• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Kitty 82 skrev 2011-01-06 11:31:14 följande:
    Idag så har jag tagit 3 st gravtester och ALLA har visat plus
    Vist svaga men iaf så alla har visat plus

Jaha då ska man bli 4-barnsmorsa nu förhoppningsvis.

Ungarna nu är 5½ år, 1½ år, 3 mån så det ät tätt på de sista.

Så nytillskottet i magen kommer ju komma då lillan ska bli 1 år.
    Förlåt mig!!  Skäms Glömde ta med dig under plus-listan!

HjärtaHjärta

BIM-listan

Vill bli fyra  -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)

Baby W
      -  ÄL 21 dec / BIM 5(-7) jan (15:e försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Annakohler  -  ÄL 13/23 dec / BIM 5 jan (försökt sen mars 2010)

Lovika83  -  ÄL 23 dec / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Tinkerlina  -  ÄL ? / BIM 6 jan (2:a försöket)
    Bäbis2011  -  ÄL 24 dec ? /  BIM 6 jan (5:e försöket)

Mischao
      -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Zophy  -  ÄL 22 dec / BIM 7 jan (5:e / 6:e försöket)
    MiAmore  -  ÄL 25 dec / BIM 7 jan (6:e försöket)
    Kitty 87  -  ÄL ? / BIM 7 jan (1:a försöket, 4:e barnet)
    LilyRose  -  ÄL 23 dec / BIM 7 jan (2:a försöket)

Babydreamer 
     -  ÄL 27 dec / BIM 8 jan (3:e försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan (5:e försöket)
    Ohbaby  -  ÄL 23-24 dec / BIM ca 8 jan (6:e försöket)
    AnnJan  -  ÄL 25 dec / BIM 8 jan (2:a försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    Mysloppan  -  ÄL ? / BIM 8-11 jan  (18:e försöket)
    ACJL - ÄL  26 dec? / BIM 8 jan ( 1:a försöket)

Limpan 83
      -  ÄL 26 dec / BIM 9 jan (1:a försöket)
    Lhea79  -  ÄL 22 dec / BIM 9 jan (3:e försöket)
    Linnsi  -  ÄL 23-25 dec / BIM 9-11 jan ( 2:a försöket)

Skruttnotpan
      -  ÄL 27-29 dec / BIM 10-14 jan (12:e försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    Matematik  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (15:e försöket)
    Sommar  -  ÄL ?? / BIM  11 jan ( 2:a försöket, 2:a barnet )
    AngelandDevil  -  ÄL 29 dec / BIM 12 jan (1:a försöket)
    HelenFr  -  ÄL ca 29 dec / BIM 12 jan (4:e försöket)
    Annelibengtsson80  -  ÄL 30 dec / BIM 13 jan (2:a försöket)

Deeya
     - ÄL 30-31 dec / BIM 14-15 jan (3:e försöket)
    Längtarefterbebis  -  ÄL 31 dec / BIM 14 jan (1:a försöket)
    Babymoon  -  ÄL 30 dec / BIM 15 jan (1:a försöket)
    Adora1  -  ÄL 2 jan / BIM ca 15 jan (2:a försöket)

Tigern01
      -  ÄL 31 dec / BIM 16 jan (2:a försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 16 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    SoMa72  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10) 
    Johannag  -  ÄL 4-6 jan? / BIM 18-20 jan? (? försöket, 1:a barnet)

Chokladmuffins
      -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (8:e försöket)
    Sandy83  -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (4:e försöket)
    Jessieåalbin  -  ÄL 12 jan / BIM 26 jan (3:e försöket - första med rosenrot)
    T inne  -  ÄL 14 jan / BIM 28 jan (4:e försöket)
    Daniela01  -  ÄL 16 jan / BIM 31 jan (2 års försök)
    Skyrocket  -  ÄL ? jan / ca BIM 31 jan (3:e försöket)
    Flickanfin  -  ÄL ? / BIM ? (3:e riktiga försöket)
    Brooklyn  -  ÄL 18-21 jan / BIM 1-4 feb (4:e försöket, 2:a barnet)
    Lydiaz  -  ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet) 
    Malika  -  ÄL 11-14 Jan?/ BIM? (Försökt sedan April)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref - plus på Bim ?
    Systertillknorr - plus på BIM+3
    BlirSnart85  -  plus på BIM
    Kitty 82  -  plus på BIM-1

HjärtaHjärta
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW
    lhea1979 skrev 2011-01-06 12:12:40 följande:
    Usch då! Det där låter inget bra alls! Så får det inte bli att du stressar upp dig, det känns ju som att det kan påverka kroppen!
    Lägg testen på hyllan ett tag. Jag känner själv att hur mycket jag än vill testa så tror jag inte att det är bra att kastas in i besvikelse varje dag, kanske helt i onödan. Bättre att suga på det lite, då har man i alla fall hoppet och det bör ju vara positivt.

Håller verkligen tummarna för ett positivt besked för dig. Verkar som du varit med om en del tråkigheter. *kram*
    Tack så mycket!!  Hjärta

Jo, om det hade varit så lätt, att bara lägga teterna på hyllan.. Visst kan man ha hoppet uppe så länge man inte testar, men jag tycker personligen att besvikelsen blir MYCKET större och värre, om man redan hunnit gå och tro lite. Och tror gör väl de flesta av oss, bara mensen dröjer nån dag, menar jag...  Flört
    Jag har ju fått väldigt svagt positivt och då vill man ju bara se det tydligare och starkare!  Tungan ute
    Ska dessutom in till ortopeden på måndag och få en kortison-injektion i mitt knä och det får jag absolut inte om jag är gravid. Därför MÅSTE jag liksom ha hundra klarhet i det hela nu i dagarna...

Ja ja... Jag får det svart på vitt imorgon em! Men helt ärligt ser jag inte mycket fram emot det, för jag vågar inte tro på ett plus längre...  Skäms
  • BabyW
    skruttnorpan skrev 2011-01-06 12:25:59 följande:
    ABSOLUT INTE! Fattar inte att folk kan säga att man ska slappna av...har aldrig fått det att fungera.

Men kan inte näsblodet bero på tunnare slemhinnor då? DÅ kan det ju vara ett gravsymtom juh!
    Sitter själv med en kopp kaffe just nu och den smakar PRECIIIS som vanligt...ochinga ömma tutts heller så jag hamnar nog på februarigänget jag...

GRATTIS KITTY!!!! Skrattande
    Eh tja jo det kan det kanske... Mina bröst är enorma och tunga men inte alls spända. De började ömma i förrgår. Har ökat 7 cm över brösten sedan ÄL (för 16 dagar sedan), men jag har inga andra symptom. Jo, det "sträcker" (eller vad jag ska säga) lite i ljumskarna från och till, men det är väl knappast något symptom iofs.
    Så i nga PMS-symptom och inga graviditetssymptom heller... Jag ger upp! Gråter
  • BabyW

Bäbis2011 - Nej jag har inte gått upp nåt alls, faktiskt. Brukar annars dra på mig upp till ett par kilo vätska från ÄL fram till mens. Men inte denna gången. Skönt att slippa känna sig plufsig.
    Så jo visst låter det kanske lite som att jag är gravid... Men testen borde ju visa ett ganska tydligt plus nu då, tycker jag. Är på BIM-1 idag och fick bara ett VÄLDIGT svagt plus... Kanske är låghormonare nu igen då, som jag var med mina båda barn..? Fast när jag blev gravid i april 2010 fick jag ett svagt men väl så synligt plus på BIM-2... Usch jag vet inte!

• BabyW
    lhea1979 skrev 2011-01-06 13:01:48 följande:

Jag vet att det är lättare sagt än gjort! Jag har själv testat en gång denna period.  Vill inget hellre än att få veta men mitt förnuft och vänners peppande har på något sätt tagit hand om denna iver.
    Jag har ju kunnat läsa mig till hur fruktansvärt osäkra testen är innan BIM, 4 dgr innan var det bara 50% chans att testet visar att man är gravid även om man är det. Förvånad

Så nu har jag övertygat mig om att jag får vänta. Förra månaden tog jag grav-test på BM och då var det nästan förlösande när man väl fick besked även om det var neg. Spänningarna släpper på någotvis då med och man kan se framåt.

Hoppas hoppas nu på goda nyheter för dig imorgon!!!! Solig

BabyW skrev 2011-01-06 13:16:08 följande:
    Tack för de peppande och värmande orden Ihea79!!!!
    Jävla skit-app!! Demon Skrev mycket mer till dig från mobilen men det ville inte hänga med.. Rynkar på näsan

Jag har lite svårt att se framåt när jag fått negativt på stickan, för det inebär mest att sannolikheten är större att det är något som inte stämmer med min mans fertilitet. Gråter Vi har nyligen fått reda på att hans epilepsi-medicin kan ha försämrat hans fertilitet eller rentav gjort honm steril, och då blir det mer utrednngar, mer hormoner för mig och det blir till slut bara mer "labb" och mindre lust... Det ska ju inte vara besvärligt att ha bebisverksta. Det ska vara kul, mysigt, och fyllt av kärlek och lust. Inte bara tabletter, psrutor, prover och måsten.

Sk försöka kämpa nu för att hitta tro och hopp igen och få tillbaka mitt vanliga jävlaranamma igen!!!  Flört

Tack alla underbara goa tjejer som finns här och stöttar och peppar!  Hjärta  Ni är guld värda!!
    Åtminstone för mig...Skrattande
  • BabyW
    Bäbis2011 skrev 2011-01-06 13:16:08 följande:
    Svårt att veta men vi håller våra tummar för dig .
    var testar du dig i morgon, hemma eller??
    Jag ska upp på gyn-mottagningen på lasarettet imorgon och ta ett hcg-bldprov så jag får ett säkert besked.  Glad Gör det på morgonen och så får jag svar på em... Shit vilken nervös och dryg väntan då!  Obestämd
  • BabyW

MiAmore - Jag har inte haft det vid mina tidiga graviditeter, men visst är det kanon om det nu kan tänkas vara ett symptom?! Hade du det tidigt?
    Hoppas iaf att du har rätt!
    Kramar

• BabyW

Systertillknorr - åh du gör mig mer glad och mindre orolig. Är det så att det är ett tecken så tar jag gärna det!!
    Kramar

• BabyW
    MiAmore skrev 2011-01-06 15:56:14 följande:

Från v.13 började jag blöda näsblod

Tack för infon! Skrattande  Nu vet jag.
    Adora1 skrev 2011-01-06 16:02:22 följande:
    Kram!
    Tack, söta du!  {#emotions_dlg.flower}
    Adora1 skrev 2011-01-06 16:08:02 följande:
    Jag känner mig också oerhört påverkad av bebisverkstaden...Har fått magkatarr och så av att kroppen luras och man blir besviken sen...KÄnns som man ska prestera liksom...Och det är inte lättare för mannen med alla prestationskrav..
    Vi får försöka skriva av oss i denna fina tråden allihopa så vi luftar lite stressiga tankar och så...
    Skönt att höra att det påverkar fler än mig... Var rädd om dig så du inte får magsår!!
    Magkatarr får jag lätt och alldeles för ofta. Har haft många magsår i mitt liv så det behövs inte mycket för att magkatarren ska infinna sig igen... Men nu är den under kontroll faktiskt!  Skrattande
    Adora1 skrev 2011-01-06 16:11:03 följande:
    Babdreamer och BabyW: Heja heja! Hoppas ni får plus imorron, ser fram emot att läsa uppdateringarna!!
    Tack för att du heja på oss!! Jag kommer iaf uppdatera så fort jag fått svar! Tungan ute
    sommar skrev 2011-01-06 16:37:33 följande:
    Hej alla glada! Stress kan påverka kroppen jätte mycket. Jag har haft en klockren mens hela livet. Har haft en del saker som hänt 2010 med en utredning på soc angående min son då hans pappa efter 10 år kom på att nu passar det att dela på allt och grabben vägrar åka. Sen att vi har börjat förska få barn har lett till att dan innan julafton slutade i ett kaos på kaut gyn med världens blödning. Aldrig haft mellanblödningar eller nåt sånt men gyn sa helt lugnt att du har stressat även om du inte tror att du har gjort det så reagerar din kropp. Så allt som händer i ens liv, samt tanken på att skaffa barn påverkar en mer än man tror. Så nu kör vi anti stress tjejer (Försöker intala mig själv ;) )
    Mycket kloka ord!!!!!  Hjärta Ja, vi kan väl alla FÖRSÖKA att köra en anti-stress period!  Drömmer
    Bäbis2011 skrev 2011-01-06 16:55:34 följande:
    vet du om det är stick i fingret eller i armvecket.
    för när vi va inne i Lund så stack dom mig i fingret , som en sänka . tänkte inte på det då men varför skulle dom ta sänka på mig . hmmm eller kan dom göra stick i fingret för att se om man är gravid.

du kanske kan ha e aning?Obestämd
    Ingen aning, men jag har för mig att det räcker med ett i fingret... Tycker mig minnas att det var så förra gången, så det är nog det de gjorde p¨dig med. Fast snabbsänka kan de ju vilja ta för att se om du har en infektion i kroppen och kanske det kunde vara därför du hade dina besvär... Gissar jag!

Hoppas det för jag HATAR att ta blodprov i armvecket!!! Skäms  Hatar nålar och känner mig svimfärdig bara jag ser nålen. Och naturligtvis har jag en rätt udda blodgrupp så under muna graviditeter ska de alltid ta extra många blodprov. Vilken tur jag har då! Flört
    skruttnorpan skrev 2011-01-06 17:24:47 följande:

BabyW- är inte alla plus ett plus? Jag håller tummarna för det i alla fall, klart du är på smällen!!Flört Det sköna är väl att i morrn vid den här tiden vet du!

Sommar, vilken situation! Hoppas det har lugnat ned sig något nu!
    Men visst påverkar stress! Lyckades med att träna- och jobba bort mensen under nästan 5 år...så när allt kommer omkring ska jag bara vara glad att jag har en nästan normal cykel nu...för ett år sedan hade jag knappt mens. Försöker intala mig det nu när jag är heeelt utan tillstymmelse till symtom allsTungan ute

Jo generellt så är ju ett plus alltid ett plus!!  Skrattande  Men jag är bara rädd för utomkveds (har haft två stycken) och liknande, så att det skulle kunna vara därför som hcg-nivån inte stiger och därav att pluset inte blir starkare...

Men japp - imorgon em/kväll vet jag!!! Tungan ute  Hoppas nu verkligen bara att det är pluset jag får bekräftat... Flört

Ett stort lass med bamsekramar till er allaUNDERBARA tjejer här inne, som alltid har värmande, glada, positiva och uppmuntrande ord att komma med!! Hjärta

Kraaaaaaaaaaaaaaam
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!