• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

deeya skrev 2011-01-21 10:30:08 följande:
    Blir minus på mig då tanten kom imorse...
    Vilken värdelös dag, ska deppa och sen ta nya tag.
    Usch vad trist!!  Rynkar på näsan  Bra inställning - du hittar snart nya krafter.  Glad  Tar bort dig så länge...

HjärtaHjärta

BIM-listan

Vill bli fyra  -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Annakohler  -  ÄL 13/23 dec / BIM 5 jan (försökt sen mars 2010)
    Mischao
      -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Zophy  -  ÄL 22 dec / BIM 7 jan (5:e / 6:e försöket)
    MiAmore  -  ÄL 25 dec / BIM 7 jan (6:e försöket)
    Kitty 87  -  ÄL ? / BIM 7 jan (1:a försöket, 4:e barnet)
    Kitty 82  -  ÄL? / BIM 7-10 jan (1:a försöket med Äl-tester)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan (5:e försöket)
    ACJL  -  ÄL  26 dec? / BIM 8 jan ( 1:a försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    Lhea79  -  ÄL 22 dec / BIM 9 jan (3:e försöket)
    Linnsi  -  ÄL 23-25 dec / BIM 9-11 jan ( 2:a försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    Annelibengtsson80  -  ÄL 30 dec / BIM 13 jan (2:a försöket)
    Längtarefterbebis  -  ÄL 31 dec / BIM 14 jan (1:a försöket)
    Adora1  -  ÄL 2 jan / BIM ca 15 jan (2:a försöket)
    Skrus  -  ÄL 25-31 dec / BIM 15 jan (3:e försöket)
    Tigern01
      -  ÄL 31 dec / BIM 16 jan (2:a försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 16 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    Bäbis2011  - ÄL 3 jan ? /  BIM 17 jan (5:e försöket)
    SoMa72  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10)
    AgnesGN  -  ÄL 1-4 jan / BIM 17-20 jan? (1:a försöket, 1:a barnet)
    Johannag   -  ÄL 4-6 jan? / BIM 18-20 jan? (? försöket, 1:a barnet)
    Swn  -  ÄL 6 jan / BIM 20 jan (7:e/8:e försöket, 2:a barnet)

Redhed83  -  ÄL 6-8 jan / BIM 22-24 jan (6:e försöket)
    Chokladmuffins
      -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (8:e försöket)
    Sandy83  -  ÄL 9 jan / BIM 24 jan (4:e försöket)
    Malika  -  ÄL 11-14 jan? / BIM 25-28 jan (försökt sedan April)
    Jessieåalbin  -  ÄL 12 jan / BIM 26 jan (3:e försöket - första med rosenrot)
    T inne  -  ÄL 14 jan / BIM 28 jan (4:e försöket)
    Lydiaz  -  ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet)

Dellz   -   ÄL 15 jan / BIM 29 jan (? försöket)
    Skyrocket  -  ÄL ? jan / ca BIM 30 jan (3:e försöket)
    LilyRose  -  ÄL 18 jan/ BIM 30 jan-1 feb (3:e försöket)
    Daniela01   -  ÄL 16 jan / BIM 31 jan (2 års försök)
    Flickanfin  -  ÄL ? / BIM ? (3:e riktiga försöket)

Elisabet K   -  ÄL16-17 jan / BIM 1 feb (4:e försöket)
    HallonS  -  ÄL 16-17jan / BIM 1-2 feb (1:a försöket)
    Brooklyn  -  ÄL 18-21 jan / BIM 1-4 feb (4:e försöket, 2:a barnet)
    DazHamster  -  ÄL 20-22 jan / BIM 3-5 feb (11:e försöket)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 jan / BIM 5 feb (8:e försöket)
    Jaspis78  -  ÄL 19 jan / BIM 6 feb (? försöket)

BabyW  -  ÄL 23 jan / BIM 9 feb (1½ års försök)
    Tiina84  -  ÄL 27 jan / BIM 10 feb (6:e försöket)
    Babydreamer  -  ÄL 30 jan / BIM 16 feb (4:e försöket)
    Bia 80  -  ÄL 31 jan / BIM 16-17 feb (2:a försöket, 2:a bebben)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på Bim -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)
    Delight87  -  plus på BIM +1
    LizzB  -  plus på BIM -5

HjärtaHjärta
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW
    LizzB skrev 2011-01-21 11:29:14 följande:
    Ja jag försöker göra det men allt smakar konstigt:S
    skruttnorpan skrev 2011-01-21 09:29:18 följande:

GRATTIS TJEJEN! Gud vad kul!

Limpan, jag tycker som BabyW- de till att få det bekräftat! Har de haft fel tidigare är det dubbelt så viktigt för dig psykologiskt att du får veta hur det ligger till, antingen för att få gå vidare ELLER för att kunna slappna av i att liten finns kvar!
    Stor styrkekram! Vi står bakom dig, hoppas det kan ge lite ork!

Tack tjejen=) Åh va kul =) Jag håller tummarna allt jag kan för dig nu... Skrattande
    Tack, tjejen!!!  {#emotions_dlg.flower}
  • BabyW
    SoMa72 skrev 2011-01-21 12:08:55 följande:
    Håller tummarna för dig, gumman! Skrattande 2011 SKA bli vårt år! Solig
    Åh tack, gumman!!!!  Hjärta  Låter bra, tycker jag!!  Skrattande
  • BabyW
    deeya skrev 2011-01-21 12:14:31 följande:
    Tack BabyW!

Yes ska inte deppa ihop helt utan de ska bli en bebis nästa gång :)
    Ok, lägger till mig när jag fått lite hum om när nästa ÄL är :)

Mys gärnet nu i helgen BabyW!! Glad
    Tungan ute
  • BabyW
    Bia 80 skrev 2011-01-21 13:13:43 följande:
    Kanon!!
    Då blir det till att hålla hårt i tummarna ett tag till

Goda nyheter du kom med idag, lycka till med sprutan. Du får fokusera på målbilden så kommer det gå vägen!
    Bra tänkt!!  Skrattande  Ska försöka tänka på alt gott som kan komma ur att ta alla sprutor.  Solig
    skruttnorpan skrev 2011-01-21 13:22:07 följande:
    deeya- stor kram! Men du är stark, tjejen- det kommer nästa månaden!

BabyW- GRATTIS!! Nu blir det myshelg! NU är det dags!

kramar
    Tack, gumman!!  Glad  Ja vi får väl hoppas att det är det denna gången. NU!  Tungan ute

Kramar 
  • BabyW
    Adora1 skrev 2011-01-21 15:47:06 följande:
    Utmärkta nyheter!! Vad glad jag blev när jag läste det! Go for it :)
    Åh, tack söta du!!!  {#emotions_dlg.flower}  Hoppas det är denna helgen som vi lyckas göra vår lilla guldklimp!!!  Tungan ute

Det enda lilla problemet nu är att min man ligger sjuk med 39-40 graders feber mellan varven... Han har nog fått scharlakansfeber.  Rynkar på näsan  Men han sa att om det så är det enda han har ork och energi till, så SKA vi göra en bebis i helgen!  Tungan ute  Haha! Vi får hoppas iaf!!!  Skrattande
  • BabyW
    83Lovika skrev 2011-01-21 18:02:21 följande:
    Nu håller jag tummarna Baby W =)
    Typiskt att han blev sjuk just nu då hehe men då får passa upp på han ordentligt så han orkar med sina "uppgifter i helgen" Drömmer
    Tack så mycket!!  Skrattande  Ja, han får lite extra ompyssling här hemma redan nu. Glad  Får kanske lägga i en överväxel, så man får nåt "speciellt" tillbaka...  Tungan ute
  • BabyW
    DazHamster skrev 2011-01-22 03:07:55 följande:
    Åh Vad roligt för dig då kanske det går vägen den här gången =)
    För nu jävlar ska de bli minst lika många som plussar i februari som det har gjort i januari =)

Jag har en allmän fundering som delvis har med barn att göra men som sagt det är 11:e eller 12:e försöket nu åh det händer ju ingenting...
    Det är så att vårat hus brann i maj 2010 dock så var det ingen människa i huset men däremot min älskade lilla hund men han klarade sig med nöd och näppe och det här har tärt psykiskt på mig efter alla månader som gått åh min fundering är då om de kan vara så att de här ligger åh gnager och rubbar min menstruation och att det inte blir något barn? Jag är ju så ung så ja förstår mig inte på kroppens lilla filosofi medans ni som har hunnit passerat 30 sträcket kanske har mer erfarenheter?
    Sen har jag fått en till motgång här i måndags :/ Just nu jobbar jag 66 % endast nattetid och jag åh karln har en inkomst på mellan 30.000-40.000 beroende på om han jobbar borta eller så. Vi klarar oss gott och väl så vi skulle kunna göda tre ungar på direkt plus hunden men nu har min chef kommit på att han måste dra in timmar så ja ska jobba 38 % åh då har vi mellan 20.000 till 27.000 kr att leva på och utgifter för nästan 22.000 (mat,räkningar, bensin, hundsaker är inräknat i det) är det någon som fått barn och levt på väldigt dålig ekonomi och verkligen fått det att gå runt?

Bamsekramar till alla här inne ni är verkligen ett stort stöd för alla =)
    Ja vi kan ju alltid hoppas!!!  Skrattande  Ja det finns gott om plus kvar, både för resten av januari och för hela februari.  Flört

Angående dina funderingar så kan jag nog bara säga att ALLA saker som gör en stressad/ororlig naturligtvis påverkar ens kropp och därmed ens cykel. Det är ju vissa som lätt kan gå några dagar över tiden för mens "bara" för att det är stressigt på jobbet. Själv har jag haft "turen" (om det nu är nåt positivt), att det inte påverkat min cykel alls, oavsett hur jpbbiga perioder jag varit igenom i livet...
    Vad gäller ekonomi så är det klart att ett barn kostar pengar - inget snack om det - men jag anser inte att man behöver ha skyhöga inkomster för att skafa barn. Rent generellt lever ju folk efter vad man har i inkmster och jag känner ingen i min omgivning som skurit ner på allt och skaffat billigare boende för att skaffa barn. Har man en ekonomiskt sits som man klarar sig på, så går det säkert runt med barn också.
    Får för mig att de flesta jag känner, tänkt mest på om de nåda ör känslomässigt mogna och redo för att skaffa barn och jag tror det är det viktigaste. Hur ens ekonomiska sits ser ut för stunden är nog mindre viktigt i det stora hela, fför man kan inte säga hur framtiden kommer se ut och barn kostar ju i så många år.
    När jag och barnens pappa skulla skaffa barn så tänkte vi att nu har vi det bra ekonomiskt och vi är redo så nu kör vi. Vad ingen av oss visste var att jag två år efter min dotter födes skulle vara i en bilolycka så jag var sjuksriven i 4½ år, vilket gjorde ett enormt hål i vår ekonomi. Det var jättetufft och inget man kunde tro skulle komma. Den ene kanske blir av med jobbet, den andre får kanske en rejäl löneförhäjning.

Usch förlåt om jag låter som en moraltant nu!! Skäms  Vad jag menar är att det viktigaste är nog om man är känslomässigt redo för barn för den känslan består, medan ens ekonomi skiftar. Klart man från början ska känna att man har en stabil ekonmi när man vill skaffa barn, emn sådan saker förändras och tyvärr inte alltid till det bättre...

Vet inte om du blev klokare av det jag skrev, men jag hoppas nåt klokt kom fram...  Glad
  • BabyW
    MiAmore skrev 2011-01-22 11:20:10 följande:
    Starkt pos äl-test idag så nu ska jag försöka hålla mig härifrån på allvar, fram till Bim som bör vara runt den 5/2! Fick till det igår, och hoppas på att vi ska få till det idag och imorgon också. Wish us luck!
    Lycka till!!!  Flört 
  • BabyW

Måste bara få säga att idag känner jag mig löjligt nöjd och stolt över mig själv. Jag lyckades utan att svima (!!!), ge mig själv min Ovitrelle-spruta! Härligt!!!  Skrattande  Det är faktiskt mindre obehagligt att göra det själv, än nån annan gör det på mig. Så nu vet jag att jag är redo inför att ge mig själv min spruta varje dag när vi väl får plus!  Tungan ute  Känner mig som ett barn som är nöjd över en sån skitsak, men jag är såååå rädd för sprutor annars ju...

Nu gäller det bara att försöka få till det "tillräckligt" mycket nu i dessa ÄL-tider. Inte det lättaste då min kära man har fått HALSBÖLD!!  Rynkar på näsan  Stackare!! Inte så konstigt att han fått nåt sånt kanske, med tanke på att sedan Lucia har min dotter haft 3 halsflussinfektioner och min son har på samma tidsperiod haft halsfluss en gång och nu har han scharlakansfeber. Suck!!!

Han var så söt bara, min älskling, för han sa att så fort han känner att febern är nere mellan varven, så kommer han slänga sig på mig... Tur han har humorn i behåll iaf!  Tungan ute

Jaja... Dagens i-landsproblem!  Flört

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!