• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Kitty 1982 skrev 2011-03-07 12:29:16 följande:
    Jag hoppas dock att min cykel ska bli kortare med hjälp av agnus castus (Munk peppar) men vill ha + Nu denna månaden.
    Jag förstår precis!! Nu kan ALLA här ine få plus denna månaden, tycker jag!  Tungan ute
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW

Oj, jag glömde ju berätta!!  Skrattande  Rätt goda nyheter idag iaf!!!  Solig

Jag hade ett bra Progesteron-värde, fick jag besked på när jag var hos gyn idag. Det låg på 63 och det är visst jättebra. Det innebär att jag absolut haft en bra ÄL!!  Tungan ute  Hon tyckte inte det var konstigt att jag inte fått mina vanliga "reaktioner" efter Pergon och Ovitrellen, utan verkade bara positiv över att jag fått ömma, knöliga bröst (fortfarande mest det vänsta) nu de senaste dagarna. Och allt annat såg jättebra ut med!  Skrattande  VId förra VUL-kontrollen inför ÄL, var ju min livmoderslemhinna dubbelskiktad, som den helst ska vara, för att bäst kunna ta emot ett befruktat ägg. Inte för att jag direkt tror att det finns ett sådant nu, men det känns bra att alla förutsättningar finns där iaf. Sen ska vi bara lyckas befrukta ett ägg också...  Obestämd

Så nu har jag fyra eeeeevighetslånga dagar kvar tills BIM på fredag. Vill att det ska bli fredag NUUUU!!!  Drömmer 

• BabyW
    Maajsi skrev 2011-03-07 12:45:08 följande:
    Hm, jag tycker mig fortfarande se ett + när jag vinklar :/ Men ska jag gå efter senaste mensen så ska jag ha den först på torsdag men min äl var den 21/22 och då har det redan gått 14 dagar så då borde jag ha mens idag enligt äl. Vet inte riktigt vad jag ska gå efter men jag väntar till på torsdag och testar igen då.

Igår när jag var på toa så fick jag en stor vit tjock klump på pappret. Har varit så i flera dagar nu. Det är inte som när jag ska ha mensen för då brukar det vara kletigt och genomskinligt. Men som sagt, jag ska se på torsdag.
    Maajsi skrev 2011-03-07 12:51:56 följande:
    Har ingen kamera, tyvärr :/ men jag (tror jag) ser ett när jag vinklar det så det lär nog int synas. Men det syns färgat iaf, fast jag kan ju som sagt inbilla mig. Men jag hoppas verkligen att jag inte gör det. Jag ska se på torsdag. Det lär ju synas ett streck då om jag är gravid eller inte eftersom jag borde få mensen senast torsdag :)
    Du kanske har längre lutealfas..? Eller så har ägget fäst sent, bara. Det kan ju ta så lång tid som upp till 12 dagar...  Obestämd  Är strecket färgat, så låter det ju VÄLDIGT lovande!  I vilket fall som, så hoppas jag att du får ett tydligt och fint plus på torsdag!! Håller tummarna blåa!  Skrattande 
    Bia 80 skrev 2011-03-07 12:46:47 följande:
    BabyW:
    Jippie!! Strålande nyheter Solig Hoppas hoppas det finns ett litet frö därinne, jättebra nyheter att du haft ÄL och rätt förutsättningar för det lilla ägget!
    Nu håller vi tummarna
    Jaa, visst är det goda nyheter!  Skrattande  Hoppas verkligen att du har rätt!  Tungan ute
  • BabyW
    Kitty 1982 skrev 2011-03-07 13:58:15 följande:
    Ser att det är fler som knaprar Pergo.

Tar ni era tabletter dag 5-9?

Hur stor dos tar ni?

Har ni egen ÄL eller ingen?

Hur upplever ni er pergo kroppsligt alltså får ni huvudvärk,humörsvängningar osv?
    Jag tar mina Pergo dag 5-9, för att få ÄL ungefär i mitten av cykeln. Min gyn vill bara att jag går på enkeldos, med förklaringen att dubbeldos kan svälta ut livmoderslemhinnan vilket gör det svårare för ett eventuellt befruktat ägg att fästa och hålla sig kvar. Så då vill jag INTE öka dosen. Har tyvärr ingen ÄL av mig själv, så jag får ta Pergo varje månad.  Obestämd  Någon av de första månaderna tyckte jag att jag kände av hormonomslaget lite, men inget som var särsklit jobbigt. Blev inget hormonmonster heller, säger mannen!  Flört  Men det är säkert olika iofs, så jag kan bara tala för mig själv.  Skrattande
  • BabyW
    Kitty 1982 skrev 2011-03-07 14:41:04 följande:
    Fy det har jag inte hört att dubbel doskan göra så med slemhinnan, Hua,

Jag är på dag 8 idag alltså har idag och imorgon att ta. Tar eftermiddag eller innan läggdags pga slippa tex illamående.

Men jag har enkel dos men bara tagit en halv tablett hitills iaf,
    Jag har ju ÄL men oregelbunden menstration.

Men sen detta med enkel dos osv så säjer fan alla läkare olika saker, vissa säjer att enkeldos = att risken för tvillingar osv är minimal medans andra säjer att det vist är lika stor risk att man får det som om att man skulle ta dubbel elelr trippel dos.

Vad har din läkare sagt?!?
    Haha! "Risk" för tvillingar?  Flört  Tja, chansen är större för flerbörd (då oftast tvillingar) när man får stimulans av bland annat Pergo, då syftat till att man kan få mer än en mogen äggblåsa. Men det är ändå fortfarande bara en minimal chans, som du säger. Det är större chans för tvillingar om man har det i släkten ju.  Glad  Men du går väl på kontroller också, vid dag 12? Då kan de ju se med VUL ifall det finns mer än en mogen äggblåsa. Jag har aldrig fått mer än en mogen äggblåsa. Att det enda ägget som sedan släpper, sen ska dela sig till två embryon, är chansen lika stor som för vilken kvinna som helst, som har spontan ÄL:
  • BabyW
    Kitty 1982 skrev 2011-03-07 14:47:11 följande:
    Fick du längre/kortare menscykel av pergon?
    Jag får ju i stort sett alltid ÄL på dag 13 (beroende på om äggblåsan är tillräckligt stor dag 12), så min cykel är inte längre än innan.  Skrattande  Egentligen borde den bli en dag kortare (om man räknar snittcykel på 28 dagar, iom att ÄL sker dag 13. Men jag har däremot en lite längre lutealfas på 16 dagar (senast blev det bara 15, så jar har en 29 dagars cykel, de månader som allt går som det ska. Det är ju tiden innan ÄL som gör att cykelns längd ändras. De flesta har en och samma lutelfas större delen av sina fertila år, vanligen 14 dagar.
  • BabyW
    Babydreamer skrev 2011-03-07 19:28:49 följande:
    Försöker verkligen lägga den här bebisverkstaden på hyllan nu... försöker intala mig själv att jag inte ska försöka bli gravid förrän sommaren så att jag får en vårbebis isf... Har en app på telefonen som beräknar mina cykler och enligt den så ska jag ha ÄL någon gång nästa helg... Nästan så jag överväger att inte ha sex alls nu bara för att inte få upp förhoppningarna vid beräknad mensdag...  Å andra sidan så har mina 2 senaste cykler varit uppåt 40 dagar och min normala cykel ligger på 31-32 dagar så just nu vet jag ju ingenting om hur min cykel ser ut....
    Usch vad jobbigt...  Skäms  Jag lider med vad du går igenom! Kan man lägga det på hyllan och glömma allt vad ÄL och tester och allt vad det heter, så kommer det nog när det kommer. Hoppas det för din skull!!  {#emotions_dlg.flower}

Får jag fråga vilken app det är? Jag har FertilityFriends Menstrual Calendar till min iPhone och den är kanon!!!  Glad  Den ger en indikation på mina fertila dagar, när jag beräknas ha ÄL och när nästa mens är. Sen kan man lägga in BBT, flytningar, samlag, mensblödningar (hur kraftiga det är och spottings), positiva/negativa ÄL-tester, positiva/negativa gravv-tester samt egna anteckningar. Antingen skriver man in hur lång cykel man har, respektive längden på sin lutealfas, eller så räknar den ut snittet av dina redan noterade tidigare cykler. Plus att man kan lägga den i graviditetsläge och då få reda på vilken dag och vecka man är och BF-datum. Kan verkligen rekommendera den till alla!! Den är superbra!  Skrattande

Förstår din tanke att inte ha sex för att "vara säker" på att man inte blivit gravid för att slippa hoppas för att ändå bara mötas av nästa mens...  Rynkar på näsan  Kan väl egentligen bara tipsa dig om att ha sex när ni känner för det, nu under våren och sen kanske ni orkar fokusera lite mer "på allvar" till sommaren igen... Eller så kanske det dyker upp ett plus när du minst anar det.  Drömmer

Försök ivfs att räkna efter den cykel du haft flest gånger, som du brukar ha. Både vill och vill inte peppa dig att ge det nåt försök till. Har du bestämt dig att lägga det på hyllan, så respekterar jag det till fullo!! Det är bara så synd att inte få ha dig kvar här, nu nr vi blivit ett sånt gott gäng, som följts åt ett bra tag.  {#emotions_dlg.flower}

Hoppas du inte misstycker på att vi fortsatt/fortsätter att använda din tråd..??  Skäms  Trivs kanonbra här inne!! Många underbart gulliga tjejer som peppar, stöttar och finns där. Trots att vi aldrig ens träffats...  Solig

Skickar en stor hög med styrkekramar och hoppas att du inte försvinner helt!! Det är snart din tur, tjejen!  Drömmer
  • BabyW
    Maajsi skrev 2011-03-07 20:32:54 följande:
    Mensen har kommit! :) måste ha inbillat mig om strecket. Men tyckte flytningarna var så konstiga, men kan väl vara på grund av borago antar jag. Men det positiva är att cykeln har förkortats till 28 dagar så nu behöver man inte vänta lika länge :D
    Trist att det blev mens, men kanon att din cykel är kortare!! Alltid något positivt iaf!!  Skrattande

Lägger in dig på BIM-listan, för jag såg att du inte var med där.  Tungan ute Kör på din 28-dagars cykel då. Hoppas det stämmer. 

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

Hönan  -  ÄL 12 feb / BIM 25 feb (2:a försöket m insemination)
    Annakohler  -   ÄL 16 feb / BIM 2 mars

BabyW  -  ÄL 22 feb / BIM 11 mars (försökt i 20 månader)

Swn  -  ÄL 28 feb / BIM 15 mars (9:e försöket, 2:a barnet)
    SoMa72  -  ÄL ?1 mars / BIM 15 mars (3:e försöket efter MF nov-10)
    Tiina84  - ÄL 27 feb / BIM 15-18 mars (7:e försöket, inga barn)
    Bia 80  -  ÄL 5 mars / BIM 21 mars (3:e försöket, 2:a barnet)

LilyRose  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (4:e försöket)
    Lick it up  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (5:e försöket)

Brooklyn  -  ÄL 15-18 mars / BIM 1-2 april  (5:e försöket, 2:a barnet)
    DazHamster  -  ÄL 19 mars / BIM 3 april (14:e försöket)
    Maajsi  -  ÄL 21 mars / BIM 5 april (?:e försöket)
    Lyckliglängtan - ÄL 21 mars / BIM 6 april (10:e försöket)
    ACJL  -  ÄL 23 mars / BIM 6 april (6:e försöket)
    Kitty 1982  -  28-29 mars / BIM 7 april (3:e försöket med Äl-tester, 2:a försöket med Glandin25)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  - plus på ??
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Dellz   -   plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6
    Deeya  -  plus på BIM -7
    Sommar  -  plus på BIM -2

HjärtaHjärta
  • BabyW
    DazHamster skrev 2011-03-07 22:59:24 följande:
    Vad kostar den appen?? vill också ha någon sån där som hjälper mitt stackars lilla hamster hjul att hålla koll så slipper hamstern springa så mkt ;)
    Den kostade nog inget, eller max 7 kr.  Ikonen ser ut som en liten kalender, med nån grön och nån rosa ruta. FMC heter den förkortat när den är nedladdad.  Skrattande
    Maajsi skrev 2011-03-07 23:11:57 följande:
    Ja, jag hoppas då att inte cykeln ändrar sig ännu mer och att den håller sig kvar på 28 dagar :) det blir iaf vårat 5:e försök :)
    Nej vi får inte hoppas att den ändras.  Glad  Lägger till att det är ert %:e försök också.

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

Annakohler  -   ÄL 16 feb / BIM 2 mars

BabyW  -  ÄL 22 feb / BIM 11 mars (försökt i 20 månader)

Swn  -  ÄL 28 feb / BIM 15 mars (9:e försöket, 2:a barnet)
    SoMa72  -  ÄL ?1 mars / BIM 15 mars (3:e försöket efter MF nov-10)
    Tiina84  - ÄL 27 feb / BIM 15-18 mars (7:e försöket, inga barn)
    Bia 80  -  ÄL 5 mars / BIM 21 mars (3:e försöket, 2:a barnet)

LilyRose  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (4:e försöket)
    Lick it up  -  ÄL ? mars / BIM ? mars (5:e försöket)

Brooklyn  -  ÄL 15-18 mars / BIM 1-2 april  (5:e försöket, 2:a barnet)
    DazHamster  -  ÄL 19 mars / BIM 3 april (14:e försöket)
    Maajsi  -  ÄL 21 mars / BIM 5 april (5:e försöket)
    Lyckliglängtan - ÄL 21 mars / BIM 6 april (10:e försöket)
    ACJL  -  ÄL 23 mars / BIM 6 april (6:e försöket)
    Kitty 1982  -  28-29 mars / BIM 7 april (3:e försöket med Äl-tester, 2:a försöket med Glandin25)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  - plus på ??
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Dellz   -   plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1
    Lilla Ego 07  -  plus på BIM +1
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Bebis11  -  plus på BIM -6
    Deeya  -  plus på BIM -7
    Sommar  -  plus på BIM -2

HjärtaHjärta
  • BabyW
    Kitty 1982 skrev 2011-03-08 08:00:11 följande:
    BabyW

Passar på att fråga dig OM du kanske tar ÄL test, KAN Pergon ge utslag på äl-testen, Jag ser två streck ja inte starkt men det syns iaf tydligt och väl

Och ang du frågade om att jag skulle på VUL så nej enl min läkare behövde jag inte gå på VUL pga den låga dosen med pergo,MEN jag vet inte om jag ska boka tid iaf bra för att eller?

Verkr vara olika från läkare till läkare har jag märkt på andra som ätit/äter pergo och enl henne så brukar man känna när man bli överstimulerad och får flera ÄB.
    Nej, jag tar inga ÄL-test, iom att jag ändå går på VUL och sen får sprutan, så jag vet ju exakt när jag har ÄL.  Tungan ute Men Pergon i sig kan inte ge utslag på ÄL-testerna. Det utslaget du får är ju LH-hormonet som stiger inför ÄL precis som om du inte tagit Pergo.  Glad  Däremot den sprutan jag får ger "falskt" positivt på gravv-.testerna i ca 10 dygn efter jag tagit den. Jag kan alltså itne testa för tidigt, för då kan jag få fel resultat.

Jo, det sägs att man känner av om man blir överstimulerad av Pergon, på de flesta iaf. Får man två mogna äggblåsor eller får någon annan slags överstimulans (äggstockarna och äggledarna kan visst ibland svullna), så lär man nog känna av det. Om man kan känna av något så litet som en äggblåsa på 18-20 mm så lär man nog känna om där finns fler.  Flört

Försök be om ett VUL när du är på dag 12, så ser dom ju hur dina äbblåsor svarar på Pergon, även om du får liten dos.  Glad
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!