-
Håller tummar och tår för dig!!HelenFr skrev 2011-01-17 12:21:21 följande:Gud vad trist... JAg väntar på att posten ska komma med nya tester och försöker förbereda mig i att det inte är positivt så man inte blir lika nedslagen när minuset kommer...
-
Men räkna på en 31-dagars cykel nu då. Jag har också fått lite längre cykel den senaste tiden, så jag förstår att du blir lite osäker. Det är ju oftast tiden mellan mens och ÄL som förändras. Lutealfasen förblir nästan alltid den samma. Håller tumarna för att du hittar din cykel-längd och att din ÄL inte går dig obemärkt förbi.MiAmore skrev 2011-01-17 13:05:36 följande:BabyW: En tidig födelsedagspresent isf *ler* Om jag har en 28 dagars cykel denna månaden också bör jag ha äl runt den 22:e och bim runt den 5/2. Fyller år den 25/2. Skriver inte in mig på Bim listan förens jag vet lite säkrare. Litar inte riktigt på att jag får en 28 dagars cykel denna månaden också eftersom att jag har haft en cykel på 31 dagar flera månader på rakenHelenFr skrev 2011-01-17 13:46:30 följande:Ja man kan ha två ägglossningar på samma cykel, har läst i tidningar och så om barn som skulle födas med 2 månaders mellanrum, för att hon blev gravid under graviditeten...Du tränger dig inte på alls! Man får säga i stort sett vad man vill här inne.neleh skrev 2011-01-17 14:17:37 följande:Ursäkta om ja tränger mej på här. men då har hon nog två livmödrar åxå, för det kan man ha och få barn som föds med viss tids mellanrum. men man kan ju inte bli gravid när man redan är det. det sitter en propp ivägen som förhindrar något från att komma in där. den brukar kunna släppa innan förlossningen.. =) ville bara säga det.
Håller med dig att det verkar lite osannolikt att bli gravid under en pågående graviditet, utan två livmödrar. Som du säger så stoppar ju slemproppen ågot från att komma in i livmodern under graviditeten plus att man inte kan ha ÄL när man är gravid. Det är ju därför att det efter graviditet och missfall tar lite tid innan man får ÄL igen och även sin mens.
Men visst kan man ha ÄL två gånger under en cykel. Det är viserligen inte det vanligaste, men det händer. -
Håller tummar och tår för att den kommer snart! Hoppas, hoppas!MiAmore skrev 2011-01-17 14:37:54 följande:babyW: Jag började äl-testa mig redan idag, så den BÖR inte gå mig förbi *ler* Så jag får se när äl dyker upp denna månaden, hur lång cykeln blir denna månadenJAg har bara använt CBs digitala ÄL-test och tyckte dom funkade utmärkt. Kan verkligen rekommendera dem. Inga tvetydiga svar utan när du får en glad gubbe, så är det bara att köra på!Kitty 82 skrev 2011-01-17 15:43:42 följande:Ni som kört med ÄL-tester vilken sort anväde ni?
-
Jo, dom är jättedyra iofs, men jag tror att i längden blir den nog ungefär detsama (om man är testnarkoman och testar flera gånger per dag med någon billigare variant). Dom kunde gott petat ner några fler test-stickor i förpackningen (CBs alltså) till det priset, kan man tycka.Kitty 82 skrev 2011-01-17 16:28:56 följande:Nu har man haft mensvärk lite till o från här på eftermiddagen så nog fasen är säkert kärring fan på ingång här så ja det är väl att ladda med en "blöja" (Binda) i trosan och se glad ut.Jo dom är säkert bra. har dock aldrig provat dom pga dom är ju så fasiken överdrivet dyra (Snål som man e ibland )Nej nu ska vi inte ha några tänter på besök här inte. Håll dörren stängd. nu ska här plussasSoMa72 skrev 2011-01-17 15:56:32 följande:Har BIM idag, då dyker den väl säkert upp imorgon då. Men vore ju tacksam om den kommer NU så man kan försöka igen så snart som möjligt
Fast är man marknadsledande i kvalitet, så kan man också ta betalt för det...
Hoppas i vilket fall som, att du INTE får nåt besök!!! -
Jasså?! Fått positivt på ÄL-stickan idag? Mys på!!!LilyRose skrev 2011-01-17 16:52:54 följande:
BIM-listan
Vill bli fyra - ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
Frejja - ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
Casiopeja - ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
Annakohler - ÄL 13/23 dec / BIM 5 jan (försökt sen mars 2010)
Mischao - ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
Zophy - ÄL 22 dec / BIM 7 jan (5:e / 6:e försöket)
MiAmore - ÄL 25 dec / BIM 7 jan (6:e försöket)
Kitty 87 - ÄL ? / BIM 7 jan (1:a försöket, 4:e barnet)
Kitty 82 - ÄL? / BIM 7-10 jan (1:a försöket med Äl-tester)
Sofia B - ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan (5:e försöket)
ACJL - ÄL 26 dec? / BIM 8 jan ( 1:a försöket)
Fyrvaktaren - ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
Lhea79 - ÄL 22 dec / BIM 9 jan (3:e försöket)
Linnsi - ÄL 23-25 dec / BIM 9-11 jan ( 2:a försöket)
Lolisa - ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
Annelibengtsson80 - ÄL 30 dec / BIM 13 jan (2:a försöket)
Längtarefterbebis - ÄL 31 dec / BIM 14 jan (1:a försöket)
Adora1 - ÄL 2 jan / BIM ca 15 jan (2:a försöket)
Skrus - ÄL 25-31 dec / BIM 15 jan (3:e försöket)
Deeya - ÄL 30-31 dec / BIM 15 jan (3:e försöket)
Tigern01 - ÄL 31 dec / BIM 16 jan (2:a försöket)
JoWiAn - ÄL 3 jan / BIM 16 jan (2 försöket efter MF nov-10)
Bäbis2011 - ÄL 3 jan ? / BIM 17 jan (5:e försöket)
SoMa72 - ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10)
AnnJan - ÄL 2 jan/ BIM 17 jan (2:a försöket)
AgnesGN - ÄL 1-4 jan / BIM 17-20 jan? (1:a försöket, 1:a barnet)
Johannag - ÄL 4-6 jan? / BIM 18-20 jan? (? försöket, 1:a barnet)
Swn - ÄL 6 jan / BIM 20 jan (7:e/8:e försöket, 2:a barnet)
Redhed83 - ÄL 6-8 jan / BIM 22-24 jan (6:e försöket)
Chokladmuffins - ÄL 9 jan / BIM 23 jan (8:e försöket)
Sandy83 - ÄL 9 jan / BIM 24 jan (4:e försöket)
Malika - ÄL 11-14 jan? / BIM 25-28 jan (försökt sedan April)
Jessieåalbin - ÄL 12 jan / BIM 26 jan (3:e försöket - första med rosenrot)
T inne - ÄL 14 jan / BIM 28 jan (4:e försöket)
Lydiaz - ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet)
Dellz - ÄL 15 jan / BIM 29 jan (? försöket)
Skyrocket - ÄL ? jan / ca BIM 30 jan (3:e försöket)
LilyRose - ÄL 18 jan/ BIM 30 jan-1 feb (3:e försöket)
Daniela01 - ÄL 16 jan / BIM 31 jan (2 års försök)
Flickanfin - ÄL ? / BIM ? (3:e riktiga försöket)
Elisabet K - ÄL16-17 jan / BIM 1 feb (4:e försöket)
Brooklyn - ÄL 18-21 jan / BIM 1-4 feb (4:e försöket, 2:a barnet)
DazHamster - ÄL 20-22 jan / BIM 3-5 feb (11:e försöket)
BabyW - ÄL 19 jan / BIM 5-6 feb (1½ års försök)
Lyckliglängtan - ÄL 19 jan / BIM 5 feb (8:e försöket)
Tiina84 - ÄL 27 jan / BIM 10 feb (6:e försöket)
Babydreamer - ÄL 30 jan / BIM 16 feb (4:e försöket)
- listan
Myrran81 - plus på BIM -7
Laref - plus på BIM ?
Systertillknorr - plus på BIM+3
Elle1984 - plus på Bim -?
Lovika83 - plus på BIM +3/4
Limpan 83 - plus på BIM -4
Matematik - plus på BIM -1
AngelandDevil - plus på BIM -1
HelenFr - plus på BIM -1
Babymoon - plus på BIM -3
AngelandDevil - plus på BIM -1/ +1
Skruttnorpan - plus på BIM +/- (??)
Delight87 - plus på BIM+1
Uppdaterade mina uppgifter i BIM-listan, hade tagit fel på datum. -
Välkommen!!!HallonS skrev 2011-01-17 18:24:29 följande:
Hej!
Jag skulle gärna vilja vara med i eran tråd. :)
Har äL den 16-17, och beräknad BIM den 1-2 februari :D
Har myst den 13,14,15,16 så hoppas hoppas nu :D Hihi ska nog mysa inatt också!!!
detta är första försöka så jag vet inte om detta räcker men vi får se :D
BIM-listan
Vill bli fyra - ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
Frejja - ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
Casiopeja - ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
Annakohler - ÄL 13/23 dec / BIM 5 jan (försökt sen mars 2010)
Mischao - ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
Zophy - ÄL 22 dec / BIM 7 jan (5:e / 6:e försöket)
MiAmore - ÄL 25 dec / BIM 7 jan (6:e försöket)
Kitty 87 - ÄL ? / BIM 7 jan (1:a försöket, 4:e barnet)
Kitty 82 - ÄL? / BIM 7-10 jan (1:a försöket med Äl-tester)
Sofia B - ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan (5:e försöket)
ACJL - ÄL 26 dec? / BIM 8 jan ( 1:a försöket)
Fyrvaktaren - ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
Lhea79 - ÄL 22 dec / BIM 9 jan (3:e försöket)
Linnsi - ÄL 23-25 dec / BIM 9-11 jan ( 2:a försöket)
Lolisa - ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
Annelibengtsson80 - ÄL 30 dec / BIM 13 jan (2:a försöket)
Längtarefterbebis - ÄL 31 dec / BIM 14 jan (1:a försöket)
Adora1 - ÄL 2 jan / BIM ca 15 jan (2:a försöket)
Skrus - ÄL 25-31 dec / BIM 15 jan (3:e försöket)
Deeya - ÄL 30-31 dec / BIM 15 jan (3:e försöket)
Tigern01 - ÄL 31 dec / BIM 16 jan (2:a försöket)
JoWiAn - ÄL 3 jan / BIM 16 jan (2 försöket efter MF nov-10)
Bäbis2011 - ÄL 3 jan ? / BIM 17 jan (5:e försöket)
SoMa72 - ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10)
AgnesGN - ÄL 1-4 jan / BIM 17-20 jan? (1:a försöket, 1:a barnet)
Johannag - ÄL 4-6 jan? / BIM 18-20 jan? (? försöket, 1:a barnet)
Swn - ÄL 6 jan / BIM 20 jan (7:e/8:e försöket, 2:a barnet)
Redhed83 - ÄL 6-8 jan / BIM 22-24 jan (6:e försöket)
Chokladmuffins - ÄL 9 jan / BIM 23 jan (8:e försöket)
Sandy83 - ÄL 9 jan / BIM 24 jan (4:e försöket)
Malika - ÄL 11-14 jan? / BIM 25-28 jan (försökt sedan April)
Jessieåalbin - ÄL 12 jan / BIM 26 jan (3:e försöket - första med rosenrot)
T inne - ÄL 14 jan / BIM 28 jan (4:e försöket)
Lydiaz - ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet)
Dellz - ÄL 15 jan / BIM 29 jan (? försöket)
Skyrocket - ÄL ? jan / ca BIM 30 jan (3:e försöket)
LilyRose - ÄL 18 jan/ BIM 30 jan-1 feb (3:e försöket)
Daniela01 - ÄL 16 jan / BIM 31 jan (2 års försök)
Flickanfin - ÄL ? / BIM ? (3:e riktiga försöket)
Elisabet K - ÄL16-17 jan / BIM 1 feb (4:e försöket)
HallonS - ÄL 16-17jan / BIM 1-2 feb (1:a försöket)
Brooklyn - ÄL 18-21 jan / BIM 1-4 feb (4:e försöket, 2:a barnet)
DazHamster - ÄL 20-22 jan / BIM 3-5 feb (11:e försöket)
BabyW - ÄL 19 jan / BIM 5-6 feb (1½ års försök)
Lyckliglängtan - ÄL 19 jan / BIM 5 feb (8:e försöket)
Jaspis78 - ÄL 19 jan / BIM 6 feb (? försöket)
Tiina84 - ÄL 27 jan / BIM 10 feb (6:e försöket)
Babydreamer - ÄL 30 jan / BIM 16 feb (4:e försöket)
- listan
Myrran81 - plus på BIM -7
Laref - plus på BIM ?
Systertillknorr - plus på BIM+3
Elle1984 - plus på Bim -?
Lovika83 - plus på BIM +3/4
Limpan 83 - plus på BIM -4
Matematik - plus på BIM -1
AngelandDevil - plus på BIM -1
HelenFr - plus på BIM -1
Babymoon - plus på BIM -3
AngelandDevil - plus på BIM -1/ +1
Skruttnorpan - plus på BIM +/- (??)
Delight87 - plus på BIM+1
-
Daniela01 skrev 2011-01-17 18:40:21 följande:hur många dagar efter äl- kan man börja med grav test?? :)
och jag glömde nästan! STORT GRATTIS till alla plusss!! Såg listan nu, det var hur många som hellst. Underbart!!HallonS skrev 2011-01-17 18:44:41 följande:Hihi jag det undrar jag med! skulle vilja börja testa nu fastjag är mitt uppe i min ÄL haha
Beställde massor av gravtest från test lagret så nu kan jag testa hejvilt sen hihiVissa tester sägs ju kunna ge utslag så tidigt som ca 7 dager efter befruktning, men då har de endast ca 50% säkra resultat. Det är väl därför de flesta att testa max 4 dagar innan BIM, men tillförlitligheten på resultaten är ändå bara ca 65-70%... Med så låga odds bör man väl ändå vänta till närmare BIM - om inte annat för att slippa bli besviken på ett "felaktigt" negativt resultat.Daniela01 skrev 2011-01-17 18:46:00 följande:hehehe jag har oxå laddat upp med massa testlagret tester som ligger och väntar... spännande.... 4 dagar till sen så kommer jag nog slänga mig över testen :)
Men är man testnarkoman så är man! Jag försöker intala mig själv varje månad att vänta tills BIM, men det är ju sååå svårt så fort man börjar närma sig...
Jag kan inte testa förrän det gått MINST 10 dagar (gärna upp till 14), efter jag fått mina Pregnyl/Ovitrelle-sprutor, för de kan ge falskt positivt utsag annars. Men då har jag ändå ca 2-3 dagar kvar innan BIM som jag rent tekniskt kan testa på. Ska testa efter 10 dagar nu denna gången, för att se om det är negativt, så jag vet att eventuellt positivt resultat efter det är tecken på graviditet på riktigt!! -
Kul att se dig igen! Får se hur många som plussar nu i februari.Limpan 83 skrev 2011-01-17 19:19:22 följande:
Jag kikar in här ibland och ser hur det går för er :) Grattis till er nya som plussat!! Spännande att se hur det ska gå för er andra nu i februari. Jag hoppas verkligen att det är er tur då!!
Stor kram
Hur mår du?? Njut nu!
Kram -
Limpan 83 skrev 2011-01-18 10:57:03 följande:Ja det ska bli spännande!
Jag mår faktiskt inge vidare :( Tror att jag har ett MF på gång Började med lite brun/ljusrosa på papperet när jag torkade mig för ett par dagar sedan. Nu idag droppar det blod i toaletten varje gång jag går och kissar. Ringde kvinnokliniken och de kunde inget göra. jag får vänta och se vad som händer... Är livrädd just nu. Vet ju inte om det är MF eller ej. Någon som varit med om liknande???Usch jag beklagar verkligen att du behöver stå ensam och orolig med en sån här grej. Aldrig roligt att behöva fightas med vården men tyvärr så måste man vara tuff, bråkig ch överjävlig för att få sin vilja fram och för att få den hjälp som man behöver. Man ska inte behöva stå utan svar på sina frågor....Limpan 83 skrev 2011-01-18 12:14:56 följande:Tack alla för era svar. Tyvärr tror jag att det är ett MF då jag nu blött lite mer och börjar få molvärk i mage och rygg.. Har ringt upp KK igen och fått en ny telefontid i eftermiddag. Ska försöka kräva att få komma upp på vul, men det är inte så lätt att stå på sig när man själv är så skör och så ledsen...
Kan bara skänka massa styrka och sså får vi hoppas på det bästa!!!
Kramar -
Själv är jag på krigsstigen och mellan varven bara tokledsen och nere just nu...
Har varit hos gyn idag efter min Pergokur (enkeldos) och skulle få Ovitrelle-sprutan, men äggblåsorna har inte växt till sig som de ska, slemhinnan var inte så tjock som den skulle... Dessutom - mitt under mitt VUL - frågar han hur gammal jag är, eftersom äggblåsorna inte ville bli stora. Hur jävla okänslig får man vara?!?! Man är rätt utlämnad i den sitsen och är inte intreserad att han mellan raderna säger att "ja, du är ju rätt gammal och dina ägg är kanske inte så bra längre", typ... Då frågade jag om jag skulle ta dubbel Pergo-dos nästa gång så det verkligen händer något till CD 12 (som är idag), men det tyckte han inte. Vi väntar, sa han...
JAG VILL FAN INTE VÄNTA MER!!!! Jag ORKAR inte vänta mer! Jag har inte hur många år på mig som helst!! Jag har väntat i över ett år och hållt på med enkel Pergodos och detta är inte första gången som äggblåsan inte är tilräckligt stor, efter avslutad kur. Vad är det jag inte fattar som han tycker är så himla självklart?!?!?
Jag ska till gyn igen på fredag för att se om det kanske växt till sig lite i alla fall... KANSKE?!?!? Vem fan vil höra kanske av sin läkare??? Om inte han vet - hur fan ska jag kunna veta då och det kan ju inte vara världens svåraste att säga att jag ska ta en dubbeldos och öka på oddsen med mina gamla, värdelösa ägg (som tydligen enligt honom är låååågt efter bäst-före-dagen!!). Nej, då tycker han bara att vi ska avvakta lite till och VÄNTA och se!!! Jag KANSKE får ÄL typ söndag/måndag istälet för imorgon, som jag skulle haft. KANSKE! Annars får jag vänta och se om jag får nån mens (Gud vet vad kroppen skulle ha att behöva stöta bort med en mens)...
Ska iaf få träffa min nya gyn på måndag, så får vi hoppas att hon tar detta på mer allvar och förstår att man efter mer än 1½ år inte bara vill vänta, när man är i min ålder.
Nu känns bara denna månaden/cykeln ÄNNU mer dryg och mer utdragen än vad varenda cykel gör normalt sett...
Förlåt att jag bara vräker ur mig en massa argt nu, tjejer, men jag behövde få detta ur mig...