Inlägg från: Chokladmuffins |Visa alla inlägg
  • Chokladmuffins

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

BabyW skrev 2010-12-29 16:03:54 följande:
    Menade om det var BIM -7 eller BIM -8, såklart ...
    Jag hade samma tanke som du att lägga till plus i listan.. Jag saknade dem där hehe tur att nån var redig och gjorde det =)
  • Chokladmuffins
    Limpan 83 skrev 2010-12-30 08:38:33 följande:

Jag tycker mig också känna en massa "tecken" Går verkligen och känner efter, hehe.  Det moler, ilar och drar långt nere i magen. Men jag har urinvägsinfektion och en cysta på ena äggstocken, så kan ju vara det som spökar Rynkar på näsan Kanske är svårt att bli gravid om man har detta? Någon med erfarenhet?

Jag tror att cystan kan påverka.. Jag har också haft det.. Så nu när jag var på cellprov senast frågade jag min BM om det kunde vara så att min cysta har kommit tillbaka och i så fall kunde påverka vår barnlöshet.. Hon sa att ja den kan påverka..

Hon rekommenderade mig att kontakta GYN.. Det gjorde jag och idag fick jag hem papper med en tid för utredning för barnlöshet.. Det gick jättefort så att jag är nästan chokad och supernervös .. Allt inom en månad.. Vi ska dit den 11 jan.. Så det är snart..

Mitt råd till dig är att kolla upp det..
  • Chokladmuffins
    mysloppan skrev 2011-01-10 06:43:01 följande:
    Godmorgon! Idag fick jag min mens och det är så jag kan tjuta! Det är tur att vi redan tagit första steget till en utredning så man känner att man kanske kommer få barn någon gång snart! Det här var då alltså vårat 18:de försök och vi kommer tyvärr inte få göra något 19:de försök eftersom jag ska iväg till en läkare och få göra en spolning. Är det någon utav er som är i ungefär det skedet? Vi har även fått lämna prover både jag och min sambo. Men jag tycker att det tar sådan himla tid mellan besöken, vi var där i november förra gången och ska få komma dit nästa vecka.....Men jag hoppas att det kommer gå himla bra för er andra denna månad (och även nästa månad med såklart) Hoppas det blir många plus framöver =) 
    Va trist.. Lider verkligen med dig för jag vet precis hur det känns.. Vi ska på vårt första möte i morgon med GYN och påbörja vår utredning. Är supernervös för jag känner att jag inte riktigt vet vad som väntar.  Segt att det är så lång tid mellan besöken.. Men jag håller tummarna för dig efter spolningen..
  • Chokladmuffins

Var ett tag sedan jag skrev nu.. Idag skulle vi egentligen börja vår utredning men de ställde in pga sjukdom.. Så segt när man äntligen skulle få gå dit.. men men fick en ny tid till den 26/1 ist.. MEN det sura var att jag troligtvis hade ÄL igår men eftersom vi skulle undersökas ville jag inte sexa i sön och igår. Jag är nu rädd att vi missat äl denna månaden.. =( Men får hoppas att det tar sig även en dag försent..

• Chokladmuffins
    MiAmore skrev 2011-01-11 15:50:47 följande:
    Fy vad surt! Förstår att du känner dig besviken
    Ja det känns riktigt segt men inget att göra åt det.. =( Bara att vänta...
  • Chokladmuffins
    skruttnorpan skrev 2011-01-11 16:34:07 följande:

Nä- vad segt!! Fick du vänta länge på ny tid? Hoppas det löser sig iaf!

Vi fick en ny tid den 26/1 så det är två veckor.. Det går nog rätt fort men känns ändå segt att behöva vänta när tiden väl var inne..
  • Chokladmuffins

Stort grattis Skruttnorpan.. Bara slappna av och njut av ditt plus!!

Här efterlyses min ÄL.. Inga känningar av den överhuvudtaget.. segt.. Skulle haft den i måndags om jag räknar på min långa cykel.. Känns som allt motarbetar mig just nu.. När det handlar om barn alltså.. (Ingen ÄL, inställt utredningsbesök, Fått längre cykel från perfekta 28 dagar till 35+ dagar.. etc.)

• Chokladmuffins
    BabyW skrev 2011-01-13 16:46:13 följande:
    Inte kul när det känns som att allt går emot en... Rynkar på näsan

En fråga bara - har du kört med ÄL-tester eller menar du att du inte kännt av något..? Du kanske har haft ÄL som vanligt utan att känna något, tänker jag. Eler så är den på gång!!  Glad 

Om jag bara räknar lite lätt på det, så kom jag fram till detta;

Om du normalt haft en cykel på 28 dagar (och gissningsvis då en lutealfas på 14 dagar), och du nu fått en ca 7 dagar längre cykel, bör ju även ÄL ske senare (uppskattningsvis +-7 dagar senare, d v s runt nästa måndag istället för i måndagen som varit... Har nämligen läst någonstans att genrellt sett så är en kvinnas lutealfas oftast är densamma, oavsett om cykeln under en period blir längre eller kortare av någon anledning. Give or take en dag eller två... Men det är bara mina gissningar och jag har inget medicinskt belägg för min teori heller.  Flört

Så mys på i helgen!!! Det är ju mitt tips iaf...  Tungan ute
    Va gullig du är som lägger ner tankeverksamhet på min cykel =) Stor kram till dig..
    Jo så här är det.. Jag började med ÄL tester i augusti eller september (kommer inte exakt ihåg) Första månaden jag provade fick jag STARKT utslag.. Sen de andra måanderna har jag testat från dag 6 efter mens fram till ett utslag som jag gissar mig till dvs inte alls lika starkt men som jag upplever lika starkt som kontrollstrecket.. Ibland har jag testat fram till ca 1 vecka innan mens och ändå inget klockrent streck..

Denna månaden har jag räknat på lång cykel.. Jag fick mens den 20/12 senast (vill gärna även säga SIST) Vilket för att jag borde ha haft äl den 10/1 vid lång cykel och 3/1 vid "normal" Men inget än.. så ev har min cykel blivit ännu längre nu.. =(

Va härligt att det går så bra för dig nu med positiva spermaprover och få vara med i utredningen/försöket.. Unnar dig vekligen all framgång.. Nu önskar jag dig bara ett stort plus!!
    sommar skrev 2011-01-13 17:29:32 följande:

Chokladmuffins, kör du med äl tester eller är det en känsla du bara har. Också nyfiken Flört
    Adora1 skrev 2011-01-13 16:47:23 följande:
    Chokladmuffins skrev 2011-01-13 14:38:45 följande:

Stort grattis Skruttnorpan.. Bara slappna av och njut av ditt plus!!

Här efterlyses min ÄL.. Inga känningar av den överhuvudtaget.. segt.. Skulle haft den i måndags om jag räknar på min långa cykel.. Känns som allt motarbetar mig just nu.. När det handlar om barn alltså.. (Ingen ÄL, inställt utredningsbesök, Fått längre cykel från perfekta 28 dagar till 35+ dagar.. etc.)

Rynkar på näsanMåste kännas extremt frustrerande och motigt! Kram till dig!
    Tack så mycket för stödet!! Ja det känns skitstörigt!!!
  • Chokladmuffins
    Babydreamer skrev 2011-01-14 11:50:15 följande:
    Det var mensen :( en enorm våg av besvikelse sköljer över mig.... Tar en liten paus härifrån tills nytt hopp har återvänt till mig...
    NEJ VA SEGT!! Kramar om dig!!! Återkom när du känner dig redo!!
  • Chokladmuffins
    delight skrev 2011-01-14 15:46:02 följande:
    Tack!! nu är det bara berätta för sambon när han kommer hem oooo jag är sååååå uppspelt just nu! Skrattande
    Grattis!! Snacka om att detta är en turtråd!!!
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!