• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

huggesmamma skrev 2011-02-06 08:45:30 följande:
    Mens!
    Tar bort mig från listan!
    Usch vad trist...  Rynkar på näsan  Ta nya tag när du hittat orken igen!  {#emotions_dlg.flower}
    Kitty 82 skrev 2011-02-06 09:10:36 följande:
    Dag 18 men ingen ÄL ännu iaf Detta är ju förfasen inte klokt.
    Jag får nog ställa in mig på att jag helt enkelt inte har någon ÄL denna månaden.
    Nu är jag realist, och du får inte ta illa upp...
    Det finns i stort sett bara två enkla alternativ.
    1)  Din ÄL var tidigare än du trott - när började du testa?
    2)  Du har ingen ÄL denna månaden. Det är inget som är extremt ovanligt att man ibland hoppar över ÄL, tyvärr...

Hoppa självklart att den var lite tidig men att ni ändå hann med att täcka upp de fertila dagarna utan att veta om det!  Tungan ute
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW

Har rensat bort några till som passerat BIM sedan länge och som vi inte sett till på ett tag...

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

Lydiaz  -  ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet)
    LilyRose  -  ÄL 18 jan/ BIM 30 jan-1 feb (3:e försöket)
    HallonS  -  ÄL 16-17jan / BIM 1-2 feb (1:a försöket)
    DazHamster  -  ÄL 20-22 jan / BIM 3-5 feb (11:e försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 jan / BIM 5 feb (8:e försöket)

BabyW  -  ÄL 23 jan / BIM 9 feb (mer än 1½ års försök)
    Tiina84  -  ÄL 27 jan / BIM 10 feb (6:e försöket)
    ACJL  -  ÄL 27 jan / BIM 11 feb (? försöket)
    Swn  -  ÄL 1 feb / BIM 15 feb (8:e försöket, 2:a barnet)

Babydreamer  -  ÄL 30 jan / BIM 16 feb (4:e försöket)
    Bia 80  -  ÄL 31 jan / BIM 16-17 feb (2:a försöket, 2:a bebben)
    Kitty 82  -  ÄL? / BIM 18 Feb (2:a försöket med Äl-tester, 1:a försöket med Borago)
    SoMa72  -  ÄL 6 feb / BIM 20 feb (2:a försöket efter MF nov-10)
    Bebis11  -  ÄL 3-7 / BIM 21-22 feb (3:e försöket, 2:a barnet)

Hönan  -  ÄL 12 feb / BIM 25 feb (2:a försöket m insemination)
    Brooklyn  -  ÄL 17-19 feb / BIM 5 mars (5:e försöket, 2:a barnet)

Flickanfin  -  ÄL ? / BIM ? (3:e riktiga försöket)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  - plus på ??
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Dellz   -   plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1

HjärtaHjärta

• BabyW
    Kitty 82 skrev 2011-02-06 11:07:06 följande:
    Jag började testa med Äl tester  på dag 7 alltså redan 1 dag efter mensens sista dag så jag ha rinte missat den iaf,men jag vet ju inte vilken menscykel jag ska gå efter. Jag har ju räknat efter en 25 dagars cykel som jag brukade ha men förra månaden var den hela 38 dagar så Äl kanske kommer trots allt?
    Då kommer den nog, om du räknar med din längsta cykel!  Skrattande  Håller tummarna för att det snart blir positivt ÄL-test för dig.  Tungan ute
  • BabyW
    Lilla Ego 07 skrev 2011-02-06 19:58:42 följande:
    Hallå där.

RFSU.s tester, är de tillförlitliga? Två streck betyder bebis eller, spelar ingen roll att andra strecket inte är jättestarkt?
    Ja, generellt sett så är ju två streck ett plus!!!  Skrattande  Enda undantagen ör ju dessa "spökstreck" som alla pratar om (har inte sjäkv upplevt några) men då är inte test-strecket i rätt färg (rosa eller blått) utan mest en gråaktig skugga...
    RFUSs tester är ju sådana som BM har och även på sjukhusen. Bör ju inte vara värdelösa då, tycker man  Obestämd

Så om ditt test-streck var rosa, om än svagare än kontrollstrecket, så GRATTIS!!!!  Solig
  • BabyW
    Lilla Ego 07 skrev 2011-02-06 20:58:47 följande:
    Hur ser dina spökstreck ut då?

Detta var ljust rött men inte så där jättestarkt men även en person med dålig syn skulle ha sett det iaf tror jag.
    Då är det ju ett plus!!!  Tungan ute  Vad kul!! GRATTIS igen!!  Skrattande  Vilken dag är du på.?
  • BabyW
    Kitty 82 skrev 2011-02-06 20:46:53 följande:
    Jag litar inte ett skit på RFSU för jag har fått så många spökstreck på dom senast idag fick jag ett på RFSU testa tidigt test
    Har inte du BIM den 18 februari..?
  • BabyW
    Lilla Ego 07 skrev 2011-02-06 21:02:10 följande:
    Tusen tack!!!! Jag vågar inte riktigt lita på det ännu förräns jag tagit ett imorgon bitti :)

Om det är starkare så väntar bara den jobbiga väntan igen tills man inte tror att man ska få missfall hela tiden Flört  Samt att vänja sig med tanken på ett tredje barn. Den biten brukar lösa sig rätt snabbt dock, det finns alltid kärlek till ett barn till känner jag.
    Du får säkert ett mycket tydligt och fint plus imorgon!!! Håller tummarna för det!  Skrattande  När har/hade du BIM...?

Vet att det är supersvårt, men försök att inte gå och tänk på missfall och sånt hemskt... Har sjäv varit med om åtta så jag vet att det är lättare sagt än gjort...

Ja det finns alltid kärlek "över"!!  Tungan ute
  • BabyW
    Lilla Ego 07 skrev 2011-02-06 21:09:41 följande:
    Ja alltså jag tror jag hade bim igår el idag. Idag är de 29 dagar sedan senaste mensen. Förra månaden så kajkade ju kroppen ur så jag gick över 9 dagar, har aldrig hänt tidigare. Men som det har varit tidigare så har jag haft 28-29 dagars period varje månad.
    Låter ju lovande!!! Men för att kugna dig sälv, s ta ett nytt imorgon, eller övermorgon så du får ett tydligare, så du inte känner dig tveksam.  Skrattande
  • BabyW
    Lilla Ego 07 skrev 2011-02-06 21:21:22 följande:
    Japp de ska jag göra. Har ett kvar av rfsu och om det blir hyfsat starkt så köper jag ett digitalt från clearblue också :) Tusen tack för att du alltid är så gullig!
    Jag har också tänkte att den dagen (när den nu blir eller om) ska jag testa med vanligt test först och när jag väl får ett plus där så ska jag avvakta någon dag till och ta ett digitalt. Härligt att få läsa det svart på vitt!!  Tungan ute

Du MÅSTE bara skriva imorgon och berätta!!!  Skrattande

Ååhh, tack för gullig du är!!  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW

Adora1 - måste bara fråga på vilket sätt du fått falsk negativt med RFSU-testet..? Bara av ren nyfikenhet, alltså.
    Falskt positivt är ju omöjligt att få. Som tur är! Det är ju ENBART vid graviditet som det finns HCG i kroppen (förutom då vid medicinering av något preparat som innehåller HCG, vill säga).

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!