Kitty 1982 skrev 2011-03-08 12:23:02 följande:
Vad kostar Efamol? När ska man börja och sluta ta dom?
Stora tabletter/kapslar? Kan man isåfall dela dom?
Hoppas verkligen det tar sig för oss nu då
Minns inte riktigt vad de kostade. Ca 100-120 kr för 60 kapslar, har jag för mig. Första två veckorna tog jag 2 om dagen och sedan en, Man kan äta dom hela tiden!
Ja, sen när man fått sitt plus behöver man såklart inte äta dom längre.
Inget farligt innan man vet att man är gravid iaf, sa min gyn. Kapslarna är lite större än en Panodil-tablett, men de är lätta att svälja, för de är hala utanpå.
Ja det får vi verkligen hoppas!!
Babydreamer skrev 2011-03-08 13:09:38 följande:
BabyW: Jag använder bara en enkel liten app som heter Period Tracker. Den räknar ut min genomsnittliga menscykel och det är egentligen det enda jag är intresserad av. Jag har provat Fertilityfriend appen men tyckte att den var för avancerad för mig, då jag inte har någon som helst koll på flytningar osv... Sedan är det också ett medvetet val att jag inte satt mig in i hur min kropp fungerar fullt ut eftersom jag inte vil höja pressen på mig själv...
självklart får ni fortsätta använda min tråd! Jag kommer definitivt fortsätta läsa tills ni alla fått plus :) Kanske slkriver nått inlägg då och då också :)
Nä, nu ska jag försöka motivera mig till att gå till gymmet en sväng...
Okej. Den har jag aldrig testat. Har kollat några andra också, men ingen som jag fastnade för som FF. Men, smaken är ju olika, som tur är.
Jag har inte heller stenkoll på allt, men jag gillar att man kan skriva ner egna anteckningar och antingen välja att den tar ens snittcykel och beräknar utifrån den, eller att den tar den normalscykel man själv skrivit in. Jag minns inte alls hur min kropp var innan mina två barn och därför försöker jag få grepp om hur den fungerar. Vi har ju dessutom kommit en bra bit in i vår utredning och eftersom gyn ofta frågar en massa, så känns den bra att ha den med sig och ha koll på hur det varit och är.
Vad bra att du kommer titta in här då och då!!
Flitigt att dra sig till gymmet!!
Önskar jag också kunde gå. Mitt knä är paj, så jag får vila.
Men vi målar om här hemma, så var en del att göra ändå!