellz  -  plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6
    Deeya  -  plus på BIM -7
    Sommar  -  plus på BIM -2
    Bia 80  -  plus på BIM -6
    Trollbusarna  -  plus på BIM -2
    LilyRose  -  plus på BIM +5
    MiAmore  -  plus på BIM -2
    Brooklyn - plus på BIM -1
    Maajsi  - plus på BIM + 1

HjärtaHjärta

❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW

Adora1 - Tack för de värmande orden, gumman!! :) Kommer titta in ibland när lusten faller på.
    Många stora kramar tillbaka till dig och din familj, från oss

• BabyW

Tack, gumman!! Värmande och stöttande ord rakt in i hjärtat. :) Ja, min man är underbar och vi kan prata ihop oss och det känns fantastiskt skönt. Dom på BUP är väldigt bra och det hjälper mycket att få vara där.
    Många kramar tillbaka!!

• BabyW

Hej tjejer!!

Det var VÄLDIGT länge sedan jag var här inne och jag såg på plus-listan att många fått både plus och bebis!! STORT GRATTIS!!!!!!

Själv har vi haft paus länge nu iom diagnosutredningeb på min dotter (som snart sägs vara färdig tack gode Gud!!) men vi har bestämt att försöka igen och har hunnit komma in i kön för IVF på RMC, så nu väntar vi bara på kallelse! :) De trodde att vi skulle få komma på första besöket i oktober nån gång, så vi får hoppas att vi börjar vår resa då! Nervöst, men väldigt spännande!! :) Hoppet har stift något efter vår paus och vi vågar äntligen tro igen på att ska lyckas - förr eller senare. Får väl se om magkänslan kan stämma... ;)

Kram till er alla "gamla kändisar"

• BabyW

Hej alla tjejer!
    Roligt att läsa i kapp lite hur det gått för er! :) Inte läst alla sidor, men en del.
    Var ju jättelänge sedan jag själv skrev här. Vi har haft en lång paus, då jag blev allt för överväldigad av allt inför IVFen. Var tvugna att lägga allt på hyllan. För alltid, trodde vi, men nu är vi på g igen!! :)
    Börjar med alla hormoner nu i dagarna, då det väntar äggplocket inför vårt första IVF-försök!! :D Pirrigt, spännande, längtande och fantastiskt, men på ett positivt sätt denna gången! Förra gången var det mer skräckblandade känslor.
    Nu är vi som sagt på topp och har mycket entusiasm och idel positiva känslor!! :) Det sägs ju att det ören stor del i att kunna lyckas. Får väl se!!! ;)

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!