• malika

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

BabyW skrev 2011-01-13 21:03:51 följande:
    Gud vad det måste kännas härligt att få se detta!!!!  Tungan ute  Det fick mig att få gåshud iaf... Glad
    malika skrev 2011-01-13 20:27:11 följande:
    Tack vad gullig du ärSkrattande hoppas hoppas!!

Ja precis... det är efteråt det är värst!
    just nu så är min mage uppspännd som bara den och det molar på ordentligt i livmodern men än så länge så visar testerna ingen stegring. Teststrecket syns mycket väl men inte alls lika starkt
    Funderar på om jag ska ringa min gyn läkare imorgon för att få komma dit på VUL? är ju så nyfiken på om denna kur verkligen funkar (förra fungerade inte) för jag är ju så otålig men vill ju inte gå runt och hoppas en massa fastän det inte hänt någonting....

Tack så hemskt mycket för styrkekramarna!!!Hjärta
    Det behövs verkligen just nu
    Ja.. det är iaf vad jag hoppas på, det måste ju vända någon gång!

Bara en nyfiken fråga...
    Ni som ätit/äter pergo och som får ägglossning... hur känner ni när ni har ägglossning?
    Jag känner mest av min ÄL efteråt och får lite ont. Och efter Pergo-kuren ch fram till ÄL känner jag vilken sida det händer något på och vid varje VUL hittills har jag kännt rätt.  Skrattande  Jag går ju mer hjälp sedan i form av Pregnyl-spruta för att verkligen få ägget att verkligen släppa.

Be om en tid hos din gyn så du får klarthet i vad sm händer. Så du slipper gå och fundera och oroa dig.  Glad Kan rekommendera CBs digitala ÄL-tet om du är osäker. Där får du en glad gubbe när det r dags. Inga tveksamheter.Tack för de varma orden, söta du!!!!  Hjärta  Jo det är en lättnad. Ja nu jä-lar SKA det bli en bebis i februari!!  Tungan ute Eller den ska ju iofs tillverkas nu i helgen och strax därefter...  Flört  Men plusset vill jag se i början av februari. Hihi!

Kramar
    Jaha... vad intressant!
    För jag känner mest i min vänstra sida... så då får vi hoppas att det är nått som händer därSkrattande
    Ja jag ska nog ringa dit imorgon o se om jag kan få komma dit lite snabbt... kanske om dom ser att det skulle vara på G att man kanske kan få ytterligare hjälp som du fick.
    Ja.. det ska jag göra... bestämde mej nuTungan ute

Ja men det är ju klartDrömmer 
    Precis.. haha nu jäklarFlört då blir det till att köra ordentligt för oss båda nu i helgen då.
    Ja vill vi... ett stort fett Plus är vad vi alla som väntar ska få inom kort!!!!Solig
  • malika
    BabyW skrev 2011-01-13 22:12:45 följande:
    Då håller jag tummarna extra hårt för er med!!  Mys-helg nu då!  Tungan ute Min man och jag satte upp ett mål för fertila dagarna nu (söndag-torsdag) - MINST tre gånger om dagen!!  Flört  Drömmer

Let´s do it!!  {#emotions_dlg.djavulsk} Hahaha!
    Hahaha... precis! Let´s Rock an RollCool
    Här har vi redan kört igång trotts neg. på ÄL-stickorna... är så himla nojig för att missa ÄL så det är lika bra att köra igångTungan ute Har så mycket känningar på vänstra sidan av livmodern, kände imorse ett jätte stick (typ vid äggstocken).. HOPPAS att det var ÄL jag kände!!Drömmer Vet som sagt inte hur det ska kännas när ägget släpper men det kändes som att det skulle kunna vara ungefär så... Är ju på dag 5 eftersista pergo tabletten så det är ju inte omöjligt.
  • malika
    HelenFr skrev 2011-01-15 07:15:28 följande:

Okej nu väntade jag lite, en gång på kvällen igår och inget streck, men nu imorse så  fick jag ett svagt tunt streck igen... Kanske jag ser i  syne, vad säger ni?
    Jag tycker mig också se svaga streck på de båda bilderna.. om jag skulle få gissa så skulle jag säga att testet till vänster (vit bild) är det nyaste. Tycker mig ana att det är lite starkare än det högra (rosa/röd bild)
    Håller verkligen tummarna för att det är ett skönt Plus du har fått!!!Solig
  • malika
    BabyW skrev 2011-01-15 13:33:51 följande:
    Haha!! Ja, Rock'n'Roll nu!!!  Tungan ute

Att du känner lite vid äggstockarna är ju inte så konstigt - äggstocken kan förstoras något lite vid behandling av Pergo. Glad Och är du fem dagar efter sista tabletten, dvs dag 14 (för jag gissar att du också tar Pergon dag 5-9), så kan du ju mycket väl haft ÄL. Hoppas hoppas!!  Tungan ute

Tar du enkel- eller dubbeldos..? Bara av nyfikenhet...

Kram
    Jaha.. gör den? Det visste jag faktiskt inteGlad Trodde man känner saker för att ägget växer.... men det kanske är både och? Ja guuuu vad jag Hoppas!

Jag tar enkeldos för 2:a gången i rad... första omgången funkade inte alls men hade fått en lite tjockare slemmhinna och mina blodprover var jätte bra, så min gyn läkare sa att han trodde att dubbeldos skulle vara för stark för mej och att jag nog bara behövde en liten skjuts till så skulle det komma igång. Tror han sa att jag även hade lyckats få liiite större äggblåsor än förra gången jag var där och att det såg bra ut (notera att jag inte kommer ihåg exakt vad han sa men tror att det var nått sånt)

Kram
  • malika
    BabyW skrev 2011-01-15 13:54:45 följande:
    Det låter ju uppenrbarligen positivt iaf!  Skrattande Klart att en enda kur inte kan göra underverk, men har det redan börjat gå framåt mot ett bra äggsläpp är det ju kanon!  Glad  Ja de sätter väl inte in dubbeldos mer än om man inte får någon respons alls av kroppen efter upprepade enkeldoser... Man behöver kanske inte överdriva, för kroppen mår ju inte alltid hundra av flör stora hormonomslag. Inte min kropp iaf...

Ska de ta progesteron-prov på dig nu för att se om du haft ÄL, eller tiden får uvisa om ÄL skett..?

Kram  {#emotions_dlg.flower}
    Hihi... kul att andra också tycker att det låter bra!Skrattande
    Nä precis.. innan jag började med den andra enkelkuren var jag så himla rädd fär att få dubbelkur just för att jag mådde så dåligt av enkelkuren. Så det känns bra att "bara" ta ännu enkel....

Nä.. dom ska inte ta några prov denna gång tyvärrObestämd Skulle ju ringa dit igår men då hade dom ju stängtSkrikandes hade ju glömt att dom bara har öppet 4 dagar i veckan! Så jag har inte kunnat prata med någon om min oro och se vad vi ska hitta på. Skulle ju gärna vilja komma på ett besök iaf för att se hur det går... och ta nått test. Men sist jag var där så tyckte han att tiden skulle få utvisa om det fungerat eller ej.

Kram
  • malika

Wieeee!!!!! Vet ni vad?
    Jag fick precis positivt utslag på ÄL-testen! Dvs lika starkt som kontrollstrecketSkrattandeinte starkare än dock... ska testa en gång till ikväll sen för att se om det blir ännu lite starkare.
    Så om jag har förstått det rätt så kommer jag antagligen att ha ÄL imorgon??
    Känns bra att ha kört i förrigår idag o så blir det lite fler gånger här framöver hihiDrömmer

Kram
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

• malika
    Kitty 82 skrev 2011-01-15 16:17:15 följande:
    Tagit två graviditetstester nu dels med tex Testlagrets samt med ett annat och båda visar pos mend et är så svaga streck så jag hoppar inte av glädje ännu pga som ni många vet så har jag fått spökstreck innan också. Hoppas inte dessa är det.
    Men vad spännande!!
    Låter ju onekligen bra tycker jag... håller tummarna så hårt jag kan för att dom blir starkare!{#emotions_dlg.flower}
  • malika
    BabyW skrev 2011-01-15 16:53:28 följande:
    Umderbart!!!!  Skrattande  Då gäller det bara att fortsätta ligga i då!  Flört  Plus att nu vet du hur det ska kännas när det på gång också.  Jag tycker iaf att det är bra för varje ny grej man lär känna om sin egen kropp.  Tungan ute  Hoppas ni gör en bebis nu!

Kramar  {#emotions_dlg.flower}  Hjärta
    Ja eller hur! Blev helt uppspelt härTungan ute Haha Nu blir det hårdkörning{#emotions_dlg.djavulsk}
    Precis... fantastiskt att jag äntligen har känner nått!! Har aldrig någonsin gjort det förut...
    Tack så mycket vännen{#emotions_dlg.flower}
    Hoppas vi innerligt också på att vi gör!!

Hoppas att du också får ÄL snart och att ni kommer att lyckas denna gång!!Hjärta
  • malika
    BabyW skrev 2011-01-15 17:30:42 följande:
    Jag VET ju faktiskt, nästan på timmarna, när jag har ÄL iom mina sprutor jag får. Så onsdag kväll (under förutsättning att Pergon gjrt vad den skulle denna gången med!), har jag ÄL och nu ska det mysas och gosas och allt vad det är - ända fram till typ fredag för att vara på den säkra sidan!  Flört

Tack, vännen!!   {#emotions_dlg.flower}  Ja denna gången hoppas jag extra mycket på, nu när jag fått flera positiva besked de senaste dagarna. Kanske är vår tur nu...  Drömmer
    Daniela01 skrev 2011-01-15 17:10:45 följande:
    äl testet är super starkt! nu ska det mysas Skrattande
    Mys på!!!!  Tungan ute
    Ja just det ja.. det var så det var! Det är ju Skål
    Då är det ju extra lätt att pricka rätt
    Klart det är eran tur nu!!!

Nu myser vi på Giiirls

Kram
  • malika

Hej igen!

Har inte varit här på jätte länge!! Vi kom överens här hemma att vi skulle ha två datorfria veckor här så har inte haft datorn på alls. Vad mycket ni har skrivit sen sist.. har inte läst igenom allt men ser att det är många som plusat!!
    Stort GRATTIS till er!!!Glad

Själv tror jag inte att det har blivit någonting här o tror inte heller att min pergokur funkadeRynkar på näsan
    Har gjort lite ÄL-tester bara för att (lite dumt kanske) men gör mej bara förvirrad.
    Hade superstarkt i Söndags kväll och i Måndags kväll o rätt starkt igår kväll också... men idag har det dippat ner helt... lite konstigt tycker jag eftersom jag ska ha BIM (om det nu funkade) nu i dagarna... men men.. jag hoppas inte ens längre.
    Ska till gyn på måndag så får se vad vi ska hitta på denna gången.. *suck*

Lycka till till er alla tjejer hoppas att vi alla plusar snart!Glad

Massa kramar

• malika

Tänkte uppdatera mig lite i listan... så kopierar den uppfräschade listan, hoppas jag gör rätt nu.
    Annars får ni rätta till den sen Glad
    Är rätt glad ändå... pergon funkade denna gång för jag fick mens förrigår!!
    Tyvärr så missade vi ägglossningen för det har hänt en hel den jobiga saker o varit tvugna att åka bort och så... så verkar som att vi precis missade den. Vi försörsökte så gott som det gick men fick den säkert just när vi var bortrestaSkrikandes
    Men jaja... kanske kroppen vill komma igång nu då. Har tid hos gyn imorgon¨, ska bli spännande o se vad dom säger.
    Vet inte hur man brukar må när man fått mens efter pergon men jag mår illa som tusan idag och så har jag haft väldigt ont i tjejmagen sen mensen kom.... är bara lite orolig, vill att allt ska vara ok!

HjärtaHjärta

BIM LISTAN

JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 16 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    Bäbis2011  - ÄL 3 jan ? /  BIM 17 jan (5:e försöket)
    SoMa72  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10) 
    Johannag   -  ÄL 4-6 jan? / BIM 18-20 jan? (? försöket, 1:a barnet)
    Redhed83  -  ÄL 6-8 jan / BIM 22-24 jan (6:e försöket)
    Jessieåalbin  -  ÄL 12 jan / BIM 26 jan (3:e försöket - första med rosenrot)
    Lydiaz  -  ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet)
    Dellz   -   ÄL 15 jan / BIM 29 jan (? försöket)
    LilyRose  -  ÄL 18 jan/ BIM 30 jan-1 feb (3:e försöket)

Flickanfin  -  ÄL ? / BIM ? (3:e riktiga försöket)

Elisabet K   -  ÄL16-17 jan / BIM 1 feb (4:e försöket)
    FruDahllöw  -  ÄL ? / BIM 1 feb (? försöket)
    HallonS  -  ÄL 16-17jan / BIM 1-2 feb (1:a försöket)
    Brooklyn  -  ÄL 18-21 jan / BIM 1-4 feb (4:e försöket, 2:a barnet)
    DazHamster  -  ÄL 20-22 jan / BIM 3-5 feb (11:e försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 jan / BIM 5 feb (8:e försöket)
    Jaspis78  -  ÄL 19 jan / BIM 6 feb (? försöket)
    MiAmore  -  ÄL 24 jan / BIM 7 feb (7:e försöket)

BabyW  -  ÄL 23 jan / BIM 9 feb (1½ års försök)
    Tiina84  -  ÄL 27 jan / BIM 10 feb (6:e försöket)
    Swn  -  ÄL 1 feb / BIM 15 feb (8:e försöket, 2:a barnet)

Babydreamer  -  ÄL 30 jan / BIM 16 feb (4:e försöket)
    Bia 80  -  ÄL 31 jan / BIM 16-17 feb (2:a försöket, 2:a bebben)
    Kitty 82  -  ÄL? / BIM 18 Feb (2:a försöket med Äl-tester, 1:a försöket med Borago)
    SoMa72  -  ÄL 6 feb / BIM 20 feb (2:a försöket efter MF nov-10)
    Bebis11  -  ÄL 3-7 / BIM 21-22 feb (3:e försöket, 2:a barnet)

Malika - ÄL 10-12 feb / BIM 26 feb (försökt sedan april -10)
    Hönan  -  ÄL 12 feb / BIM 25 jan (2:a försöket m insemination)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM-4
    Chokladmuffins  - plus på ??
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4

HjärtaHjärta 

Stort grattis till alla er som plusat!!!Skål

• malika
    BabyW skrev 2011-01-30 19:32:57 följande:
    Beklagar att det är jobbigt för er just nu. Du kan väl glädjas åt att det inte är hela världen om du hade ÄL när ni reste bort, för man är ju fertil i upp till 5 dagar INNAN man har ÄL. Ni kanske prickade in det ändå?!  Tungan ute
    Nja.. jag fick ju min mens igår så vi missade nog.. det som gör mig lite orolig är att jag mår som jag gör just nu..
    Mår så jäkla illa, är yr som bara den (kan knappt ställa mig upp utan att det snurrar till ordentligt) och att jag får typ kramper i tjejmagen... tog ett äl-test bara på kul o fick nästan fullt utslag... hmm...
    Ska till gyn imorgon så får se vad dom säger...
  • malika
    BabyW skrev 2011-01-30 21:47:48 följande:
    Oekj då missuppfattade jag dit inlägg. Sorry!  Skäms  Du är inte gravid ändå då, trots blödningen..? En graviditet kan ju ge utslag på ett ÄL-test också, menar jag...

Lycka til hos gyn och hoppas de säger nåt bra!  Skrattande
    Det är hel lugntGlad  Jag vet inte.. känns ju konstigt att det skulle vara det när jag blöder så pass...
    Iof ser mensen lite konstig ut men det beror nog på pergon..väääldigt mörk är den med (ursäkta äcklet) massa slem i..
    Blir jätte förvirrad av allt o inte hjälper det att det ilar som tusan över vänstra sidan av livmodern/äggstocken... ilar verkligen rätt mycket o hjälper inte om jag ställer mig upp, lägger mig ner eller sitter upp. Är fortfarande lika yr och illamåendet kommer och går.

Tack så mycket... hoppas jag ocksåSkrattande
  • malika

Tar bort mej från BIM listan helt och hållet.
    Var hos gyn idag och fick dåliga nyheter o kommer inte kunna bli gravid på ett bra tag.Gråter
    Grattis till alla plusare och håller tummarna för er andra att ni får ett plus snart!
    Ha det bra allihopa, stora kramar till er

HjärtaHjärta

BIM-LISTAN

JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 16 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    Bäbis2011  - ÄL 3 jan ? /  BIM 17 jan (5:e försöket)
    SoMa72  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10) 
    Johannag   -  ÄL 4-6 jan? / BIM 18-20 jan? (? försöket, 1:a barnet)
    Redhed83  -  ÄL 6-8 jan / BIM 22-24 jan (6:e försöket)
    Jessieåalbin  -  ÄL 12 jan / BIM 26 jan (3:e försöket - första med rosenrot)
    Lydiaz  -  ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet)
    LilyRose  -  ÄL 18 jan/ BIM 30 jan-1 feb (3:e försöket)

Flickanfin  -  ÄL ? / BIM ? (3:e riktiga försöket)

Elisabet K   -  ÄL16-17 jan / BIM 1 feb (4:e försöket)
    HallonS  -  ÄL 16-17jan / BIM 1-2 feb (1:a försöket)
    Brooklyn  -  ÄL 18-21 jan / BIM 1-4 feb (4:e försöket, 2:a barnet)
    DazHamster  -  ÄL 20-22 jan / BIM 3-5 feb (11:e försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 jan / BIM 5 feb (8:e försöket)
    Jaspis78  -  ÄL 19 jan / BIM 6 feb (? försöket)
    MiAmore  -  ÄL 24 jan / BIM 7 feb (7:e försöket)

BabyW  -  ÄL 23 jan / BIM 9 feb (mer än 1½ års försök)
    Tiina84  -  ÄL 27 jan / BIM 10 feb (6:e försöket)
    Swn  -  ÄL 1 feb / BIM 15 feb (8:e försöket, 2:a barnet)

Babydreamer  -  ÄL 30 jan / BIM 16 feb (4:e försöket)
    Bia 80  -  ÄL 31 jan / BIM 16-17 feb (2:a försöket, 2:a bebben)
    Kitty 82  -  ÄL? / BIM 18 Feb (2:a försöket med Äl-tester, 1:a försöket med Borago)
    SoMa72  -  ÄL 6 feb / BIM 20 feb (2:a försöket efter MF nov-10)
    Bebis11  -  ÄL 3-7 / BIM 21-22 feb (3:e försöket, 2:a barnet)

Hönan  -  ÄL 12 feb / BIM 25 feb (2:a försöket m insemination)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på BiIM -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    Adora1  -  plus på BIM +8
    Daniela01  -  plus på BIM -4
    Chokladmuffins  - plus på ??
    Skyrocket  -  plus på BIM -4
    Baby88  -  plus på ?
    T inne  - plus på BIM -4
    Dellz   -   plus på BIM +2
    FruDahllöw  -  plus på BIM -1

HjärtaHjärta

• malika
    Bia 80 skrev 2011-01-31 22:02:29 följande:
    malika:
    Beklagar verkligen de dåliga nyheterna! Men det låter iaf som att det finns en möjlighet för er längre fram. Hoppas verkligen det!
    Massor och massor av styrkekramar till dig! Hjärta 
    Tack så mycket, vad gulligt!! Känns som att det behövs just nu....
    {#emotions_dlg.flower}
  • malika
    skruttnorpan skrev 2011-02-01 09:31:00 följande:
    Malika- får man fråga vad som hänt? Hoppas på er i framtiden! stor kram
    Tack tjejer vad ni är söta!!{#emotions_dlg.flower}
    Ja jag blev väldigt ledsen igår efter att ha varit på kontroll.. tyvärr så har inte pergobehandlingarna funkat alls på mig och verkar som att det blir svårt att få igång hela maskineriet!
    Han som jag har gått hos ska gå i pension snart så han ville inte fortsätta att behandla mig eftersom han inte skulle kunna fullfölja mig eftersom det antagligen kommer att ta ett tag innandet händer nått.
    Har iaf fått en rimiss nu till fertilitetsmottagningen på sophiahemmet som kan ge mig någon starkare behandling eller kanske tom IVF om inget annat funkar...
    Detta gjorde mig väldigt ledsen eftersom, vad jag förstått, så kan man få vänta länge på att få en tid där och få hjälp. Gillar inte att jag ska behöva gå runt o bara vänta på att tiden ska gå utan att kunna göra nått åt saken!!
    Usch och fy för det!!! och bara grejen att det kanske inte ens kommer att kunna funka naturligt gör mej ledsen o besviken!!!
    Han min gyn ville inte ge mig starkare doser med pergo heller så länge eftersom jag mått så dåligt av mina doserGråter
    Tänkte att jag ska ta o ringa dit imorgon för att se ungefär hur långa kötiderna är så att man vet vad man kan förvänta sig.
    jag vill ju bli med bäbis nu!!!Skrikandes
    Jag vet inte... jag kanske överreagerar...  bara det att det är så mycket annat som inte funkar för oss just så detta behövde jag inte alls. och det är så jag känner iaf..

Kram
  • malika
    BabyW skrev 2011-02-01 20:34:33 följande:
    Usch vilken pärs...  Rynkar på näsan  Hoppas att kötiderna inte blir alltför långa (öven om några ynka veckor kan kännas som en evighet), och att du får den respons på behandling som önskas. IVF är ju kanske inte högsta önskan, för man vill ju helst bli gravid på "egen hand", men du får försöka att se det som att hellre IVF ängen ingen ärligt chans på en bebis...

Kan bara skicka mängder med styrkekramar till dig så länge  {#emotions_dlg.flower}  Sköt om dig så gott det går!
    Bia 80 skrev 2011-02-01 20:40:36 följande:
    malika: Hoppas verkligen det går snabbt att komma in. Förhoppningsvis kan de ställa rätt diagnos SNABBT så ni fort kan få hjälp. Tycker absolut inte du överreagerar! Inget konstigt alls att reagera så!
    Kramar i massor! 
    Tack tjejer! Gulligt av erGlad
    Ringde till kliniken idag och frågade om kötiderna.. först ville dom inte säga nått men var ihärdig och tillslut så sa hon att jag kötiderna just nu är till runt mars - april beroende på hur remissen ser ut.
    BLÄÄÄÄ vad detta är drygt!!!Gråter Orkar inte vänta!!!!
    Någon som vet nått om eller har varit på Sophiahemmets fertilitetsklinik??
    Hur är dom,.. är dom bra?

Kram till alla
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!