• Kinya

Någon mer med prematurfödda barn..

Jag har en dotter som fyller 1 år på tisdag och som föddes i v35+2. Vi fick vara på neo i en vecka sen fick vi komma hem på permis två dagar och sen åka tillbaka och väga henne och då blev vi utskrivna. Hon fick ligga med CPAP i några dagar och sen en tratt med syrgas i någon dag till. Det som tog tid var amningsträningen. Hon orkade inte ta mina platta bröstvårtor och vi kämpade några dagar innan någon föreslog amningsnapp och det funkade jättebra! Jag ammade henne i 7,5 månad.

Personalen på neo i Lund var blandad. Vissa var jättebra och stöttande och andra borde inte alls jobba med människor.Vår dotter behövde för mycket hjälp för att vara på BB men alldeles för lite för att vi skulle få den hjälp vi behövde på neo. Det fanns andra barn som var riktigt sjuka som alltid gick före. Och det var rätt jobbigt att ingen hade tid att hämta hennes mat när hon skulle sondas. Till sist fick vi själva ha hand om hennes mat eftersom de uppenbarligen inte hade tid för oss.

Nu när det gått ett år så får jag fortfarande lite ångest när jag tänker tillbaka på den första tiden. Men jag är så otroligt tacksam över att vår dotter inte fått några men alls pga sin för tidiga födsel.

Svar på tråden Någon mer med prematurfödda barn..