Inlägg från: skånebo |Visa alla inlägg
  • skånebo

Någon mer med prematurfödda barn..

tizzel skrev 2010-12-19 19:01:18 följande:
    Underbart att hitta denna tråd!!
    Vi fick vårat 3:e barn den 8/12 i vecka 25+4, en liten tjej på 810g och 30,5 cm lång.
    Jag är helt förkrossad och livrädd för allt vi har framför oss. Ständigt dåligt samvete då vi har 2 grabbar på 7 och 10, vart jag än är så mår jag dåligt för att jag inte är med den/dom andra.
    Den enda gången jag är lugn är när jag ligger med henne på bröstet och jag vet att grabbarna är i skolan eftersom jag inte träffar dom den tiden i vanliga fall heller..
    Hur tar man sig igenom detta med lite vett kvar? När slutar man vara panikslagen och livrädd för att ens barn inte ska klara sig?
    Jag försöker att inte tänka på det värsta som kan hända men kan inte låta bli...

Vet exakt hur du känner, går igenom samma resa som dig och din familj. Våra tvillingar föddes oxå i 25+4,  med vikter på 690 och 712 gram, är nu i 32+0. Har hittils varit en berg och dalbana då man i vissa stunder trott man skulle hamna på psyket. Så fort det går lite ner, så kommer de värsta tankarna fram. I dagsläget ser det ljust ut, de växer hur bra som helst:) Men går inte en dag utan att jag tänker på att de inte ska klara sig.
    Önskar er  och er lilla flicka all lycka!!
Svar på tråden Någon mer med prematurfödda barn..