Inlägg från: Babydreamer |Visa alla inlägg
  • Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Maajsi skrev 2012-04-27 20:43:47 följande:
    Tack så mycket :D Igår var jag på VUL. Blev framflyttad med bf 23/11 istället för 18/11, alltså 9+6 idag. :) Allt såg finfint ut så supernöjd. Fick även med en bild på lilla pyret <3 känns så skönt att det går vägen (än så länge). :) Hur går det för alla? :)

Skönt att det går bra! Inte långt kvar till den första magiska gränsen ju här rusar tiden iväg, är redan i vecka 26! Lillkillen lever livet inne i magen ofta om dagarna går just nu och väntar på besked om graviditetspenning. Hoppas få sluta jobba 7 juni och det är ju snart,men tydligen så är det mycket bebisar som ska födas i år så försäkringskassan hinner inte med... Men har svårt att se att de kan neka mig gravpenning eftersom jag jobbar som sjuksyrra på akuten... För övrigt känner jag mig totalt ogravid, förutom lite ont i höften. Hade han inte buffat så mkt därinne så skulle jag bara tro att jag blivit tjock :-P
  • Babydreamer

Panocod består av paracetamol och kodein

• Babydreamer

Läste en tråd här på fl där väldigt många rekommenderade att man tog med sig eget toapapper i bb väskan eftersom många sjukhus har typ sandpapper istället för toapapper

• Babydreamer

Har inte skrivit på ett tag men läser alla nya inlägg Härligt att veckorna tickar på för dig nu Maajsi och att det verkar gå bra Spännande o se när din lilla bustjej väljer att titta ut DazHamster! Själv går jag in i vecka 30 på onsdag och snart jobbar jag mitt sista pass på jobbet! Set fram emot en långledig sommar trots att jag kommer vara stor som ett hus :-P hittills ca 10 kg plus men det är lillgrabben i magen värd

• Babydreamer

För mig går det finfint med magen går in i vecka 32 på onsdag ska snart börja gå på föräldragrupp och amningsinformation. Jobbar mitt sista arbetspass på torsdag sen ska jag bara gå och mysa hela sommaren Vad skönt Maajsi att det verkar gå bra, men förstår verkligen oron! DazHamster: spännande! Hoppas på bebis snart då

• Babydreamer
    DazHamster skrev 2012-06-02 11:49:20 följande:
    oj vad tiden går fort! vad skönt med lite långledigt nu innan det är dags ;) får du havandeskapspenning/graviditetspenning då elr?

Japp får graviditetspenning ja veckorna flyger fram, känns som om det var alldeles nyligen man passerade v 12 :-P
  • Babydreamer
    HelenFr skrev 2012-06-05 11:05:16 följande:
    2 års kämpande och nu är det vår tur :)

Åh vas roligt!!!!!!!!!! Grattis!!!!!!!!
  • Babydreamer
    DazHamster skrev 2012-06-07 15:21:49 följande:
    Till min stora besvikelse & förvåning så sa min privata läkare att tappen inte var speciellt mogen åh den var ungefär 2 cm åh bakåtlutad men att jag var öppen 1 cm... min bm på mvc gjorde ju hinnsvepning i måndas åh sa att den var mogen, framåttippad åh 1 cm kvar av den åh 1 cm öppen.
    Jag förstår ingenting kan det gå tillbaka eller är det så att min bm på mvc gjorde en missbedömning eller han är nämligen jätteduktig han oxå likaså min privata läkare..

Hon masserade iaf tappen idag åh gjorde hinnsvepning så gott hon kom åt men hon trodde inte att det skulle bli någon bebis denna vecka.. ska in på en ny hinnsvepning på måndag åh se om det har hänt något då sen så har jag ju min vanliga bmtid på onsdagen den 13/6 så då ska ja be om ytterligare en hinnsvepning då.

så ja jag får nog helt enkelt le åh se glad ut åh vänta tills denna lilla krabat är färdig bakad. 
    Förstår att det känns segt men hon är väl inte redo att möta världen riktigt ännu helt enkelt ;)
  • Babydreamer

Hur går det för dig Dazhamster?? Kommit nån bebis än? Och Maajsi och HelenFr hur går det för er?

• Babydreamer
    Maajsi skrev 2012-06-18 23:28:06 följande:
    Jag ska på återbesök nästa tisdag. Då är det RUL. Får åka upp nu redan på onsdag om det inte blivit bättre, det har det inte. Har sjukt ont ännu. Nu ska jag lägga mig. Kämpade mig bara upp snabbt för å kika lite. Svårt att hålla mig när det är så roligt att läsa hur det går för alla.

Hoppas verkligen att det ser bra ut med bebben trots att du har ont! Å hoppas det onda släpper snart för dig! Kolla upp det så fort som möjligt dock, åk upp redan imorgon, vänta inte till nästa vecka. Håller tummen för dig Maajsi!
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!