Någon mer med prematurfödda barn..
Hej, hoppar in här, fick en flicka i söndags, gravvecka 28+4. är rätt omtumlad fortfarande. Flickan mår mycket bra, men man är ju otroligt orolig ändå.
Hej, hoppar in här, fick en flicka i söndags, gravvecka 28+4. är rätt omtumlad fortfarande. Flickan mår mycket bra, men man är ju otroligt orolig ändå.
Det går bra än så länge, hon mår bra. Personalen är underbar hittills. Det är väl mest jag som inte är helt i balans, man känner sig rätt ensam när kvällen kommer...önskar att det fanns nått extra stöd till föräldrarna.
Hej igen! Min flicka var tillväxthämmad -33%, så jag blev inlagd för övervakning och flödeskontroller, efter 3 dagar på bb blev jag körd till förlossningen då hennes ctg-kurva var sämre och det förbättrades inte så då blev det kejsarsnitt. Hon mådde bra direkt och har sluppit respirator och cpapen hade hon knappt, bara skrek när den var på:) troligen hjälpte cortisonet jag fick innan på bb, så nu har hon bara övervakning.
Ja hon kommer vara övervakad till i allafall 34 veckor, så innan dess kommer vi inte hem...blir svårt att planera tiden mellan neo och hemma då vi har en storasyster, hur har ni med storasyskon gjort?
Jag kan tyvärr inte citera inlägg då jag använder telefonvarianten.
Nu försöker jag komma hem varannan dag till middag och läggning, var tänkt att jag skulle sova hemma imorgon, men det blir kanske inget med det, då storasyster eventuellt blivit smittad med kräksjukan..vi får se i morgon eftermiddag hur hon mår. Man saknar ju ihjäl sig nästan...
Vad det kan skilja i vikt asså! 1500gr i v. 29! Min vägde 920gr i v. 28... Men hon börjar gå upp i vikt nu, efter den obligatoriska viktnedgången.