• anju79

Någon mer med prematurfödda barn..

Fick min dotter i v 36+0 och sonen i v 34+5. Hon är idag snart 7 år och lilleman är snart 2 år.

Blev igångsatt med tösen pga fostervattensläckage, vägde 2370 g o var 45 cm. Mådde hur bra som helst.
    När jag väntade sonen så blev jag inlagd o stoppad 2 gg pga prematura sammandragningar. Men sen kom han i v 34+5 med halvakut snitt pga sätesbjudning, 2570g och 44 cm. Lite knorrig i andningen strax efteråt men fick vara kvar hos mig hela tiden. Låg på förlossningen i 2 dagar med lilleman inskriven på Neo.Tillmatades var 4:e timme. Tog några dager innan amningen kom igång. Låg sen på BB i ytterligare 3 dagar, åkte sen hem. Allt har gått bra, tyvärr blivit ett öronbarn med  fick rör inopererat. Utvecklingsmässigt är han som alla andra fullgångna barn. 

På förlossningen/Neo hade jag bara helt fantastisk personal, på BB var det lite sämre. Amjningshysterin är helt sjuk. Alla kom o påpekade att han inte fick si eller inte fick så, vägas hela tiden. Inte förrens jag fick en urgullig sköterska på natten att prata med så släppte allt! Dagen efter åkte jag hem men den pojke som ammade så fint.

Svar på tråden Någon mer med prematurfödda barn..