• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Kitty 1982 skrev 2011-03-08 09:24:45 följande:
    Hur känns det vid överstimulering?
    Har du själv haft det och fått sexförbud någon gång?

Jag känner totalt nada så det kanske inte har någon inverkan på mig iaf
    Nej jag har inte varken haft sexförbud eller fått överstimulering och jag har tagit Pergo många månader i streck och under flera tillfällen i mitt liv.

Får man överstimulering får man väldigt ont vid äggstockar och äggledare, men det är inget farligare än att man ska gå tillbaka till sin gyn så dom får kolla det.
    Kitty 1982 skrev 2011-03-08 09:25:16 följande:
    Ska dit nu på fredag (Dag 12)
    Ja, men det var väl kanon!!  Skrattande
    Kitty 1982 skrev 2011-03-08 09:26:08 följande:
    Jag skulle ju ta en tablett men pga massa bivärkningar och jag mått dåligt av dom har jag bara tagit ½ tablett och dessutom glömt en
    Är det läkaren som gett dig rådet att bara ta en haklv, eller har du själv minskat på dosen..? Vet inte riktigt vad som händer om man glömmer en, om jag ska vara ärlig. Tala om det för din gyn på fredag iaf! Så vet dom hur det är och om det isf skulle ha påverkat hur din kropp svarat på behandlingen. Håller tummarna för dig på fredag!!  Skrattande
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW
    Bia 80 skrev 2011-03-08 10:41:14 följande:
    Hej o hå alla goa tjejer!

Här skiner solen idag, härligt!! Solig

Min ÄL är över och nu inväntar jag min BIM som förövrigt infaller på makens o min Parisresa Hjärta
    Men känner jag mig rätt så kommer jag testa i förväg ha ha.

Nu ska jag bara ta det lungt och njuta av den stundande våren {#emotions_dlg.flower}
    Solen skiner här med och man blir glad och pigg av att vårkänslan börjar infinna sig!!  Solig

Vad spännande att BM infaller när ni är i romantiska Paris!! Håller tummarna stenhårt för att ni får ett fint plus på resa!!!!  Tungan ute

Vårkramar  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW
    Kitty 1982 skrev 2011-03-08 10:58:40 följande:
    Ja jag har inte mått bra av pergon iaf. Jag skulle ta en tablett från dag 5-9 men har bara tatt halv så ja det blir väl mitt fel isåfall

Men kanske vanligt vid första gången då man använder pergo, inte vet jag iaf.

Känns baske mig som man ska få ÄL här men kanske vanligt att få dessa symtom med pergo också att det känns lite i brösten,svanken osv?

Som sagt var mycket nytt för mig
    Nej några ÄL-känningar av Pergon, har jag aldrig fått. Bara av att de gjort så att jag fått ÄL, men efter avslutad kur på dag 9, känner jag inte av ÄL förrän framåt dag 12-13 eller så.

Hoppas i vilket fall som att det gett nåt bra resultat av din kur!  Tungan ute
  • BabyW
    Kitty 1982 skrev 2011-03-08 11:39:32 följande:
    Tyvärr pga MITT jäkla fel och miss så går det nog rätt åt skogen denna månaden också
    Men vad fasiken skall man göra när man ej mådde bra av pergon?!?

Det ända svaren man fick av läkaren var bara "Det är vanligt" bla bla.

Jag hoppas innerligt att detta iaf kan få rätsida på min cykel och med lite hjälp av Agnus castus (Munkpeppar) så min menscykel blir kortare och äl kommer tidigare så man slipper vänta flera galna veckor innan ÄL för det är fasen så jobbigt.

Har du barn sen innan eller är ni på barn ett som ni försöker få?!?
    Hoppas din "miss" inte ställer till det allt för mycket, för dig bara...  Obestämd

Jo, man mår kanske lite annrolunda av hormonomslaget de första cyklerna. Ärligt talat så minns jag inte det för det är så länge sedan jag tog dem för första gången. Klart de får ordning på din cykel. Kan rekommendera Efamol annars, som också ska stabilisera cykeln och ge mindre PMS-.besvär.  Skrattande  Dom funkar kanon på mig och jag mår jättebra. Har tagit dom i 2,5 månad nu, tror jag. Naturpreparat som finns på de flesta Hälsokostbutiker.

Jag har två barn sedan tidigare äktenskap (min dotter kom till efter lite hjälp med Pergo!) men detta är vårt första gemensamma. Alltså, detta vi försöker oss på att göra nu!  Flört
  • BabyW
    Kitty 1982 skrev 2011-03-08 12:23:02 följande:
    Vad kostar Efamol? När ska man börja och sluta ta dom?
    Stora tabletter/kapslar? Kan man isåfall dela dom?

Hoppas verkligen det tar sig för oss nu då
    Minns inte riktigt vad de kostade. Ca 100-120 kr för 60 kapslar, har jag för mig. Första två veckorna tog jag 2 om dagen och sedan en, Man kan äta dom hela tiden!  Skrattande Ja, sen när man fått sitt plus behöver man såklart inte äta dom längre.  Flört  Inget farligt innan man vet att man är gravid iaf, sa min gyn. Kapslarna är lite större än en Panodil-tablett, men de är lätta att svälja, för de är hala utanpå.

Ja det får vi verkligen hoppas!!  Tungan ute
    Babydreamer skrev 2011-03-08 13:09:38 följande:
    BabyW: Jag använder bara en enkel liten app som heter Period Tracker. Den räknar ut min genomsnittliga menscykel och det är egentligen det enda jag är intresserad av. Jag har provat Fertilityfriend appen men tyckte att den var för avancerad för mig, då jag inte har någon som helst koll på flytningar osv... Sedan är det också ett medvetet val att jag inte satt mig in i hur min kropp fungerar fullt ut eftersom jag inte vil höja pressen på mig själv...

självklart får ni fortsätta använda min tråd! Jag kommer definitivt fortsätta läsa tills ni alla fått plus :) Kanske slkriver nått inlägg då och då också :)

Nä, nu ska jag försöka motivera mig till att gå till gymmet en sväng...
    Okej. Den har jag aldrig testat. Har kollat några andra också, men ingen som jag fastnade för som FF. Men, smaken är ju olika, som tur är.  Flört  Jag har inte heller stenkoll på allt, men jag gillar att man kan skriva ner egna anteckningar och antingen välja att den tar ens snittcykel och beräknar utifrån den, eller att den tar den normalscykel man själv skrivit in. Jag minns inte alls hur min kropp var innan mina två barn och därför försöker jag få grepp om hur den fungerar. Vi har ju dessutom kommit en bra bit in i vår utredning och eftersom gyn ofta frågar en massa, så känns den bra att ha den med sig och ha koll på hur det varit och är.

Vad bra att du kommer titta in här då och då!!  Skrattande

Flitigt att dra sig till gymmet!!  Tungan ute  Önskar jag också kunde gå. Mitt knä är paj, så jag får vila.  Rynkar på näsan  Men vi målar om här hemma, så var en del att göra ändå!  Skrattande
  • BabyW
    AgnesGN skrev 2011-03-08 18:08:14 följande:
    Attans, andra månaden utan p-medel och mensen är "sen" jämfört med p-pillermensen. Inne på dag 32 nu, får se när skiten behagar komma nu då. Sist kom den på ca dag 47. Inte vill jag ha dessa maratonmenscyklar. Hur ska detta gå med bäbisbakningen då?
    Usch! Oregelbundna cykler är inte kul...  Rynkar på näsan 

Minns du inte hur dina cykler såg ut innan dui började med p-piller..? För den mens man får med p-piller är ju ingen "riktig" mens, utan det blir ju bara en liten blödning för att du hormontillförseln upphör när inte äter din piller. Så de 28 dagarna kan man ju tyvärr inte gå efter...  Obestämd  Har din gyn inte talat om för dig att det kan ta 3-6 månader innan kroppen blir "normal" igen efter p-pillerstoppet..?  Skäms  Kan ta, alltså! Det är ju självklart något individuellt, och du kanske har tur att just efter denna mensen blir det en stabil cykel!  Drömmer 

Hoppas du snart är "dig själv" igen iaf!!  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-03-09 08:04:26 följande:
    Här är ett par st som har bim nu i dagarna va? Tummarna hålles för er! Själv är jag i sluttampen av mensen. Känner mig konstigt lugn just nu. Känner ingen stress. Hoppas denna känsla fortsätter hålla i sig, för att den är väldigt skön. Vågen fortsätter visa minus o jag känner mig piggare o friskare för varje dag
    Japp, jag har BIM på fredag. Är inte så hoppfull för att vi lyckats denna gången heller... Obestämd

Skönt att du kan känna dig så lugn!!!  Skrattande  Vad duktig du är som går ner i vikt!! Kämpa på!  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW

Usch, just nu känner jag mig som en plågsamt jobbig människa...  Skäms  Har en sån grym huvudvärk nu igen. Har haft det från och till i flera dagar.  Rynkar på näsan  Och feber har jag också haft från och till i några dagar och idag blev det till och med så att jag är helt matt i kroppen. Hade 38,5 nyss (jag brukar ligga på 36,4 som standardtemp annars, så jag känner av dessa två graderna rät mycket), men sedan i helgen har jag haft från 37,2 upp till 38... Vill under inga som helst omständigheter bli sjuk nu!!  Skrikandes Har varken tid, ork eller lust!!! 

Förlåt att jag är gnällig, tjejer!  Rynkar på näsan Blir bara så deppig av att må kass...  Gråter

• BabyW
    Limpan 83 skrev 2011-03-09 16:04:15 följande:
    Jag hade precis som du tiden innan och även sen när jag plussat, småfeber :) Låg runt 37,4 och sedan efter att jag plussat hade jag nog strax över 38. Kände mig matt och allmänt hängig. Men inget annat, alltså inte ont i halsen eller liknande. Har känt mig så alla gånger när jag plussat.. som att jag ska bli sjuk! Så jag hoppas att det är därför du mår så konstigt och att du har lite småfeber :) Är verkligen er tur nu!! Tänker på dig! Klarar du av att hålla dig ifrån att testa innan fredag??
    Åh söta du! Vilka glädjande ord du skriver!!  Hjärta  Ja, tänkt om det verkligen vore vår tur?!?  Tungan ute  Tack för att du tror på oss!!!  Solig

Jag tänkte inte testa på fredag heller, utan tänkte vänta till i söndag morgon, när mina barn är hos sin pappa. När vi är själv, älsklingen och jag.  Flört  Nu kommer vi bara till dilemmat att jag inte tror att det tagit sig denna gången heller...  Obestämd  Men barnen slipper isf se mig bli ledsen och besviken iaf, om jag testar till helgen.  Sen har jag säkert hämtat krafter igen, tills barnen kommer hit igen till nästa helg. Skrattande 

Kommer iaf att skriva när jag väl testat! Såklart!!  Tungan ute
  • BabyW

Limpan - Jag har ju plussat så sent med båda mina barn (mellan 1-2 veckor efter BIM), så egentligen borde jag vänta en vecka efter BIM nu också - minst!

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!