Inlägg från: Babydreamer |Visa alla inlägg
  • Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Vi lever oxå sonen fyllde 1 år för 2 veckor sedan. Håller på att bearbeta sambon för en till bebis

• Babydreamer

Hej alla! Vad roligt att det är några som fått/väntar ytterligare tillökning :) Själv plussade jag igår! :D :D :D BF mitten av mars om pyret vill stanna kvar i magen :)

• Babydreamer

Fick tyvärr ett MA i augusti men har precis plussat igen så återstår att se hur det går denna gång.

• Babydreamer

Lyckan blev kortvarig. Blev ett tidigt missfall

• Babydreamer

Inga fler barn än så länge. Har ju sonen på 3,5 år iaf. Precis fått diagnosen pco så äter just nu pergotime för att få ägglossning så att det förhoppningsvis blir en till bebis snart :)

• Babydreamer
    1900920802 skrev 2016-01-29 14:50:24 följande:

Hur fick du pergotime? :) jag och sambon har skickat in sperma prov och blodprov till en fertilitetsmottagning. Väntar på provsvaren! Har också pco, hur lång tid tog de innan du fick pergotime? :) skulle också vilja ha de, så man blir gravid nån gång! :)

Jag tog en liten genväg. Jag jobbar nämligen på en gynavdelning så jag pratade med en snäll doktor på jobbet och hon undersökte mig och skrev recept å provera och pergotime. Vi har inte gjort någon utredning mer än att jag fick lämna lite blodprover för att säkerställa pco diagnosen. Har blivit gravid 2 ggr senaste 1.5 åren men båda slutade i missfall.
  • Babydreamer

Beklagar missfallet hoppas det tar sig så ni blir gravida direkt igen <3

Vi fick denna cykel prova letrozole då pergotime inte resulterade i någon graviditet i början av året, plus att jag mådde riktigt dåligt på dom...

Och för ca 1 vecka sen så plussade jag hoppas innerligt att det inte blir ytterligare ett missfall då det nu tagit oss 1,5 år att bli gravida efter det senaste missfallet.

• Babydreamer

Hoppas verkligen för er skull att de håller det löftet!

Vi får skriva lite uppdateringar här mellan varven

• Babydreamer
    Maajsi skrev 2016-10-15 11:01:05 följande:

Hej! 

Hur går det för dig Babydreamer? Har tänkt på dig.

Själv fick jag positivt ältest i förrgår. Det är så himla skönt att kroppen fungerar som den ska igen. Låt nu dessa 2 veckor gå fort. Hoppas verkligen att det tar sig. 

Äntligen så länge går det nog bra. Är i vecka 8+6. Mår fruktansvärt illa ibland men när jag inte mår illa så får jag istället panik över ifall det är ett nytt uteblivet missfall. Men var på vul för drygt en vecka sedan och då såg iaf allt fint ut

Håller tummen för att det tar sig för er denna månad!
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2016-10-25 20:37:53 följande:

Har fått positivt gravtest. Vet inte riktigt exakt hur långt gånget men borde vara någonstans mellan bim-4 och bim-2 idag. Ska testa igen ett par dagar och se så det blir starkare. Är så lycklig. Tänkte ringa spec imorgon så jag får utskrivet trombyl så fort som möjligt. Hur går det för dig Babydreamer? 

Åh grattis!!!! Här går det väl framåt. Var på inskrivning hos barnmorskan igår och har tid för KUB den 7e. Är dock mer eller mindre skräckslagen varje dag då jag är livrädd för ett till uteblivet missfall...

Hoppas det lilla pyret stannar hos oss båda
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!