• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

AgnesGN skrev 2011-04-05 20:21:06 följande:
    Har aldrig skrivit in mig i listan för att jag inte har ngn koll på ÄL eller BIM, men känns så tråkigt att inte synas, så jag skrev in mig med massa frågetecken eftersom läget är så nu.

Saknar min mens något så hemskt. Inne på dag 60 nu utan mens... Buhu! Imorgon har jag använt RR en vecka, inte märkt något än... Förutom sporadiska hugg i nedre delen av magen på olika ställen då och då... Men ingen skymt av mens annars. Men får väl vänta lite till, kontaktar gyn i maj om mens inte kommit.
    Gud vad dryyyygt!!  Rynkar på näsan  Du gör självklart som du själv vill, men hade jag varit dig hade jag INTE väntat en hel månad till om du inte haft mens på två månader. Det finns en tablett man kan få (har själv fått den ett par gånger och jag TROR den heter Provera...), som man ska äta i 10 dagar och sen börjar mensen. Kunde kanske vara värt att kolla med din gyn..? Dumt att gå så länge och inte få "rensa ur" kroppen ju.

Håller tummarna för dig iaf!!  {#emotions_dlg.flower}
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW
    AgnesGN skrev 2011-04-05 20:44:10 följande:
    Bia 80 skrev 2011-04-05 20:37:03 följande:
    AgnesGN:
    Du har ett tålamod av guld!!!
    Men jag håller med BabyW, ring genast detta går ju inte stackare... 
    Hmm... Kanske man ska höra sig för innan då?? Tänkte att de ändå kommer säga: "Du slutade ju med preventivmedel i december och det tar tid för kroppen att hitta tillbaka...."

Så jag tänker att detta har nog med detta att göra och väntar därför... Tycker ni samma att jag ska kontakta gyn trots att jag "nyss" slutat med nuvaring?! Eller? Kanske ge RR ngn veckas chans oxå... Eller?

Såg förresten en av mina nära vänners ultraljudbild idag... Blev sååå avis... Men så glad att bebisen ser ut att må bra... Hon ska ha i september och slutade med p-piller i början av dec och blev preggo på en gång... VIssa har det bra...
    Det skadar nog inte att ta kontakt med dem direkt. Klart att RR kan hjälpa i längden, men jag tror inte att det kommer ske någon större förändring på studs. Oavsett om du slutat med preventivmedel nyligen, så har det gått ett antal månader och den "justering" av cykeln som känns okej, är väl lite oregelbundna cykler - inte eeeevighetslånga som du har, din stackare...

Ring är mitt råd!  {#emotions_dlg.flower}
    MiAmore skrev 2011-04-05 21:47:44 följande:
    BabyW: Har du bestämt dig för när du ska testa?

Här har mensen fortfarande inte dykt upp. Har känt mig mensig hela dagen och det har flera gånger känts som att "NU kom mensen". Men nope. Vet att min mens har hoppat över en månad en eller två gånger tidigare, men det var läängesen nu. Ett par år sedan sist minst. Får se om jag testar mig imorgon bitti även om tempen är låg, eller om jag väntar tills på torsd.
    Jag är sjukt sugen att testa, men jag tror jag väntar till fredag som jag sagt från början. Förlåt, gumman, att jag glömt svara på ditt gulliga inlägg igår... Skäms  Läste det på mobilen när jag skulle lägga mig och sen var det en ny sida här inne när jag satte mig vid datorn och sen glömde jag.

Tack så mycket för ditt stöd och din pepping, gumman!!!  Hjärta  Visst skulle jag lätt kunna testat i morse eller imorgon, men som sagt - jag glömmer lätt av att det mycket väl kan ta en vecka till eller nåt innan det syns och jag är inte så mottaglig för motgångar just nu... Det är väldigt jobbigt med min dotter nu (hon bestämde sig i söndags för att hon inte ville komma hit - NÅNSIN mer!), så mitt hjärta är lite trasigt för tillfället...  Skäms

Inte för att ett plus eller en bebis skulle föröndra situationen med henne på något sätt, men jag hade kanske haft lite mer ork/tålamod när man är i sitt plus-lyckorus... Eller jag vet inte hur jag tänker... Kan inte tänka riktigt klart nu. Har varit SÅ gråtig idag! Igen...  Gråter

Kram och tack än en gång  Hjärta

(P.S Kommer givetvis skriva när jag väl testat mig! D.S)
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-04-05 21:47:44 följande:
    BabyW: Har du bestämt dig för när du ska testa?

Här har mensen fortfarande inte dykt upp. Har känt mig mensig hela dagen och det har flera gånger känts som att "NU kom mensen". Men nope. Vet att min mens har hoppat över en månad en eller två gånger tidigare, men det var läängesen nu. Ett par år sedan sist minst. Får se om jag testar mig imorgon bitti även om tempen är låg, eller om jag väntar tills på torsd.
    Ja, förresten - lycka till imorgon om du testar dig! Håller tummarna blåa!!!!  Hjärta
  • BabyW
    Swn  -  Hur går det för dig?? Har du testat igen?  Skrattande 
    ACJL skrev 2011-04-06 09:19:30 följande:

BabyW: Du gör rätt i att vänta tills på fredag, trots att, och jag tror att jag talar för alla på den här tråden, vi är sååå nyfikna!

Jag testade mig i morse och det var neg. Jag blev inte förvånad och med blandade känslor slängde jag testet så fort jag tittat på de. Tror inte ens jag haft äl denna månad.

Ringde gyn förut men dom hade liknande svar till mig som till agnesGN.
    Jag fick visseligen en tid efter att hon hade sagt: Hmm jag vet inte riktigt vad jag ska skriva... Nehe sa jag??!! Och då sa hon: Nej jag vet inte vad jag ska skriva varför du ska hitt.
    SUCK!! Jag hade just suttigt och förklara det för henne!
    Tyvärr så fick jag avboka den tiden eftersom jag fick mens då och sen har jag inte riktigt vågat ringt igen, men det börjar känns som att jag ska göra det snart 

Åh tack, söta du!!  Hjärta  Jag funderar på om jag ska vänta tills efter helgen ifall mensen inte kommer på fredag.  Flört  Fast med min vanliga otur så gör den det antagligen...

Tråkigt bemötande du fick!  Rynkar på näsan  Försök stå på dig och ring dem igen. Att inte ha någon ÄL när man försöker bli gravid, kan väl vem som helst fatta, är ett väsentlig problem och du har all rätt att få hjälp. Det är bara att vässa armbågarna och säga att du vill ha hjälp nu!!  {#emotions_dlg.djavulsk}  Vet att det är lättare sagt än gjort, men jag hoppas du kan hitta lite jävlar anamma och vara lite tuff. Håller tummarna!!  {#emotions_dlg.flower}
    MiAmore skrev 2011-04-06 10:01:01 följande:
    Tack för alla tummar, men ni kan sluta hålla dem nu. Mensen kom sent igårkväll. Tråkigt så klart, men just nu känner jag mig mest lättad faktiskt. Har ju egentligen vetat enda sedan i lördags då tempen gick ner, att mensen skulle komma. Men har ju ändå inte kunnat sluta hoppas och släppa tanken på att KANSKE är jag gravid ändå? Nu kan jag släppa alla dessa tankar och ställa in mig på ett nytt friskt försök ist. Nästa bim blir runt den 6/5.
    Trist att du inte fick nåt plus, men precis som du säger så hade du ju på känna att mensen skulle komma och då kan den ju lika gärna göra det sp du kan försöka igen!  Glad
    Jag måste fråga dig, vår tempexpert...  Flört  Har du någon koll på FertilityFriend på nätet? Lägger du in dina data där?
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-04-06 11:06:03 följande:
    BabyW: Mja, jag är väl inte så jätteduktig på fertilityfriend, var bättre på det när vi försökte med sonen. Har väl fyllt i en eller två st sk. "charts" under dessa försöken. Fyller bara i där dem månader då jag tempar mig varje dag från mensens sista dag. Men denna månaden har jag bestämt mig för att försöka hålla mig ifrån tempningen helt och hållet, och bara hålla mig till äl-test. Har beställt hem en hög från billigatester.com nu för en stund sedan
    Okej. Undrade bara för att jag har slängt in mina data i en "chart" nu och enligt deras sådan här poängberäkning "Early Pregnancy Signs" (med hänsyn till temp, symptom m m), så har jag 78 poäng. Vet inte vad max är men det låter rätt mycket iofs... Kommer du ihåg vad du hade strax innan BIM..?
    MiAmore skrev 2011-04-06 11:21:24 följande:
    En fråga till er; Jag ska till gyn på undersökning, där jag troligtvis kommer få göra ett VUL, den 3/5. Och jag har bim runt den 6/5. OM jag nu blir gravid denna månaden, kommer hon kunna ses det då? Ett foster förstår jag att hon inte kan se så tidigt (antar jag?), men gulesäcken borde hon väl kunna se, eller?
    Jo, visst bör hon se en skugga/hinnsäck iaf!  Skrattande  Hade ju varit kul att bli överraskad med ett sånt besked innan BIM.  Flört  Håller alla tummar, det vet du!!  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW
    Limpan 83 skrev 2011-04-06 11:36:02 följande:
    Trist att mensen kommit för en del :(  Men bra att ni verkar ha tagit nya tag och ser fram emot nästa BIM!

MiAmore: jag kan inte säga säkert men jag tror inte det går att se någonting. Vet att när jag skulle ringa för tidigt VUL nu när jag var gravid så sa de att kommer du förtidigt kan man endast se en förtjockad slemhinna. Så kanske kan man se det på dig. Men tror det är för tidigt för att se hinsäck o gulkropp... tyvärr :(
    Du har nog rätt iofs... Men en skugga har jag för mig att man kan se iaf. Om inte annat bör det kunna synas på livmodertappen, väl..? Den ändrar både färg och position, men det kanske är lite tidigt det med. Obestämd
  • BabyW
    SoMa72 skrev 2011-04-06 13:44:19 följande:

Jag måste flytta ner mig på BIM-listan, har inte ens sett röken av nån äl än så länge, dumma missfall som stökar till det...   Vet bara inte vilket datum? Obestämd Nåja, jag testar vidare....

Håller tummarna för er som ska testa snart och skickar kramar till er som fick mens den här svängen. Hjärta

Den kommer säkert snart! Det håller jag tummarna för iaf!!  Skrattande
    DazHamster skrev 2011-04-06 13:44:59 följande:
    Nu är jag helt säker!
    Det är min mens som har kommit =)
    Är skitglad av två anledningar för att den dök upp åh de är bl.a. att den kom ¨på dag 31 istället för 56 (sist jag hade en normal cykel var i november 2010) sen att det inte blir en december bebis, visst ja hade blivit jätteglad om ja var preg nu men ja vet ju själv hur jävligt det är att fylla år sent på hösten/vintern :(
    Så Bebis 2012 är efterlängtad nu :D
    Ja, men det var väl en lättnad på nåt sätt, eller..?  Glad  Vilken dag vill du räkna ifrån då? Jag sätter dagens så länge, så du är med på listan iaf.  Tungan ute

Hjärta Hjärta

BIM-LISTAN

Maajsi - ÄL 21 mars / BIM 5 april (5:e försöket)

ACJL - ÄL 23 mars / BIM 6 april (6:e försöket)
    BabyW
    - ÄL 23 mars / BIM 8 april (försökt i 21 månader)
    Swn - ÄL 25 mars / BIM 8 april (11:e försöket, 2:a barnet)

Tiina84  -  ÄL 29 mars / BIM 15 april (8:e försöket, inga barn)
    SoMa72  -  ÄL 2 april / BIM 17 april (9:e försöket)

Brooklyn  -  ÄL 16-18 april / BIM 3 maj (6:e försöket, 2:a barnet)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 18 april / BIM 4 maj (11:e försöket)
    DazHamster - ÄL 19 april / BIM 5 maj (15:e försöket)
    MiAmore  -  ÄL ? / BIM ca 6 maj (10:e försöket, 2:a barnet)

AgnesGN  -  ÄL ? / BIM ? (försökt sen dec -10, inga barn)

Plus - listan

Myrran81 - plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (?)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  -  plus på BIM ?
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på BIM ?
    T inne  -  plus på BIM -4
    Dellz  -  plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6
    Deeya  -  plus på BIM -7
    Sommar  -  plus på BIM -2
    Bia 80  -  plus på BIM -6
    Trollbusarna - plus på BIM -2

Hjärta Hjärta
  • BabyW
    Swn skrev 2011-04-06 20:49:20 följande:
    BabyW: jag fick ett svagt + men dagen efter började jag blöda och kraftig mensvärk, gissar på tidligt missfall. Kändes precis som första gången jag va gravid, alla symtomen å så. Det va väl inte meningen att jag skulle få någon bebis 2011 :(
    Usch, vad tråkigt... Beklagar!!  {#emotions_dlg.flower}
    Maajsi skrev 2011-04-07 00:56:20 följande:
    Mensen har kommit :( fy så hopplöst det känns...
    Nej, vad tråkigt!  Rynkar på näsan

Jag tycker också att min hjärna har en känslan av att min mens är på väg... Känns ingen skillnad i kroppen mot hur jag kännt den senaste 1½ veckan, men jag tror ändå bara att fanskapet ska komma imorgon.  Gråter

ACJL - Hur går det för dig, vännen..?? Det är ju du och jag näst på tur nu...  Obestämd

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

ACJL  ÄL 23 mars / BIM 6 april (6:e försöket)
    BabyW
      -  ÄL 23 mars / BIM 8 april (försökt i 21 månader)

Tiina84  -  ÄL 29 mars / BIM 15 april (8:e försöket, inga barn)
    SoMa72  -  ÄL 2 april / BIM 17 april (9:e försöket)

Swn  ÄL 17 april / BIM 1 maj (12:e försöket, 2:a barnet)
    Brooklyn  -  ÄL 16-18 april / BIM 3 maj (6:e försöket, 2:a barnet)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 18 april / BIM 4 maj (11:e försöket)

DazHamster  -  ÄL 19 april / BIM 5 maj (15:e försöket)
    MiAmore  -  ÄL ? / BIM ca 6 maj (10:e försöket, 2:a barnet)
    Maajsi  -  ÄL 22 april / BIM 7 maj (6:e försöket)

AgnesGN  -  ÄL ? / BIM ? (försökt sen dec -10, inga barn)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (?)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  -  plus på BIM ?
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på BIM ?
    T inne  -  plus på BIM -4
    Dellz  -  plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6
    Deeya  -  plus på BIM -7
    Sommar  -  plus på BIM -2
    Bia 80  -  plus på BIM -6
    Trollbusarna  -  plus på BIM -2

HjärtaHjärta

Att vi sista 11 ska ha så JÄ-LA svårt att hamna under PLUS-listan vi med...  Skrikandes Gråter
  • BabyW

Usch, väntan är inte kul... Ja, prova Efamol och se hur det går! Håller tummarna, ACJL!!

• BabyW
    MiAmore skrev 2011-04-07 13:02:04 följande:
    Mycket tråkiga besked i tråden nu tycker jag Hoppas att din hjärna lurar dig bara BabyW, och att du kommer med ett härligt besked till oss imorgon
    Åh, jag önskar verkligen att det bara är hjärnspöken, men njae jag undar det... Tror inte jag testar förrän lördag, för jag har fått mensen på kvällarna de senaste gångerna, så jag vill se vad som händer imorgon kväll.

Usch, varför ÄR man så fruktansvärt dum och går och hoppas sååå in i det sista vareviga gång..?  Obestämd  Borde bara tänka att "nej, jag vet att det inte blev nåt denna gången heller" och lugnt bara invänta mensen. Jag borde egentligen ABSOLUT tro eller hoppas denna gången, med tanke på hur lite sex vi hade under den fertila perioden. Men, va f-n gör man med tankar och funderingar när brösten ömmar ihjäl sig och molvärken kommer redan 4 dagar efter ÄL och bara finns kvar där i en och en halv vecka..? Jo, som den naiva och drömmande idiot man är, så går man i sin fantasibubbla och tror och hoppas lik förbannat!!  Skrikandes  Blir så arg på mig själv som inte slutar hoppas!! Har just nu inte ens några förhoppningar om att vi ska lyckas med hjälp vi ska få på RMC heller.  Rynkar på näsan  Vi bör få komma till där inom ett par månader och innan dess ska jag hinna operera knät. Kanske lika bra att det inte blir nåt den närmsta framtiden då... Fast jag vill ju så det gör ont i mig!! Jag blir allldeles rörd när jag ser en liten bebis, eller nån med barnvagn eller allra mest när någon kommer med en stor fin gravidmage...  Skäms  JAG VILL JU OCKSÅ!!!!!  Skrikandes Gråter

/

Fröken Negativ - igen........ 
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!