Någon mer med prematurfödda barn..
Oj ja de kan jag tänka mej att du är omtumlad. Skönt att flickan mår bra.
Va va orsaken till att hon ville ut så tidigt?
Hej, vi fick vår tjej i v32+0, 1605 g o 42,5cm lång. Blev akut kejsarsnitt för att min moderkaka började lossna, ej helt som tur var men det blödde en massa...Som tur var så vart inte lillskruttan påverkad. Hon var jätteduktig från första stund, behövde inga hjälpmedel men hade apnéer och det var helt fruktasnsvärt för oss. jag trodde hon skulle dö varje gång det plingade i apparaten. Ni andra verkar vara mkt tuffare än mig, jag är fortf orolig över andningen (blir bättre för varje dag men ändå) och lilltjejen ör nu 7.5 mån, 5,5 mån korr. Hur har ni gjort för att komma över NEO-tiden med allt vad det innebar?
Vi var inne 3v på NEO 95F i Uppsala, bodde på samvården o hade henne i känguru hela tiden. Så det blev inte så mkt sömn för hon skulle ha sondmatning varannan timme dygnet runt, pust :)
Det är härligt att man hittar andra i liknande situation, kommer verkligen ihåg känslan att man ville vara en"vanlig" familj o promenera med barnvagnen o inte behöva oroa sig konstant.
Detta är vårt första barn, jag vill jättegärna ha syskon till henne men vet inte om jag vågar..hoppas! :)
Utvecklingsmässigt är hon jätteduktig o ålar o sitter själv, en nyfiken o envis liten tjej! :)
GOD JUL på er!!!!!!!!!!!