• Adora1

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Limpan 83 skrev 2011-01-19 11:05:06 följande:
    Fick missfall igår Gråter Började blöda mer under dagen, som vid mens. Sen fick jag starka molande smärtor i rygg och mage, typ som kraftig mensvärk. Ringde KK igen och de trodde på missfall. Allt känns skit just nu! Orkar verkligen inte med fler motgångar. Känner bara för att gräva ner mig någonstanns och slippa allt. Fy F'an alltså. Någon däruppe vill mig väldigt illa :(
    I november genomgick jag ju en förlossning i v.21 och fick skrapas under operation 4 gånger pga att moderkakan satt så hårt fast. Så jag hoppades ju på lite mer förståelse från KK, men icke. Bara vänta och se.. Nu är man tillbaka på ruta ett igen och det känns skit!

Men tack alla ni söta för de uppiggande och värmande orden, ni är toppen!!
    Kram
    Jag är så ledsen för din skull! Kramar
  • Adora1
    HelenFr skrev 2011-01-19 19:58:44 följande:
    Ska också testa en sista gång imorgon, på min dotters ett-årsdag :) Så vi hoppas på att stjärnorna är med oss...
    Håller tummarna för ett plus för dig!
  • Adora1
    BabyW skrev 2011-01-19 22:39:21 följande:
    Inte alls lyxproblematik, vännen!!  {#emotions_dlg.flower}  Klart man vill ha en chans VARJE månad!  Tungan ute  Jag förstår dig precis! Fick själv ett smärre bryt och blev nere nu i går när jag inte hade nån mogen äggblåsa (ännu) och kanske inte heller får nån ÄL denna månaden (om den inte växer till sig som den ska).

Gå till din gyn och be att få extra stimulans (t ex Pergotime) så att du får ÄL varje månad. Det är inget konstigt att be om, om man är i barngörartagen.  Glad  Förlåt, nu har jag inte hundra koll på hur länge du/ni försökt eller din ålder (för det finns hjälp att få tidigare i försökstiden ju "äldre" man är).  Skäms  Men kolla upp det i alla fall! Kan det ju lätt vara värt när man så innerligt och hjärtlig önskar sig en liten underbar bebis. Och du - stå på dig!!!

Kramar  Hjärta
    Tack för ditt svar! Ja, jag jobbar nätter nu två veckor men ska försöka få komma till min vanliga Gynekolog sen och diskutera...Vi är snart 32 år jag och min man. Vi har bara försökt 3 månader. Med dottern tog det 9 månader att bli gravid, hade nog inte ÄL varje månad då heller (fick inte pos. ÄL-stickor varje månad) så vi hade nog flax!

Oj, förstår att du fick ett bryt, så mycket hopp står ju till att äggblåsan skall mogna...
    Håller verkligen alla tummar!!
  • Adora1
    T inne skrev 2011-01-19 23:12:56 följande:
    Andora1: jodå jag lever på hoppet :) har ju inte BIM förrän om 9 dagar. Ja känner inte så mycket, lite lite svagt i brösten och svag molverk om ja känner efter :) säkert bara minna hjärnspöken som vill lura mig, de gör dem ju varje månad....
    Fy va tradigt att upptäcka en cysta, hoppas de ordnar sig för dig snart, så din dotter får bli storasyster snart :)
    Tack snälla! Ja, man vill precis som AGNES GN också skriver, bara få menshelvetet så man kan börja om och ladda..............AAARRGGGHHHHH:::::::::
  • Adora1
    BabyW skrev 2011-01-20 10:33:24 följande:
    Tack för att du förstår!! Ja viss gör det det?! Rynkar på näsan

Ja då är ni inte riktigt lika gammal som jag är (mina barn brukar säga att jag kommer från stenåldern, ungefär).  Flört  Nej, skämt åsiso. Men att be om Pergotime för att få en regelbunden ÄL kan ju inte vara nån konst, kan jag tycka. Hoppas du får tid hos din gyn och att du orkar sticka dit nån dag.

Håller tummarna!!

Kramar  {#emotions_dlg.flower}
    Tack , vad snäll du är! Ha ha stenåldern...Jag och mina 30+-kompisar brukar skämta om gråa hår och så nu, det börjar komma på herrarna... Och så är man rädd att någon på bussen ska resa sig när man går på och fråga "Vill tant sitta ner?" Ha ha...Ja jag får ta tag i Gyn sen helt klart, har lite frågor och så ändå...
    Är sjukskriven natten som kommer nu, är helt slut faktiskt..Ska vila mycket nu i helgen så är jag nog Fit for Fight på måndag...Nya friska tag! 
  • Adora1
    LizzB skrev 2011-01-20 13:58:21 följande:
    Var hos läkaren idag för att kolla efter uvi bakterier... dom tog ett g-test samtidigt som var possitivt :D
    Tjoho! GRATTIS! hur mår du? Bra hoppas jag!
    sandy83 skrev 2011-01-20 14:08:49 följande:
    testade negativt idag på bim-4 med rfsu testa tidigt. Rynkar på näsan känns som hoppet på  Plus  försvann denna månad...
    Grattis alla lyckliga plussare
     Ge inte upp! Med dottern fick jag negativt med Testa tidigt ändå tills BIM +-0!

• Adora1
    BabyW skrev 2011-01-20 16:23:40 följande:
    Ja, gråa-hår-skämten har man ju hört förr, och det stämmer lite iofs, för under min hårtoning har jag n del gråa hår faktiskt. De gråa kom redan när jag var 26-27 när jag låg i skilsmässa från barnens pappa och samtidigt fick besked att jag hade cancer... Tur man tonar håret!!  Flört 
    Min kära son tog faktiskt priset för ett tag sedan när han på allvar frågade mig om TVn var svart-vit när jag var liten... Skitunge!  Flört  Haha!!
    Fast jag kan nog komma undan med att se lite "halvung" ut ibland, för jag får oftast visa leg på Systemebolaget, medan min man (som är hela ÅTTA år yngre än mig) ALDRIG fått visa så länge vi känt varann. Tar det som en komplimang i vilket fall som (även om det mest tyder på att de som jobbar där behöver gå till optikern)!  Tungan ute

Lycka till hos gyn och skriv ner dina frågor - lättare att komma ihåg dem när man väl är där sen.  Glad

Skönt att du får vila up dig!!! Passa på att hämta kraft och bara slappa!  {#emotions_dlg.flower}

Kramar till dig  Hjärta
    Ja, det är skönt att få visa leg på systemet!! Min man får heller aldrig visa, men de frågar alltid mig!
    Jag har många väninnor med gråa hår, skillnaden är att de tonar över de gråa stråna och det gör inte männen... Mmm, ska vila nu, kram på dig!
  • Adora1
    LizzB skrev 2011-01-20 18:00:58 följande:
    tack Skrattande Jag mår bra förutom halsbränna och en del illamående... lite orolig ännu för att jag ska få ännu ett mf men hoppet sitter där det ska att allting går bra=) sängläge säger läkaren för att undvika påfrestningar=)

Grattis till alla andra plussare och håller tummarna för er andra. Tappa inte hoppet!!! Hjärta 
    Ja, vila och ta hand om dig, ät det du kan.Man måste ju som du skriver tänka att det ska gå vägen! Kram

• Adora1

BABY W skrev

:Varit hos gyn nu och vists hade äggblåsan växt till sig!!!  Tungan ute  Så redan imorgon ska jag försöka mig på att ge mig själv en injektion Ovistrelle... Gryyymt nervöst!! Gillar inte nålar...   Skäms  Men jag får väl öva tills när jag (förhoppningsvis) får vara med i studien.  Skrattande  Då är det ju själv-injektioner varje dag i ett halvår...

Alltså blev det tidigare ÄL och därmed tidigare BIM-datum också. 

Som det ska mysas på här i helgen!!!!  Tungan ute

!!Utmärkta nyheter!! Vad glad jag blev när jag läste det! Go for it :)

• Adora1
    BabyW skrev 2011-01-21 16:00:41 följande:
    Åh, tack söta du!!!  {#emotions_dlg.flower}  Hoppas det är denna helgen som vi lyckas göra vår lilla guldklimp!!!  Tungan ute

Det enda lilla problemet nu är att min man ligger sjuk med 39-40 graders feber mellan varven... Han har nog fått scharlakansfeber.  Rynkar på näsan  Men han sa att om det så är det enda han har ork och energi till, så SKA vi göra en bebis i helgen!  Tungan ute  Haha! Vi får hoppas iaf!!!  Skrattande
    Oj oj, timing is everything...Hoppas ni får till det, sen får mannen vila he he...

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!