• Maajsi

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Okej, det ska jag ta och göra :) tack för tipset! Jo, vi ska ta reda på kön. Jag tycker det blir lättare att knyta sig an till bebis då man bland annat kan fundera lättare på namn åså. Dessutom är det inget roligt att handla könsneutralt.

• Maajsi
    DazHamster skrev 2012-06-04 00:02:02 följande:
    ja det var ju faktiskt lite så vi kände oxå :D allt var så mycket lättare att planera åh ställa i ordning nu =)

Imorgon ska jag på hinnsvepning :S jag börjar bli nervös xD gör det ont ni som har gjort det förut?

Här är två bilder iaf på liggkorgen som min Sambo, hans bror och hans mamma har legat i då dom var små så den är alltså hela 54 år gammal ;)

Tyget är givetvis alldeles nytt som svärmor har sytt åh sänghimlen beställde jag åh sambon på nätet =) Vi har även en spjälsäng till bebben men här ska hon få sova den första tiden.
    Adora1 skrev 2012-06-04 07:14:57 följande:
    DazHamster: Nej det gör inte direkt ont, men kan vara lite eller ganska mycket obehagligt just de få sekunderna svepningen varar. Jag har varit med om både att det nästan inte kändes till ganska stort obehag...Går snabbt!

BabyFiiin vagga!! Hi hi snart så...

Maajsi: Håller med med att titta kön, jag tyckte det var liiite mer verkligt när vi visste att det var en flicka. Om för mannen underlättade det en hel del att bonda med bebbo, jag kände ju sparkar och rörelser och så men för honom var det ännu mer abstrakt!
    Dazhamster, Adora1: Ja, precis. Mycket lättare att planera. Och som du säger Adora, så blir det lättare för männen att få en relation till bebis och det blir liksom mer verkligt. Jag långtar som en tok till RUL. Tummar för dig Dazhamster och kikar efter uppdatering. Spännande! snart får du gosa med bebis :D
  • Maajsi

Jag har haft magsmärtor sen onsdags och for in på akuten idag. Det visade sig att jag hade slidkatarr som jag fått antibiotika mot. För tillfället var det bara en "retning" på modertappen men ja, som läkaren sa, det värsta som kan hända är väl att värkarbetet startar eller att det blir vattenavgång. Suck, känns som att allt bara går emot en. Det enda man kan göra är att hoppas att det går tillbaka och att bebis får fortsätta stanna där inne tills det är dags. Men man blir så orolig. Nu har jag dock blivit ordinerad vila så det är vad jag ska göra de närmsta dagarna. Är för övrigt i v. 17+0 idag.

• Maajsi
    Adora1 skrev 2012-06-18 07:16:02 följande:
    Helen: Hur mår du? Är det ok med illamående och så? Hoppas allt ser fint ut imorgon på VUL! Har ni misstankar på X ex ensidig magsmärta? Man misstänkte X i början på denna senaste graviditet pga jag hade väldigt ont på ena sidan. Men allt såg bra ut och bebben låg i livmodern!

Maajsi: Ja vila nu och riktigt ta hand om er! När är det återbesök? Kram

Daz: Ha ha ja finskt påbrå (he he och norrländsk påbrå med: "lugna puckar") har ju jag med och mina bebisar var såååå envis trots att min bm också trodde på det skulle komma igång tidigare tom.
    BabyKämpa på du, snart kommer belöningen!!! Väntar med stooor spänning på när lilla gullungen ska titta ut Baby

Jag ska på återbesök nästa tisdag. Då är det RUL. Får åka upp nu redan på onsdag om det inte blivit bättre, det har det inte. Har sjukt ont ännu. Nu ska jag lägga mig. Kämpade mig bara upp snabbt för å kika lite. Svårt att hålla mig när det är så roligt att läsa hur det går för alla.
  • Maajsi

Var upp igen i onsdags men allt såg bra ut och nu är smärtan som bortblåst :D känns riktigt skönt. Och igår började jag känna sparkar :D så underbart mysigt. Då är det rul på tisdag. Hoppas allt är bra med bebis då och att infektionen är borta. Hur går det för dig Dazhamster?

• Maajsi

Då har jag varit på RUL. Fick BF flyttat så det blir den 21/11 ist för den 23/11. Är i 18+5 idag :) det väntas en pojke denna gång med! Det syntes klart och tydligt då han visade upp sig ordentligt. Dock var det svårt att få bra bilder då han vände rumpan mot oss hela tiden och busade på :) Fick även se i 3D vilket jag aldrig gjort förut. Här är en bild.

• Maajsi

BIM-LISTAN 

HelenFr- ÄL 3 nov/ BIM 17 nov (17:e försöket, 2:a barnet.) 
    Swn- ÄL 4 Februari / BIM 17 Februari (24:e försöket, 2:a barnet) 
    HannaFia
    ÄL ?/ BIM ? (9:e försöket, inga barn)  
    LängtarL 
    - ÄL 10 februari / BIM 26 Februari (21e försöket)

Plus - listan 

Myrran81 - plus på BIM -7 
    Laref - plus på BIM ? 
    Systertillknorr - plus på BIM+3 
    Elle1984 - plus på BiIM -? 
    Lovika83 - plus på BIM +3/4 
    Matematik - plus på BIM -1 
    AngelandDevil - plus på BIM -1 
    Babymoon - plus på BIM -3 
    AngelandDevil - plus på BIM -1/ +1 
    Skruttnorpan - plus på BIM +/- (?) 
    Delight87 - plus på BIM +1 
    Daniela01 - plus på BIM -4 
    Chokladmuffins - plus på BIM ? 
    Baby88 - plus på BIM ? 
    T inne - plus på BIM -4 
    Dellz - plus på BIM +2 
    FruDahllöw - plus på BIM -1 
    Lilla Ego 07 - plus på BIM +1 
    Limpan 83 - plus på BIM -4 
    Bebis11 - plus på BIM -6 
    Sommar - plus på BIM -2 
    Bia 80 - plus på BIM -6 
    T rollbusarna - plus på BIM -2 
    LilyRose - plus på BIM +5 
    MiAmore - plus på BIM -2 
    Brooklyn - plus på BIM -1 
    ACJL - plus på BIM 
    Ohbaby - plus på första testet på BIM+4 
    SoMa72 - plus på BIM-4 
    DazHamster - Plus på BIM +1 
    AgnesGN - plus på +/- (?) 
    Babydreamer - plus på BIM +6 
    Maajsi- plus på BIM

BF- Listan

AgnesGN -  
    16/6 -12 (första barnet, tvillingar)
    Daz Hamster - 12/6-12 (första barnet)
    Babydreamer- 7/8-12 (första barnet)
    Maajsi - 21/11 (3e barnet varav ett änglabarn)

Baby Vi som fått bebis

Angelanddevil: 13 september 2011 Arkin (första barnet)
    Adora1: 4 oktober 2011 kom Agnes (2:a barnet)
    Skyrocket: 13 oktober 2011 kom Saga (första barnet)
    Maajsi: 14 oktober 2011 f/d Tor (andra barnet)
    Deeya: 22 oktober 2011 kom Tiam (andra barnet)
    Liindda: 27 oktober 2011 kom Samuel (första barnet)
    MiAmore: 17 januari 2012 kom Mira (andra barnet)
    ACJL - 3/2-12 kom Celie (3e barnet)
  • Maajsi

Ja verkligen! :)

Nu har inte Dazhamster skrivit på ett tag så undrar om hon fått :) spännande

• Maajsi
    DazHamster skrev 2012-06-28 22:09:14 följande:
    Hej tjejer ni har helt rätt ;) lillgumman har kommit nu :D 26/6 kl 18.00 kom hon. 3146 gram & 50 cm lång. Tänkte bara meddela att vi fått men kan skriva imorgon då vi kommit hem om hur allt gick plus att ni ska få någon bild oxå :)
    åååååh Grattis i massor till lillflickan! :D njut i massor nu.
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!